Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام کاظم راشد یزدی در اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل سپاه خراسان رضوی که دیروز، 25 مهر ماه، در محل هتل امامت برگزار شد در جمع بانوان قرآنی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد:  امید است از انوار مقدسه اهل بیت (ع) در مسیر تکامل بهره مند شویم و آیندگان ما بهتر بتوانند از فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ما یک زنده ماندن و یک زندگی کردن داریم، اظهار کرد: موجودات غیرانسان وقتی متولد می شوند به دنبال زنده ماندن هستند و لذا مسیری که موجودات طی می کنند، مسیر افقی است.

راشد یزدی ادامه داد: زندگی یک علم است و باید فراگرفته شود که اولین معلم آن پیامبران هستند و در واقع پیامبران برای آموختن زندگی به بشر برانگیخته شده اند. پیامبران به دنبال تکامل جامعه بشری به سمت بالا هستند ولی بشر دو سوم وقتش روی مسائل مادی مصرف می شود. ما به سدره المنتهی نمی رسیم ولی باید از زمین کنده شویم و تلاش کنیم تا هر چه بیشتر به مقام قرب الهی نزدیک شویم.

وی با اشاره به آیه شریفه «فتبارک الله احسن الخالقین» گفت: استعداد پروری انسان در حد بالایی است لذا بر همین اساس زمینه رشد انسان و دست یافتن وی به مقامات عالیه خیلی بیشتر از چیزهای دیگر اوست.

راشد یزدی اظهار کرد: کسی که علم را پیدا کند، سوار بر آن  می شود و کسی هم که علمی نداشته باشد، وسیله ای برای بالا رفتن ندارد لذا انسان به مقام عالی دست نمی یابد مگر با کسب علم مفید. از این رو کسی در زندگی برنده واقعی است که با کسب علوم مفید ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به برخی از علوم مفید برای بانوان گفت: باید سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم بهداشتی و علوم پزشکی راه را برای اشتغال بانوان باز بگذارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی معارف راشد یزدی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند

 سید مهدی میرغضنفری، معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل با اشاره به نامگذاری سومین روز از هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده و سلامت زمین» اظهار داشت: از منظر حکمای طب ایرانی هر اقلیمی مزاج خود را دارد و با دانستن مزاج هر اقلیم می‌توانیم برای زندگی یا سفر مکان مناسب تری که متناسب با مزاجمان باشد را انتخاب کنیم.

وی افزود: همچنین با دانستن مزاج هر اقلیم بهتر می‌توانیم از اقلیم‌ها محافظت کنیم، زیرا زمانی که افراد حالشان در یک مکان و سرزمین خوب است بهتر می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و نیز تلاش بیشتری در جهت سالم نگه داشتن آن می‌کنند.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه سلامت زمین و سلامت انسان با یکدیگر عجین هستند، گفت: یکی از خصوصیات طب ایرانی آن است که سلامت انسان را در ارتباط با سلامت محیط می‌بیند یعنی اگر محیط ناسالم باشد سلامت انسان مختل می‌شود و این مسأله آنقدر اهمیت دارد که طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند.

 وی ادامه داد: برخی اقلیم‌ها گرم و خشک هستند و بعضی سرد و تر، برخی زمین‌ها شوره زار یا خاک رس، برخی در مجاورت با دریا و کوه و همه اینها تفاوت اقلیم‌ها از لحاظ مزاج محسوب می‌شوند.

این متخصص فیزیولوژی افزود: هر کدام از این حالات مزاجی، اثرات مختلفی بر سلامت انسان‌های با مزاج متفاوت دارند.

 سید مهدی میرغضنفری در پایان گفت: باید بدانیم زمانی که بحث سلامت زمین مطرح می‌شود تنها به این معنا نیست که ما زباله در طبیعت نریزیم بلکه باید بدانیم هر منطقه و اقلیم چه خصوصیاتی دارد و با خصوصیاتی که دارد چطور باید خودمان را وفق دهیم تا در آن منطقه بتوانیم سالم بمانیم و سالم زندگی کنیم و همچنین در جهت سالم نگه داشتن آن منطقه بکوشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • فال انبیا فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | فال پیامبران از حضرت شعیب تا حضرت خضر
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی