Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:08:09 GMT

تدوین استانداردهای جدید کلید توسعه پایدار است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۴۰۲۰

تدوین استانداردهای جدید کلید توسعه پایدار است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان جهانی استاندارد (ایزو – ISO) بر توجه و حمایت هرچه بیشتر برنامه ریزان و قانونگذاران کشورها برای تدوین استانداردهای جدید و حرکت به سمت توسعه پایدار تاکید دارد.

به گزارش ایرنا محمد احمدی مقدم روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته استاندارد در خراسان شمالی با بیان اینکه استانداردهای ISO مبتنی بر اهداف توسعه پایدار خواهد بود اظهار داشت: حضور پر رنگ سیاستگزاران در مقوله استانداردها و حمایت از اهداف توسعه پایدار از محورهای اصلی مجمع عمومی سازمان جهانی استاندارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: استاندارد و استانداردسازی در کنار کلمه کیفیت می آید لذا برای تحقق این موضوع یک راه طولانی و بی انتها در پیش رو داریم که نیازمند تلاش مستمر و بی وقفه است.
وی با بیان اینکه برای گام برداشتن در این مسیر باید اهداف را مشخص و برای آن برنامه داشته باشیم گفت: اگر تصمیم داریم در عرصه بین المللی حضور داشته باشیم باید به این نگاه توجه کنیم.
مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استاندردهای بین المللی و چهارمین انقلاب صنعتی شعار امسال سازمان بین المللی استاندارد ( ISO ) است که از موضوع انقلاب صنعتی چهارم که مرزهای میان دنیای دیجیتال و واقعیت را محو می‌ کند الهام گرفته است.
احمدی مقدم از جمله دستاوردهای سازمان ملی استاندارد ایران را تصویب قانون جدید اعلام کرد و اظهار داشت: در قانون جدید تمامی موارد شفاف سازی شده و از مترقی ترین قوانین به شمار می رود که زمان طولانی برای اصلاح و تدوین قانون جدید صرف شده است.
احمدی مقدم بر پوشش افزایش استانداردها تاکید کرد و افزود: باید این امر را در محصولات داخلی و همچنین کالاهایی که به خارج صادر می شوند مد نظر قرار داد.
استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین بر رعایت استاندارد در تمامی امور تاکید کرد و گفت: کشور هایی موفق بوده اند که به استاندارد ها و کیفیت توجه داشته اند.
محمدرضا خباز با بیان اینکه حتی در آموزه های قرآنی و دینی نیز بسیار به کیفیت گرایی توجه شده است افزود: در قرآن کریم در تمامی امور به بهترین و احسن بودن اشاره شده هیچ گاه کمیت مد نظر نبوده است.
وی بر استفاده از کالای ایرانی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: کیفیت عالی و رعایت استاندارد ها خود تبلیغ مناسبی برای کالا است و مصرف کنندگان هستند که برای تولید کننده تبلیغ خواهند کرد.
وی اظهار داشت: بهترین تبلیغ برای هر کالایی کیفیت مناسب آن است، مردم را نمی شود به استفاده از کالایی مجبور کرد.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش به آسانسور های استان نیز اشاره ای کرد و افزود: 90 درصد آسانسور ها به نوعی استاندارد لازم را ندارند که به همه آنان مهلت داده شده است تا شرایط استاندارد را کسب کنند.
این همایش با حضور مسئولات کشوری و استانی در سالن اجتماعات بانک ملی خراسان شمالی برگزار شد.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مناسبت ها روز جهاني استاندارد خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد

به گزارش صدای ایران از ایلنا، جواد اوجی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌ها در سرمایه گذاری میادین گازی رقم خواهد خورد که بر این مبنا برای نزدیک ۲۰ مخزن با ۱۴ شرکت تفاهمنامه امضا شد. این شرکت‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف تولید بالغ بر ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری روی میادین گازی خواهند داشت و ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز در ۲ تا ۳ سال آتی به بهره برداری می‌رسد که هم خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به توسعه میادین گازی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: تاکنون سابقه نداشت که واحد‌های پتروشیمی به توسعه میادین ورود کنند، مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها در توسعه میادین تاکید داشته‌اند و امروز این اتفاق رقم خورد.

وزیر نفت گفت: سال گذشته قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های پتروشیمی در زمینه جمع آوری گاز‌های مشعل امضا کردیم که بخشی هم به بهره برداری رسیده است.

وی درباره تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی گفت: در زمینه تولید بنزین در مجتمع‌هایی که تولید متانول دارند تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.

اوجی گفت: بخشی از تولید متانول کشور به سمت تولید بنزین سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در بستری از کشور‌ها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافتند که ما نیز دانش فنی و طرفیت و توانمندی این حوزه را داریم بنابرین در برخی پتروشیمی‌ها که سهامدارن آنها تمایل داشته باشند با همکاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی این اتفاق رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: این ریل گذاری باتوجه به این قیمت چند سال گذشته در محصولات متانولی و همچنین تامین ناترازی بنزین انجام شده است امروز در کشور چین هم این پروژه‌ها در حال انجام است ما نیز از خوراک متانول اقدام به تولید بنزین خواهیم کرد.

خبر در حال تکمیل می‌باشد...

دیگر خبرها

  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است