Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دانشمندان در هنگ کنگ چین این روبات را با الگوبرداری از طبیعت ساخته‌اند. این ریزروبات مانند حشرات چندین برابر وزن خود را حمل می‌کند.

به گزارش گروه چند رسانه‌ای خبرگزاری میزان، دانشمندان در هنگ کنگ چین این روبات را با الگوبرداری از طبیعت ساخته‌اند. این ریزروبات مانند حشرات چندین برابر وزن خود را حمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روبات به شکل صدپا یا هزارپا است که پا‌های بی شمار و ریز آن با حرکت بدن نرم و ارتجاع پذیر خود به جلو می‌روند.
روبات ساخته شده خود را با محیط‌های سخت و ناهموار سازگار می‌کند و از موانع می‌گذرد تا به مقصد برسد. روبات کرم شکل، کاربرد پزشکی و درمانی دارد.
دانشمندان در گام بعدی تلاش می‌کنند «ریزروباتِ زیستیِ تجزیه پذیر» بسازند که در بدن انسان برای سلول‌های سرطانی، داروی ضد سرطان جا به جا کند و پس از نابودی این سلول‌ها خودش نیز از میان برود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرم فناوری اطلاعات پزشک درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، یک شرکت رباتیک مستقر در کانادا، از عرضه نسل هفتم ربات انسان‌نما و همه‌منظوره خود خبر داده که ارتقاءیافتۀ نسل ششم است.

شرکت کانادایی سَنکچوئری‌ای آی (Sanctuary AI)  این ربات را فونیکس (Phoenix) نامگذاری کرده است که قابلیت آن را دارد که کار‌های مختلفی مانند برچسب زدن روی جعبه، بسته‌بندی مواد غذایی، جابه‌جایی بسته، اسکن محصولات و لحیم‌کاری را انجام دهد. این شرکت ربات سنکچوئری را در چند سال گذشته با تمرکز بر آموزش قسمت بالاتنه توسعه داده است تا بتواند همانند انسان وظایف مختلفی را انجام دهد.

نسل هفتم نسبت به نسخه قبلی پیشرفت‌های زیادی دارد، برای مثال بازۀ بهره‌وری آن افزایش یافته که به معنای در دسترس بودن بیشتر برای آموزش و ضبط داده‌ها است. این ربات دارای ادراک بصری و حس لامسه بهتری است و می‌تواند کار‌های پیچیده‌تری را انجام دهد. علاوه بر این، در مقایسه با نسل قبلی، دامنه حرکتیِ وسیع‌تری در قسمت‌های مچ، دست و آرنج دارد. تیم توسعه‌دهنده موفق شده است زمان لازم برای یادگیری کار‌های جدید و انجام خودکار آنها را برای فونیکس کاهش دهد و آن را از چند هفته به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش دهد.

جوردی رز (Geordie Rose)، مدیرعامل شرکت سنکچوئری گفت: «نسل ۷ ربات فونیکس در بین تمام سیستم‌های موجود شبیه‌ترین ربات به یک انسان است که می‌تواند سنگ بنای هوش مصنوعی همه‌منظوره باشد.»

شرکت مگنا (Magna)، از تأمین‌کنندگان پیشرو در قطعات و ملزومات خودرو، برای توسعه ربات فونیکس با شرکت سنکچوئری‌ای آی شریک شده است. این ربات قرار است کار‌هایی مانند کنار هم قرار دادن صندلی‌ها و نصب شیشه جلو در خودرو را انجام دهد. انتظار می‌رود که آخرین نسخه ربات انسان‌نمای همه‌منظوره فونیکس، انقلابی در صنعت رباتیک ایجاد کند و ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهبود یافته‌اش احتمالاً کاربرد آن را در صنایع مختلف بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • (ویدیو) ربات چری در راه ایران
  • ربات هوشمند خودروسازی چینی چری رونمایی شد
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • ببینید | ربات شاطر
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • وقتی روبات‌ها به کمک شرکت‌های پست می‌آیند + فیلم
  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است