Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@13:46:28 GMT

کاهش نرخ تخم مرغ در بازار

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۴۰۹۵

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 900 تا 7 هزار تومان است. ناطقان: ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش 200 تومانی نرخ هر کیلو تخم مرغ طی هفته اخیر خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 6 هزار و 900 تا 7 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به آنکه ماهانه 4 تا 4.5 میلیون مرغ تخم گذار به تولید می‌نشیند، از این رو افزایش تولید دلیل اصلی افت قیمت تخم مرغ در بازار به شمار می‌رود.

به گفته نبی پور با وجود آنکه تخم مرغ ارزانترین پروتئین در دسترس خانوار به شمار می رود و قدرت خرید آنها جوابگوی قیمت بالای گوشت در بازار نیست؛ بنابراین تقاضا در بازار کاهش نیافته است.

این مقام مسئول افزود: اگر امسال بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کانون‌های مرغداری شیوع نیابد، قیمت تخم مرغ با روند کاهش ناشی از افزایش تولید در بازار روبه‌رو خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کاهش هزار تومانی نرخ تخم مرغ در بازار/امکان صادرات تخم مرغ با ارز 8 هزار تومان وجود ندارد

وی تولید روزانه فعلی تخم مرغ در کشور را  2 هزار و 200 تا 2 هزار و 300 تن اعلام کرد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: با توجه به افزایش تولید، باید مجوز صادرات تخم مرغ به صادرکنندگان داده شود چرا که ادامه این روند به دلیل قیمت پایین تخم مرغ، زیان تولیدکنندگان را به همراه خواهد داشت.

نبی‌پور ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته، تاکنون مجوز صادرات تخم مرغ صادر نشده و این در حالی است که رسما ممنوعیت صادرات تخم مرغ  اعلام نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در مرغداری ها افزود: هر چند روزی یکبار، گزارشی از بیماری در چند کانون اعلام می‌شود، اما به سبب کاهش تراکم در استان‌های پر تولید پیش‌بینی می‌شود که روند بیماری سال گذشته در مرغداری‌ها تکرار نشود.

این مقام مسئول از فراوانی نهاده های دامی در بنادر خبر داد و گفت: این درحالی است که در هفته‌های اخیر، اعتصاب کامیون‌داران، مرغداران را برای تأمین نهاده‌های دامی با مشکلات متعددی روبه‌رو کرد.

نبی پور در پایان تصریح کرد: اگرچه آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که در چند روز اخیر کامیون داران اقدام به بارگیری نهاده‌ها کردند، اما بازگشت روند قبلی به واحدهای مرغداری مستلزم مدت زمان یک ماهه است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کاهش قیمت ، بازار ، تخم مرغ

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش قیمت بازار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه و طلا ارزان‌تر شد؟

بررسی بازار سکه و طلای داخلی طی ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد، هم‌راستا با کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی و آرامش بازار ارز، بهای انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در معاملات امروز بازار نسبت به روز گذشته (دوشنبه) با کاهش ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی قیمت برای قطعات سکه و ۹۰ هزار تومانی برای طلای ۱۸ عیار رخ داده است.

به گزارش ایسنا، بررسی آخرین معاملات صورت گرفته تا لحظه انتشار این گزارش سکه و طلا در بازار و مقایسه آن با روز گذشته (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) نشان می‌دهد که ظرف کمتر از ۲۴ ساعت اخیر انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا با کاهش قیمت روبرو شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار از بازار سکه و طلا تا این لحظه، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات امروز (سه‌شنبه) به ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

سکه‌های تمام طرح قدیم نیز با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت و ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شد.

در قطعات کوچکتر سکه، نیم سکه نسبت به روز گذشته، ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده‌اند. به‌ترتیب نیم سکه ۲۵ میلیون تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثبت قیمت شده است.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، در حال حاضر در بازار به شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

کاهش قیمت در بازار داخل در حالی اتفاق افتاده که بر خلف روال هفته‌های گذشته که اونس جهانی سیر صعودی تندی به خود گرفته بود، اکنون از مسیر افزایش دور زده و پا در مسیر کاهش گذاشته است؛ در حالیکه روز دوشنبه هر اونس طلا ۲۳۴۶ دلار بود امروز با ۴۰ دلار کاهش به ۲۳۰۶ دلار رسیده است.

براین اساس هر مثقال طلای آب شده نیز با ۳۹۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به روز گذشته ۱۵ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت داشته و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۹۰ هزار تومان کاهش سه میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۰ تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

گفتنی است؛ مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • جوجه یک روزه
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است