Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کنگره آیین‌های عاشورایی از اول تا سوم آبان ماه امسال در قروه، سنندج و بیجار برگزار می‌شود. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبید رستمی پیش‌از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین کنگره آیین‌های عاشورایی اظهار داشت: این کنگره در بخش‌های شعر، عکس‌های عاشورایی و اجرای آیین‌های عاشورایی (تعزیه و پرده‌خوانی) از اول آبان امسال به مدت سه روز در استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آثار رسیده به بخش شعر این کنگره گفت: بالغ بر 100 شاعر انقلابی از سراسر کشور سرودهای عاشورایی خود را در تمامی موضوعات مربوط به نهضت اباعبدالله الحسین(ع) به دبیرخانه کنگره ارسال کرده‌اند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این بخش در دو رده سنی جوانان زیر 30 سال و بزرگسالان بالای 30 سال برگزار شده است، تصریح کرد: سه داور و شاعر کشوری آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره را داوری و در آیین اختتامیه از برگزیدگان تقدیر و تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنگره امسال و در یازدهمین دوره خود، میزبان آیین‌های عاشورایی است، ادامه داد: این بخش شامل عکس و تعزیه و پرده‌خوانی است که با برنامه‌ریزی های انجام شده تعزیه‌گردان‌ها و پرده‌خوان‌های حرفه‌ای سراسر کشور در شهر‌های قروه، سنندج، دلبران، سریش‌آباد، بیجار و سنندج اجرای برنامه خواهند داشت.

رستمی به بخش عکس این کنگره اشاره کرد و افزود: با اعلام فراخوان این بخش آثار زیادی از عکاسان استان به دبیرخانه کنگره رسیده است که با داوری آثار و معرفی برگزیدگان 30 اثر منتخب در قالب نمایشگاه در شهرستان‌های قروه، سنندج و بیجار دائر می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان معرفی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان قروه در زمینه فرهنگ عاشورایی، صیانت از آداب و سنن ایرانی - اسلامی و ایجاد فضای وحدت فرهنگی و اجتماعی مرتبط با فرهنگ عاشورا، تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی صحنه‌های عزاداری خاص ویژه محرم در قالب آثار فرهنگی هنری و شناسایی تأثیرگذارترین آیین‌های سوگواری را از جمله اهداف برگزاری این کنگره ملی برشمرد.

انتهای پیام/م

R7848/P1486/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است

سید مجید پوراحمدی رئیس صندوق اعتباری هنر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره برنامه های صندوق برای حمایت از قشر فرهنگ و هنر در سال جاری گفت: توسعه کسب و کارهای فرهنگی یکی از دستورهای وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به صندوق اعتباری هنر است. البته از ابتدای دولت سیزدهم برنامه ریزی های متعددی برای تقویت و توسعه فرهنگ و هنر در کشور انجام شده است.
وی افزود: عموما موسسه و مجموعه های مختلف فرهنگی نقش کلیدی در تولید و نمایش آثار هنرمندان دارند از این رو صندوق اعتباری هنر هم با این موسسه و مراکز فرهنگی گفتگو و تعامل دارد تا بتواند از فعالیت هنرمندان حمایت کند.
رئیس صندوق اعتباری هنر با اشاره به پروژه قاب هنر، بیان کرد: هدف پروژه خرید اثر از هنرمندان به ویژه خوشنویسان است. در پروژه قاب هنر، صندوق اعتباری هنر آثار هنرمندان میانه و همچنین پیشکسوت را خریداری و به موسسات و شرکت های مختلف هدیه می دهد.
وی یادآور شد: صندوق اعتباری هنر برای برگزاری و خرید اثر قرآنی در نمایشگاه روایت باران نیز اقدام کرده است. 

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • ‌هفته سنندج چه برنامه‌هایی ‌برگزار می‌شود؟
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج در قالب ۱۹ عنوان برگزار می‌شود
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج اعلام شد