Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزش > فوتبال ملی - نام ناصر حجازی در بین بهترین دروازه‌بان های تارج جام ملت‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛پس از علی دایی،علی کریمی و مهدی مهدوی کیا این بار نام ناصر حجازی از ایران در بین بهترین های تاریخ جام ملت ها قرار گرفت.

در گزارش AFC درباره حجازی آمده است: حجازی یکی از بهترین دروازه‌بان‌های قرن 20 آسیا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمانی که تیم ملی ایران موفق شد دو دوره متوالی جام ملت‌های آسیا را در سال‌های 1972 و 1976 را فتح کند، مرد شماره یک ایران بود. حجازی با ایران در مسابقات المپیک 1976 حاضر شد و شش سال بعد و زمانی که تیم ملی ایران برای اولین بار به جام جهانی صعود کرد، یکی از اعضای این تیم بود.

در عرصه باشگاهی، حجازی 16 سال در استقلال حضور داشت و این تیم را (که در آن زمان،‌ تاج نامیده می‌شد) در راه کسب اولین قهرمانی یک تیم ایرانی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در سال 1970، رهبری می‌کرد.

اسامی کامل نامزدهای بهترین دروازه‌بان تاریخ جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

* محمد الدعایه از عربستان سعودی (بهترین دروازه‌بان مسابقات در سال‌های 1996 و 2000)
* لی وون جائه از کره جنوبی (حضور در تیم منتخب مسابقات در سال 2007)
* نور صبری از عراق (بهترین دروازه‌بان رقابت‌های سال 2007 و قهرمان این دوره از مسابقات)
* یوشیکاتسو کاواگوچی از ژاپن (قهرمان مسابقات در سال‌های 2000 و 2004 و حضور در تیم منتخب سال 2004)
* مارک شوارتزر از استرالیا (نایب قهرمان مسابقات سال 2011)
* ناصر حجازی از ایران (قهرمان مسابقات در سال‌های 1972 و 1976)

 

251 251

 

کلید واژه‌ها : لیگ برتر هجدهم - باشگاه استقلال - تیم ملی فوتبال ایران -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لیگ برتر هجدهم باشگاه استقلال تیم ملی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیم‌های ملی جودو ایران به هنگ کنگ لغو شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون جودو، سی و‌ دومین دوره مسابقات جودو قهرمانی آسیا در حالی یکم تا چهارم اردیبهشت به میزبانی هنگ کنگ برگزار می شود که تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان با ترکیب ۱۱ جودوکا قرار بود بامداد پنجشنبه ۳۰ فروردین به این رقابت‌ها اعزام شوند، اما با توجه به بارش شدید باران و وقوع سیلابی بی‌سابقه در امارات، تمام پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی دبی لغو شد و پرواز تیم ملی جودو کشورمان برای حضور در این رقابت‌ها نیز با مشکل روبرو شد.   اما با توجه به زمان باقی مانده تا شروع مسابقات، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان با مسئولان اتحادیه جودو آسیا هماهنگی‌های لازم برای حضور جودوکاهای کشورمان در مراسم وزن کشی و‌ قرعه کشی مسابقات را انجام داد و بلیت اعزام تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان برای ساعت ۱۸ پنجشنبه (۳۰ فروردین) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) صادر شد تا ملی پوشان کشورمان ابتدا به مقصد دبی سفر کنند و پس از آن به کشور هنگ کنگ اعزام شوند، اما متاسفانه باز هم مسئولان فرودگاه از تاخیر در پرواز‌های امارات خبر دادند.   این تاخیر‌ها و لغو پرواز‌ها برای چندین بار و در ساعات مختلف تکرار شد و در نهایت صبح امروز (۳۱ فروردین) پس از ۳۰ ساعت انتظارِ ملی پوشان کشورمان در سالن انتظار، تمام پرواز‌های فرودگاه امام خمینی (ره) لغو و در نهایت تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان بخاطر زمان کم باقی مانده تا مراسم قرعه کشی و وزن کشی مسابقات از سفر به این رقابت‌ها بازماندند و جودوکاهای کشورمان فرصت حضور در سی و دومین دوره مسابقات جودو قهرمانی آسیا را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس به انتخاب فیل فودن / عکس
  • اعزام تیم‌های ملی جودو ایران به هنگ کنگ لغو شد
  • عالیشاه بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر
  • مسابقات مچ اندازی آسیا در کیش لغو شد
  • مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در جزیره کیش به تعویق افتاد
  • تیم فوتسال افغانستان به مصاف ایران می رود
  • ماریو گومز: نویر به اندازه مسی در تاریخ فوتبال اهمیت دارد
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • «دروم» پیروزی ناصر علیزاده در بیشکک قرقیزستان
  • ناصر الخلیفی: پاری سن ژرمن بهترین هواداران دنیا را دارد؛ به دستاورد خود در بارسلونا افتخار می‌کنیم