Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-منابع حاصل از واگذاری سهام شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو و املاک، صرف تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش تولید محصولات، بازپرداخت تسهیلات دریافتی و کاهش هزینه های مالی، سرمایه گذاری جهت ارتقا و تولید محصولات جدید و در نتیجه افزایش سود آوری شرکت شده است.

به گزارش ایکوپرس، از سال 92 تا نیمه نخست امسال با توجه به بازاریابی‌های انجام شده، سهام تعداد 8 شرکت زیر مجموعه گروه به علاوه بخشی از سهام شرکت‌های بورسی گروه، جمعا به مبلغ 057ر10 میلیارد ریال واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر این از سال 1394 تاکنون با شناسایی املاک مازاد در سطح شرکت‌های گروه و ارزیابی آنها توسط کارشناسان رسمی دادگستری، تعدادی از املاک مازاد به مبلغ 461ر4 میلیارد ریال از طریق مزایده عمومی واگذار شده است.

همچنین برای سال مالی 97 نیز تعدادی از شرکت‌های زیر مجموعه و سهام مازاد 51 درصد شرکت‌های بورسی گروه و تعدادی از املاک مازاد گروه در برنامه واگذاری قرار گرفته که از ابتدای سال تاکنون، بخشی از سهام شرکت های زیر مجموعه به مبلغ 457 میلیارد ریال و املاک مازاد به مبلغ 238 میلیارد ریال، جمعا مبلغ 695 میلیارد ریال واگذار شده است.

در راستای مصوبات مجامع عمومی سهامداران و مصوبات هیات مدیره شرکت ایران‌خودرو، به منظور اصلاح ساختار بهینه اقتصادی گروه و پرتفوی سرمایه گذاری‌ها، تامین نقدینگی، بازپرداخت تسهیلات دریافتی و کاهش هزینه‌های مالی، تبدیل دارایی‌های راکد و غیر مولد به مولد، کسب بازده مطلوب‌تر از دارایی‌ها، کاهش هزینه‌ها، ارتقای توان رقابتی گروه صنعتی ایران خودرو و افزایش سود آوری، برنامه واگذاری سهام و املاک مازاد شرکت‌های زیر مجموعه گروه در دستور کار قرار گرفته است.

برهمین اساس،‌ شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو از منظر میزان اهمیت در زنجیره تامین و ساختار بهینه اقتصادی گروه، مورد بررسی قرار گرفته و به شرکت های استراتژیک (غیرقابل واگذاری) و غیر‌استراتژیک (قابل واگذاری) طبقه بندی شده است.

شرکت‌های قابل واگذاری نیز در سه بخش شرکت‌های با بازدهی مطلوب، کم بازده و زیان ده مورد تفکیک و رتبه بندی شده و فرصت‌ها و تهدیدات واگذاری هر شرکت مورد بررسی قرار گرفته است. پس از اخذ مصوبه هیات مدیره شرکت ایران‌خودرو، اقدامات مربوط به قیمت‌گذاری سهام و دارایی‌های شرکت‌های بورسی و غیربورسی قابل ‌واگذاری، توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام شده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سهام استقلال و پرسپولیس برای واگذاری اعلام شد

سازمان خصوصی سازی با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی نسبت به واگذاری ۵۱ درصد از سهام هر یک از شرکت‌های باشگاه استقلال د پرسپولیس اقدام کرد.

طبق اعلام این ساطمان، قیمت پایه ۵۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس در فرابورس که روز ۱۱ فروردین واگذار می‌شود، ۲,۱۱۶ میلیارد تومان خواهد بود. قیمت هر سهم قابل واگذاری این باشگاه نیز ۳,۹۴۶ ریال می‌باشد.

همچنین ۵۱ درصد از سهام باشگاه استقلال روز ۲۱ فروردین به قیمت پایه ۱,۸۵۰ میلیارد تومان واگذار خواهد شد. قیمت پایه هر سهم استقلال نیز ۳,۳۶۲ ریال خواهد بود.

قرار است ۱۰ درصد به طور نقدی پرداخت و سپس بقیه اقساط در ۷۲ ماه تسویه شود.

دیگر خبرها

  • دردسرهای تغییر مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • ​یکی از املاک گروه امیرمنصور آریا برای دریافت معوقات مالیاتی‌اش به مزایده گذاشته شد
  • بی‌خبری پرسپولیس از نامه بورس به بانک ملت
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • قیمت فروش سهام سرخابی‌ها مشخص شد/ پرسپولیس گران‌تر از استقلال
  • قیمت سهام استقلال و پرسپولیس برای واگذاری اعلام شد
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال
  • قیمت استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس مشخص شد