Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی روز پنجشنبه 26 مهرماه در پنجمین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: خوشحالم که در جمع جمعی از نیروهای متعهد و دلسوز انقلاب هستم.
وی افزود: امروز در چهلمین سال انقلاب با رویارویی دیگری با آمریکا مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند این تقابل اولین رویارویی نیست اما از ویژگی های خاص و مهمی برخوردار است. هدف این رویارویی آینده منطقه است و به آن می توانیم رویارویی سرنوشت بگوییم. رویارویی سرنوشت منطقه بین ایران و آمریکا در حال وقوع است.
­دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نتیجه این رویارویی برای ایران و آمریکا تعیین کننده است. آمریکایی ها بعد از جنگ جهانی دوم در منطقه ما مستقر شدند و جای انگلیس را در ایران و عربستان و دیگر کشورها گرفتند. آمریکایی ها به عنوان دفاع از این منطقه در برابر کمونیسم نفت و گاز منطقه را بردند و بازار اسلحه خود را در اینجا برپا کردند و امنیت اسرائیل را تضمین کردند. اینجا بهشت آمریکا بود که انقلاب اسلامی آن را به هم زد. به همین دلیل رویارویی های آمریکا با این انقلاب شروع شد و امروز در یکی از مهم ترین رویارویی ها به سر می بریم.
وی خاطر نشان کرد: در این چهل سال آمریکایی ها روز به روز ضعیف تر شدند. ایران را از دست دادند. عربستان را رودر روی ما قرار دادند و ناکام ماندند. عربستان هم نتوانست نقشی برای آمریکا ایفا کند. عربستان به در و دیوار زد که سرمایه گذاری آمریکا را جلب کند اما نشد.
رضایی گفت:آمریکایی ها در موضوع افغانستان و عراق مستقیما وارد شدند ولی در باتلاق گرفتار شدند. آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که ایران را ازسر راه بردارند. اگر آنها ایران را در خودحل کند، تمام منطقه به دست آمریکا می افتد. اما اگر آمریکا شکست بخورد، باید به طور کامل از منطقه خارج شود و ایران قدرت بزرگ جهان اسلام خواهد شد و اسرائیل به محاصره در خواهد آمد. اگر آنها پیروز شوند، به تعبیر حضرت امام، مساجد را هم از ما می گیرند.
وی با اشاره به اهمیت رویارویی ایران و آمریکا در منطقه گفت: این نبرد بسیار جدی است. ابتدا تلاشی کردند که از طریق کنترل پیشرفت هسته ای ما، جلوی ما را بگیرند. تیم جدید آمریکا می گوید با کنترل هسته ای ایران، جلوی پیشرفت ایران را نمی توان گرفت. نباید این طور فکر کرد که اگر کسی غیر از ترامپ از جمهوری‌خواهان می آمد، مسائل خیلی فرق می کرد. پشت سر ترامپ یک دکترین است که می خواهد ایران را شکست دهد.
استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: اقتصاد نقطه آسیب پذیر ما بود اما ماجرا تنها اقتصاد نیست. تمام برنامه آمریکا اقتصاد نیست. رسانه هم هست. جریان های تروریستی هم هست. نمونه آن‌را در اهواز و سیستان و بلوچستان دیدید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همه اقتصادهای دنیا با پدیده شوک اقتصادی مواجه هستند. اقتصاد ضربان دارد. اگر از حد طبیعی خارج شود، گرفتار تورم یا رکود می شود. سیاست های اقتصادی برای کنترل این نبض است.
وی افزود: دو اشکال پیش آمد. وارد یک شوک اقتصادی شدیم و سیاست های غلط اقتصادی دولت، ضربان اقتصاد را بیشتر وغیر طبیعی کرد. آمریکا تحریم را شروع کرد و در رسانه ها اطلاعات غلطی را پمپاژ کردند. اگر مدیریت اقتصادی درستی صورت می گرفت، اقدامات آمریکا، آسیب کمتری می زد و نرخ دلار بین 7 تا 8 هزار تومان متوقف می شد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: واقعیت این است که انتظارات غیر واقعی به بیرون از مرزها، فرصت را از دولت گرفت. زمانی دولت به پاشنه جدید رو آورد که پنج سال وقت خوب را از دست دادیم.
وی افزود: ما باید اقتصاد را سرو سامان بدهیم. مردم باید برادری و کارآمدی دولت را درعمل ببینند. در جنگ رسانه ای، قرارگاه های دشمن در عربستان و اسرائیل و اروپای شرقی به وجود آمده است که فعال شده اند. در عملیات های تروریستی، می خواهند به مردم بگویند که دستاورد انقلاب در بعد امنیت متزلزل است. این جنگ اقتصادی و رسانه ای و تروریستی پروژه جدید آمریکایی ها برای ماندن در منطقه است.
رضایی ادامه داد: این جنگ بر سر آینده است. دشمنان می خواهند از فروپاشی خودشان در منطقه جلوگیری کنند و مسلمانان منطقه با هم متحد نشوند. این منطقه، نقطه سرنوشت جهان است.
وی گفت: ما به فضل پروردگار متعال آینده پرفروغی را برای ایران اسلامی رقم خواهیم زد. جنگ بر سر ریال ایران و دلار آمریکاست. جنگ بر سر خروج آمریکا از منطقه و نفوذ ایران درمنطقه است. بحث سرنوشت آزادی واستقلال ویا ماندن استعمارگران در منطقه است. باید مردم به صحنه مصاف بیایند و امور را مدیریت کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مردم با حضور نیروهای انقلاب به صحنه می آیند. اگر نیروهای انقلاب در بلاتکلیفی باشند، مردم به صحنه نمی آیند و موفقیتی حاصل نمی شود. مانند سال اول جنگ که بنی صدر فرماندهی کل قوا را در دست داشت و یک تپه را هم نتوانسته بودند آزاد کنند. اگر ملت به صحنه نیایند، دشمن مردم را به اردوگاه خود می برند. دشمن می خواهد این عصای حضرت موسی را از دست رهبر انقلاب بگیرد. در سیزدهم آبان تکبیرهای باشکوه از جای جای ایران اسلامی، بلند خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دبیر مجمع رضایی انقلاب رویارویی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی، در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه) این شورا سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس را گرامی داشت و اظهار کرد: این اتفاق که در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب رخ داد و اتفاقاتی مانند آن که به اشکال مختلف تکرار شده کینه‌توزی آمریکا با ایران اسلامی را بر همگان ثابت کرده است.   وی خاطرنشان کرد: البته شکست‌های مکرر آمریکا از ملت بزرگ ایران تاییدکننده این حقیقت است که اگر ملتی برای خدا قیام کند، قدرت‌های استکباری هرگز نمی‌توانند آن را شکست دهند.   دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ماجرای طبس یکی از بزرگترین شکست‌های توطئه‌های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران است و از معجزه‌های بزرگ عصر حاضر برای اهل عبرت به حساب می‌آید، گفت: واقعه این روز، تذکری برای اثبات قدرت لایزال الهی و سستی مکر و حیله دشمنان خداست.   وی در ادامه به متولیان فرهنگی و رسانه‌ای کشور توصیه کرد تا برای آشنایی جوانان با تاریخ انقلاب برنامه‌ریزی کنند و اظهار داشت: ماجرای طبس یکی از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید در عرصه داخلی و بین‌المللی و به جهانیان معرفی شود.   آیت‌الله جنتی همچنین به حسب روز منتسب به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به بیان سخنی از امام هادی (ع) که خطاب به ایشان بود، مبنی بر اینکه «انت ولینا حقاً؛ تو دوست‌دار و یاور حقیقی ما هستی» پرداخت و عنوان کرد: این توصیف از زبان امام معصوم نشانگر جایگاه برجسته این بزرگوار است.   وی یادآور شد: حضرت عبدالعظیم (ع) در دورانی بسیار سخت و پرمخاطره برای گسترش معارف ناب اسلام مجاهدت کردند و از این جهت، الگویی مناسب در عرصه جهاد تبیین هستند.   دبیر شورای نگهبان در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص هفته کار و کارگر که از امروز آغاز می‌شود، گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.   وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند و مشارکت باانگیزه این قشر شریف، حقیقتاً دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است.

دیگر خبرها

  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه