Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون انتظامی و امنیتی استاندار خوزستان گفت: تاکنون ۱۳۰ نفر در مرز شلمچه با گذرنامه جعلی شناسایی شدند که از خروج آن‌ها از کشور جلوگیری شده است. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ استانها ایلام خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گروه استان‌ها،  جعفر همتی جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین اظهار داشت: با وجود تلاش‌ها و رایزنی‌های  وزیر کشور، معاون امنیتی وزیر کشور، دبیر ستاد اربعین و پیگیری‌های مجدانه استاندار کرمانشاه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و برادران قرارگاه رمضان، امروز و در جلسه ستاد اربعین کشور عنوان شد که دولت عراق آمادگی لازم را برای بازگشایی مرز خسروی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 استقرار 5 دستگاه بالگرد در مرز مهران

کریم همتی امروز در نشست رسانه‌ای خود با خبرنگاران اظهار داشت: سیل خروشان حضور هموطنان عزیز در اقصی نقاط کشور برای زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) و شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین تدابیر ویژه درمانی و پزشکی را میطلبد که دانشگاه علوم پزشکی در این راستا اقدامات موثری انجام داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: حضور جمعیت میلیونی در اربعین امسال نیازمند تدابیری پزشکی درمانی است که برای این حضور 5 دستگاه بالگرد با استفاده از بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی در مهران استقرار و 2 بیمارستان صحرایی با حضور 150پزشک متخصص و جراح فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی به استقرار 150 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس اشاره و خاطر نشان کرد: 9 بیمارستان ایلم نیز با تمام تجهیزات و امکانات و حضور شبانه روزی پزشکان متخصص و جراح با اتاق‌های عمل آماده از نیازمندان احتمالی به خدمات پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: آماده باش بیمارستان‌های استان‌های همجوار نیز در ایام اربعین به عنوان بیمارستان‌های معین پیش بینی شده است.

وی با تاکید پیشگیری بهتر از درمان است گفت: سطح ایمنی، خدمات امدادی و امنیت زائران صد درصد است و اقدامات دانشگاه پزشکی جنبه پیشگیری برای حوادث غیر مترقبه است.

130 گذرنامه تقلبی در مرز شلمچه شناسایی‌ شد

قدرت الله دهقان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باگذشت زمان شاهد افزایش ورود زائران به دو مرز شلمچه و چذابه هستیم اظهار داشت: با تمام وجود خاک‌ پای زائران را طوطیای چشم خویش می‌کنیم و در خدمت زائران هستیم.  

وی با بیان اینکه کسانی که قصد ورود به عراق را دارند باید فقط از مبادی قانونی و معتبر اقدام به صدور ویزا کنند بیان کرد: متأسفانه همچنان شاهد صدور ویزاهای تقلبی هستیم.

معاون انتظامی و امنیتی استاندار خوزستان بیان کرد: اگر مردم مشاهده کردند که در جایی ویزا با قیمت پایین‌تر از نرخ اعلامی صادر می‌شود مطمئن باشند که تقلبی در کار است و نباید از آن طریق اقدام به صدور ویزا کنند.

دهقان گفت: در استان خوزستان افرادی را دستگیر کردیم که اقدام به صدور روادید تقلبی می‌کنند و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی ما نیز به دنبال این موضوع هستند.

وی عنوان کرد: تاکنون 130 نفر در مرز شلمچه با گذرنامه جعلی شناسایی شدند که از خروج آن‌ها از کشور جلوگیری شده است.

 بالن اینترنتی در مرز مهران مستقر شد

حسین فلاح جوشقانی پیش از ظهر امروز در مرز مهران ضمن بازدید از زیرساخت‌های ارتباطی این مرز اظهار داشت: بالن اینترنتی مرز مهران از امروز فعال و تقویت ارتباطات اینترنتی و تلفن همراه را برعهده دارد.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و امکان دسترسی کلیه اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و اینترنت در مرز مهران مهیا و در دسترس زائران اربعین حسینی است.

وی کاهش نرخ سرویس‌های ارتباطی در ایام اربعین حسینی را یادآور و گفت: کمیته‌ای مشترک بین ایران و عراق برای کاهش نرخ ارتباطی تشکیل و به نتیجه خوبی رسیده‌اند که متعاقبا اعلام می‌شود.

دانشجویان می‌توانند از مرزهای منتهی به عراق بازدید کنند

حسین حسین زاده امروز در جلسه ستاد اربعین در مرز چذابه با بیان اینکه پلیس راهور راه را برای ورود کامیون‌ها مسدود کرده است اظهار داشت: با وجود اینکه زیرساخت‌های مرز چذابه مانند مرز شلمچه آماده نبودند اما تغییرات موجود نشان دهنده تلاش مدیران است که به موضوع اربعین به عنوان یک دغدغه نگاه کردند.

وی افزود: اقدامات انجام شده از سوی مدیران با یک نگاه اعتقادی صورت گرفته چرا که مشکلات تنها با نگاه و اقدامات جهادی برطرف می‌شوند.

رئیس قرارگاه چذابه با بیان اینکه استانداری خوزستان همکاری لازم را انجام و نیروهای مختلفی برای همکاری و هماهنگی های مورد نیاز در مرز مستقر کرده، عنوان کرد: جلسات پیرامون  اربعین را به صورت منظم روزهای زوج و جمعه در مرز برگزار و کارهای مورد نظر را بررسی می‌کنیم.

وی از برگزاری جلسه تامین امنیت توسط نیروی انتظامی خبر داد و درباره سفر دانشجویان به عتبات عالیات گفت: امکان سفر به عتبات برای دانشجویان وجود ندارد اما آن‌ها ‌می‌توانند در قالب گروه‌های مختلف برای بازدید از مرز چذابه اعزام شوند.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام سید محمود موسوی رئیس سازمان عتبات خوزستان گفت: استاندار خوزستان و رئیس قرارگاه چذابه ضمن حضور مستمر در چند ماه اخیر حتی به صورت شبانه روزی جوابگو و پیگیری‌های لازم را دارند.

وی افزود: اگر تلاش، همدلی، همت و وحدت مدیران خوزستانی نبود بدون شک  شاهد این تغییرات در مرز چذابه نبودیم.

طلاب و روحانیون شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین ملزم به دریافت گذرنامه و ویزا هستند

حجت‌الاسلام حسین تمرخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طلاب و روحانیون شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین ملزم به دریافت گذرنامه و ویزا هستند.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه استان ایلام گفت: با توجه به قوانین مرزی خروج بدون گذرنامه و ویزا بدون استثناء از مرز ممنوع است و در این رابطه طلاب و روحانیونی که قصد حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی را دارند با مراجعه به سامانه سماع نسبت به اخذ گذرنامه و ویزا اقدام کنند تا در سفر با مشکل ممانعت روبه‌رو نشوند.

وی با اشاره به مسیر پیاده‌روی و وجود نحله‌های فکری مختلف در مسیر تردد به زائران اربعین حسینی یادآور شد و گفت: مراقب دام‌های گسترانیده نحله‌های فکری مخالف انقلاب اسلامی باشید.

تمرخانی رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان عراق را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای حضور در اربعین حسینی رعایت قانون کشور میزبان الزامی و در هر کجا که باشیم رعایت قانون موجب حرمت ما می‌شود.

انتهای پیام/ح

R1357/P1357/S6,52,57,66/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم

همشهری آنلاین- علی‌الله سلیمی: با نزدیک شدن به نیمه دوم اردیبهشت ماه هر سال، جنب و جوش خاصی بین فعالان حوزه نشر برای حضور فعال و موثر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی جهت بازدید و خرید کتاب‌های مورد علاقه صورت می گیرد که امسال هم نشانه های این تحرک و پویایی در حوزه کتاب را از مدتی قبل شاهد هستیم. قرار است سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت امسال در محل مصلی امام خمینی(ره) به دو شکل حضوری و مجازی برگزار می‌شود. بخش حضوری این نمایشگاه از همان نخستین دوره برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی معرف ناشران و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی هست اما بخش مجازی در سال‌های اخیر به مجموع فعالیت های اصلی نمایشگاه کتاب افزوده شده و هنوز برای خیلی از اهالی کتاب تازگی دارد. برای آشنایی با کم و کیف این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تصمیمات تازه مسئولان و ویژگی‌های اجرایی آن را مرور می‌کنیم.

تصمیمات تازه برای نمایشگاه سی‌وپنجم

در آخرین روزهای سال گذشته جلسه شورای برنامه‌ریزی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور تقریبا همه مسئولان بخش‌های گوناگون آن برگزار و تصمیمات مهم و تازه ای برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد بزرگ فرهنگی گرفته شد. تبدیل نمایشگاه به فضایی مملو از نشاط فرهنگی؛ توجه به مردم و اصل مردمی بودن در تمامی برنامه ها و فعالیت ها؛ توجه به سیاست و راهبردهای کلان نمایشگاه؛ استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی و تشکل های مردمی؛ تعامل سازنده با صنوف و فعالان حوزه نشر و کتاب؛ رفع آسیب ها و نواقص دوره های پیشین؛ ارائه برنامه و برنامه ریزی برای استفاده بهینه از امکانات و رعایت اصل صرفه جویی از جمله موارد مطرح شده برای در دستور کار قرار گرفتن فعالیت تمامی بخش ها بود.

یاسر احمدوند، رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

هند، میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر سال میهمان ویژه ای هم دارد که امسال کشور هند به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شده است. یاسر احمدوند، رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به این موضوع می‌گوید: «تفاهمنامه این اتفاق فرهنگی که منجر به گفت‌وگوی بین فرهنگ‌های ایران و هند با محوریت کتاب خواهد شد، بین مسئولان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو به امضا رسید و بر اساس این تفاهمنامه در سال ۲۰۲۵ هم ایران میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو خواهد بود.»

حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب

در روزهای پایانی فروردین و نزدیک شدن به روزهای کاری نمایشگاه کتاب در اردیبشه ماه، عملیات اجرایی آماده‌سازی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) هم با جدید آغاز شده است. حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این باره می‌گوید:«هم‌اکنون بخش‌های مختلف مصلی امام خمینی (ره) به ستاد برگزاری سی‌پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تحویل داده شده است و تلاش خواهد شد تا فرایند آماده سازی بخش ها مطابق جدول زمانبندی انجام شود و تا شروع در نوزدهم اردیبهشت امسال آماده بهره برداری باشد.» وی همچنین با بیان اینکه هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای همکار در برگزاری نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم انجام شده است، یادآوری می‌کند: برگزاری جلسه‌های مختلف با این سازمان‌ها و نهادها در حال برگزاری است و به تناوب بازدید از محل نمایشگاه و بازدید مکان استقرار دستگاه ها نیز انجام خواهد شد. به گفته تیموری نقشه اولیه جانمایی بخش‌های مختلف از جمله ناشران داخلی، ناشران خارجی و فعالیت‎های فرهنگی در اختیاران مدیران این کمیته‌ها قرار گرفته است و به زودی عملیات انتقال تجهیزات به مصلی هم آغاز می‎شود تا چیدمان داخلی مصلی برای نمایشگاه شکل بگیرد.

مبنای فروش کتاب در شکل‌های فیزیکی و مجازی

با توجه به این که سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال هم به دو شکل فیزیکی و مجازی برگزار خواهد شد و ناشران متقاضی برای حضور در این نمایشگاه در یک درگاه ثبت‌نام و اعلام آمادگ کرده‌اند، اقدامات لازم برای برگزاری این دوره از نمایشگاه در دو شکل فیزیکی و مجازی هم انجام شده و آخرین مراحل فنی برای اجرای هر چه این دوره از نمایشگاه هم در حال انجام است. در نمایشگاه کتاب امسال هر ناشر مجاز است با توجه به ضوابط و مقررات نمایشگاه در هر دو شکل نمایشگاهی(فیزیکی و مجازی) یا صرفا در شکل مجازی شرکت کند. سال مبنای عرضه کتاب برای فروش در شکل فیزیکی این دوره از نمایشگاه، کتاب‌های منتشر شده سال ۱۳۹۹ به بعد و در شکل مجازی کتاب‌های منتشر شده سال ۱۳۹۳ به بعد خواهد بود. بنابر این، علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند کتاب‌هایی را از نمایشگاه کتاب امسال(دو شکل فیزیکی و مجازی) تهیه کنند که انتشار آن‌ها در بازه زمانی یاد شده باشد و ناشران مجاز به ارائه آن‌ها باشند.

کد خبر 845292 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها فرهنگ کتاب - مدیریت و بازرگانی کتاب - نمایشگاه داخلی کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان کتاب - نهادها، مناسبت‌ها و جوایز کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری نمایشگاه

دیگر خبرها

  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره