Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (پنج‌شنبه) در آستانه ملاقات رسمی با رهبر کاتولیک‌های جهان از دستیابی به صلح در شبه جزیره کره ابراز اطمینان کرد. مون جائه-این قصد دارد در دیدار با پاپ فرانسیس دعوتنامه رهبر کره‌شمالی را تقدیم او کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی این اظهارات را عصر چهارشنبه در "عشای ربانی صلح" در میدان سن پیتر بازیلیکا واقع در واتیکان مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات ارشد پاپ که پیترو پارولین، وزیر خارجه کاردینال است، در این مراسم حضور داشت.   

پارولین برای "موهبت صلح" در شبه جزیره کره دعا کرد تا "پس از سال‌ها تنش و اختلاف سرانجام ناقوس صلح به صدا درآید."

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در پایان این مراسم تاکید کرد: با این دعاها نور امید به قلب مردم دو کره و همچنین مردم سراسر جهان که خواهان صلح هستند، می‌تابد. قطعا دعاهای امروز ما استجابت خواهد شد. ما به صلح دست پیدا می‌کنیم و بدون سرخوردگی بر اختلافات فائق می‌آییم.

مون جائه-این ماه گذشته توافقی جامع با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی به امضا رساند که به کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره منتهی می‌شود. دفتر ریاست جمهوری کره‌جنوبی حین این نشست اعلام کرد، کیم جونگ اون بی‌صبرانه منتظر سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به کره‌شمالی است.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی همچنین در واتیکان تاکید کرد: همانطور که شما برای نشست آمریکا-کره‌شمالی دعا کردید، ما وارد راهی قابل قبول شده‌ایم که یک آینده مسالمت‌آمیز برای شبه جزیره کره و جهان را تضمین می‌کند. تاریخ بشریت با خجالت حاصل از جنگ روبروست. امضای اعلامیه پایان جنگ و یک معاهده صلح در شبه جزیره کره، به آخرین جنگ سرد باقیمانده در زمین پایان می‌دهد.

مون جائه-این همچنین در مطلبی برای روزنامه واتیکان با تقدیر از پاپ فرانسیس بابت جلو انداختن گفت‌وگوها ابراز امیدواری کرد که ابتکار صلح کره به ایجاد مناسباتی میان واتیکان و کره‌شمالی بینجامد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام کره جنوبی واتيكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم

به گزارش خبرآنلاین «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898927

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟