Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:09:24 GMT

فردا برای حل مشکلات کودکان کار دیر است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۴۸۴۹

فردا برای حل مشکلات کودکان کار دیر است

تهران- ایرنا-مدیرعامل شبکه یاری کودکان کار و خیابان با اشاره به مشکلات متعدد کودکان کار و ضرورت پیشگیری از آسیب های جدی، گفت: برای رسیدگی به مشکلات این کودکان، فردا دیر است.

خسرو صالحی امروز پنجشنبه در حاشیه روز جهانی کودک که با حضور 300 کودک کار برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:ما به دنبال احقاق حق حقوق کودکان هستیم تا با حل مسائل و مشکلاتی که کودکان در جامعه دارند از وقوع آسیب های جدی پیشگیری کنیم درحالی که حرف های این کودکان شنیده نمی شود و حقوق اولیه این کودکان نادیده گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره زباله گردی کودکان گفت: ریشه زباله گردی کودکان فقر است که با حل مسایل کلان و اقتصادی کشور با همکاری سازمانها و نهادهای مختلف می توان شاهد کاهش آن بود و افزایش زباله گردی ها ناشی از ناتوانی انجمن های فعال در موضوع کودکان کار نیست.
فعال حقوق کودکان، مسائل مرتبط با بهداشت و آموزش کودکان را از مهمترین دغدغه های پیش رو عنوان کرد و افزود: بسیاری از کودکان در جامعه مورد سوء استفاده قرار می گیرند که همواره سلامت جسمی و روانی آنها را تهدید می کند.
صالحی در پاسخ به آمار کودکان کارشناسایی شده در کشور افزود: آمارهای غیررسمی زیادی وجود دارد که به دلیل محدودیت بودجه و شرایطی که وجود دارد نتوانستیم به آمار دقیقی برسیم، ولی 12 هزار و 200 نفر در انجمن های زیر مجموعه شبکه یاری کودکان کار و خیابان در سطح تهران ثبت شده است که در حال آموزش هستند.
وی با اشاره به مشکلات هویتی کودکان گفت: در حال حاضر آمار قابل توجهی از کودکان کار، مهاجران هستند که به دلیل شرایط خاص، برخی از کودکان کارت اقامت و هویتی ندارند و همین امر سبب شده است که از حقوق اولیه خود محروم شوند و بسیاری از بچه ها به دلیل هزینه های تحصیل، از حضور در مدارس بازماندند.
مدیرعامل شبکه یاری کودکان کار و خیابان افزود: مقام معظم رهبری دستور دادند که هیچ بچه ای در کشور نباید از آموزش باز بماند ولی متاسفانه بعضی از مدارس هزینه‌های طلب می‌کنند که خارج از توان خانواده ها است.
وی با انتقاد از رویکرد مناسبتی به کودکان کار اظهار کرد: معمول در روز جهانی کودک، کودکان کار تنها یک بار در سال به صورت مقطعی مورد توجه قرار می گیرند و در طول سال به فراموشی سپرده می شوند در صورتی که ما به دنبال این هستیم که برای این بچه ها معاینات پزشکی و غربالگری انجام شود و ارتباط مراکز پزشکی درطول سال تقویت شود.

**آموزش به کودکان کار
شریف ترکمن نژاد رئیس مرکز بهداشت شمال تهران که یکی از زیرمجموعه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است در گفت وگو با خبرنگار ایرنا نیز گفت: معمولا این کودکان با یک سری از مشکلات بهداشتی و درمانی مواجه هستند که تلاش کردیم به بهانه روز جهانی کودک، فرهنگ سازی برای رعایت بهداشت های فردی و عمومی را آموزش دهیم.
ترکمن نژاد افزود: در حاشیه این رویداد معاینه دهان و دندان کودکان انجام می شود که در صورت نیاز به درمان های کامل تر به دانشگاه دندانپزشکی شهید پزشکی ارجاع داده می شوند که با هماهنگی های انجام شده درمان آنها به صورت رایگان و کم هزینه انجام شود.
وی افزود: حدود 300 مسواک و خمیردندان را در اختیار کودکان قرار دادیم و پزشکان نحوه بهداشت دهان و دندان راآموزش می دهند و همچنین یک کپسول D3 به کودکان داده می شود که ویتامین یک ماهه این بچه‌ها را تامین می‌کند و به دنبال این فرهنگ سازی هستیم که این ویتامین ها به صورت دوره ای در اختیار کودکان گذاشته شود.

**دانشگاه، پاسخگویی اجتماعی
خانم مژگان کریمی رئیس باشگاه یاوران بهشت در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در راس مسئولیت‌های اجتماعی که دارد با شعار«دانشگاه، پاسخگویی اجتماعی» به دنبال شناسایی بستر های آسیب پذیر در سطح جامعه جامعه بوده است و به عنوان اولین قدم باشگاه یاوران بهشت را راه اندازی کرده است.
وی افزود: فلسفه شکل گیری مجموعه ما، محدود به بنرها ،پیام ها و حرکت‌های مناسبتی نیست؛ ما کودکان را رها نخواهیم کرد و همه اقشار کم درآمد و کودکان کار هر پنجشنبه در سرای محله ها، تحت پذیرش و درمان های رایگان قرار خواهند گرفت.
کریمی افزود: با شبکه یاری کودکان ارتباط مستمر برقرار کردیم و این رویداد فصل جدیدی است که در آینده با تیم ها و گروه های موجود، واکسیناسیون و غربالگری این کودکان همراه با خدمات مستمر را در اولویت قرار خواهیم داد.
جشن روز جهانی کودک روز پنجشنبه با حضور بیش از 300 کودک کار از شبکه یاری کودکان کار و خیابان در بیمارستان مفید به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی برگزار شد.
فراهنگ**9031**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي روز جهاني كودك كودكان كار بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری از فردا در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی در حوزه‌های امتحانی آغاز می‌شود.

نماینده سازمان سنجش در مازندران گفت: ۳۸ هزار و ۵۱۰ داوطلب مازندرانی در نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند.

عباس نژاد افزود: نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها روز‌های پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در ۱۷ شهرستان و ۱۹ حوزه امتخانی در استان برگزار می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی که صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود ۵ هزار و ۲۸۸ داوطلب مازندرانی شرکت دارند در ازمون گروه علوم انسانی هم که صبح فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار می‌شود ۱۰ هزار و ۷۵۳ داوطلب مازندرانی شرکت می‌کنند.

نماینده سازمان سنجش در مازندران تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی عصر فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در گروه هنر یک هزار و ۷۱۰ داوطلب و در گروه زبان‌های خارجی ۳ هزار و ۳۲۷ داوطلب از مازندران حضور خواهند داشت.

عباس نژاد خاطر نشان کرد: در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی که صبح جمعه ۷ اردیبهشت در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد ۱۷ هزار و ۴۳۲ داطلب مازندرانی در جلسه آزمون حاضر خواهند شد.

وی افزود: ۶۰ درصد داوطلبان مازندرانی در مرحله اول آزمون سراسری زن و ۴۰ درصد مرد هستند.

به گفته وی کارت شرکت در نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال شد.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.
داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.
برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.



آدرس ﻣﺤﻞ رﻓﻊ ﻧﻘﺺ کارت ﺷﺮکﺖ در آزﻣﻮن ﺣﻮزه ﺧﻮاﻫﺮان و ﺑﺮادران آزﻣﻮن ﺳﺮاﺳﺮی ۱۴۰۳ ﻧﻮﺑﺖ اول در اﺳﺘﺎن ﻣﺎزﻧﺪران:

ﺳﺎری: ﺑﻠﻮار ﺧﺰر- ﺧﯿﺎﺑﺎن ﺷﻬﯿﺪ ﻣﻄﻬﺮی (ﻃﺒﺮﺳﺘﺎن) - دانشکده فنی اﻣﺎم ﻣﺤﻤﺪﺑﺎﻗﺮ (ع)
آﻣﻞ: ﻣﯿﺪان ﻗﺎﺋﻢ- ﺧﯿﺎﺑﺎن ﻃﺎﻟﻘﺎنی- اﺑﺎذر ۳۵- دانشگاه تخصصی ﻓﻨﺎوری ﻫﺎی ﻧﻮﯾﻦ آﻣﻞ
ﺑﺎﺑﻞ: ﺧﯿﺎﺑﺎن ﺷﺮیعتی- دانشگاه صنعتی نوشیروانی ﺑﺎﺑﻞ
ﺑﻨﺪپی شرقی و کلاردشت - آﻣﻮزش و پرورشﺣﻮزه ﺧﻮاﻫﺮان و ﺑﺮادران: ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ آﻣﻮزش و پرورش ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ذﯾﺮﺑﻂ
ﺑﺎﺑﻠﺴﺮ: ﺧﯿﺎﺑﺎن پاسداران- ﺳﺎزﻣﺎن مرکزی دانشگاه ﻣﺎزﻧﺪران
ﺑﻬﺸﻬﺮ: کیلومتر ۳ ﺟﺎده درﯾﺎ دانشگاه ﻋﻠﻢ و ﻓﻨﺎوری ﻣﺎزﻧﺪران
تنکابن: ﺟﻨﺐ ﻧﯿﺮوی اﻧﺘﻈﺎمی ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن - ﻣﺠﺘﻤﻊ دانشگاه آزاد اﺳﻼمی واﺣﺪ تنکابن
ﺟﻮﯾﺒﺎر: ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺳﺎحلی چپکرود- دانشگاه آزاد اﺳﻼمی جویبار
چالوس: ﺧﯿﺎﺑﺎن ۱۷ ﺷﻬﺮﯾﻮر - دانشکده ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨگی، ﺻﻨﺎﯾﻊ دستی و گردشگری چالوس
راﻣﺴﺮ: ﺑﻠﻮار ﺷﻬﯿﺪ ﻋﺒﺎس ﻣﻔﺮد- دانشگاه آزاد اﺳﻼمی واﺣﺪ راﻣﺴﺮ
ﺳﻮادکوه: پل ﺳﻔﯿﺪ - دو راهی آﻻﺷﺖ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻣﺮکزی دانشگاه آزاد اﺳﻼمی واﺣﺪ ﺳﻮادکوه
ﻗﺎﺋﻢﺷﻬﺮ: کیلومتر ۷ ﺟﺎده ﻧﻈﺎمی- دانشگاه آزاد اﺳﻼمی واﺣﺪ ﻗﺎﺋﻢ ﺷﻬﺮ
ﻣﺤﻤﻮد آﺑﺎد: ﺧﯿﺎﺑﺎن آزادی-ﺑﻠﻮار ﺷﻬﺪای نفتکش - دانشکده فنی و ﺣﺮﻓﻪ‌ای ﻣﺤﻤﻮدآﺑﺎد
نکا: کیلومتر ۶ ﺟﺎده نکا – ﺑﻬﺸﻬﺮ، دانشگاه آزاد اﺳﻼمی واﺣﺪ نکا
ﻧﻮر: اﺑﺘﺪای ﺟﺎده چمستان - دانشگاه آزاد اﺳﻼمی واﺣﺪ ﻧﻮر
نوشهر: ﺧﯿﺎﺑﺎن ۱۷ ﺷﻬﺮﯾﻮر- دانشکده ﻣﯿﺮاث ﻓﺮﻫﻨگی، ﺻﻨﺎﯾﻊ دستی و گردشگری چالوس

دیگر خبرها

  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • رقابت ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری از فردا در مازندران
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال