Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@19:03:44 GMT

ایران: بازگشت 110 مهاجر غیرقانونی پاکستانی

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۴۸۶۳

پول‌نیوز - بیشتر اتباع پاکستانی که در ایران بازداشت و به کشورشان بازگردانده می شوند، کارگرانی هستند که مدارک معتبر مهاجرتی ندارند و بسیاری از آنان قصد دارند از مسیر ایران به طور غیرقانونی وارد کشورهای اروپایی شوند.
 نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، 110 تبعه پاکستانی را به دلیل ورود غیرقانونی به خاک ایران و اقامت غیرقانونی در این کشور بازداشت کرده و تحویل مسئولان مرزی پاکستان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه اردو زبان 'دنیا' چاپ شهر اسلام آباد امروز پنجشنبه گزارش داد، این اتباع پاکستانی که بدون داشتن مدارک معتبر در ایران اقامت داشتند، از گذرگاه مرزی 'تفتان' (هم مرز با شهر میرجاوه در ایران) به نیروهای مرزبانی پاکستان تحویل شدند.
بیشتر اتباع پاکستانی که در ایران بازداشت و به کشورشان بازگردانده می شوند، کارگرانی هستند که مدارک معتبر مهاجرتی ندارند و بسیاری از آنان قصد دارند از مسیر ایران به طور غیرقانونی وارد کشورهای اروپایی شوند.
این در حالی است که رسانه های محلی پاکستان چندین بار از بازگرداندن مهاجران غیرقانونی به کشورشان خبر دادند، به عنوان مثال، هجدهم شهریور ماه امسال گزارش دادند که نیروهای مسئول ایرانی بیش از 231 تبعه پاکستان اخراج شده از این کشور را در مرز تفتان بلوچستان به مقامات پاکستانی تحویل داده اند.
مهاجرت غیرقانونی اتباع پاکستانی به ایران که موضوع تازه ای نیست، همواره مشکلاتی را برای دو کشور ایجاد کرده و گاهی این مهاجرت ها از مسیرهای خطرناک و با وسیله هایی غیرایمن، سبب شده است تا این افراد جان خود را از دست بدهند.
همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاکستان که سعی می کنند به صورت غیرقانونی وارد ایران شوند، از سوی نیروهای مرزبان ایران دستگیر و اغلب به کشورشان بازگردانده می شوند.
این رویداد تقریبا هر ماه و گاهی چند بار در طول یک ماه اتفاق می افتد.
بیکاری و مشکلات اقتصادی در پاکستان از مه مترین دلایل مهاجرتهای غیرقانونی اتباع این کشور محسوب می شود.
این مهاجران پس از ورود به ایران، معمولا سعی می کنند تا خود را به مرز ترکیه برسانند و از طریق ورود غیرقانونی به ترکیه و سپس یونان، خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاک ایران یا ترکیه به دست نیروهای مرزبان و پلیس بازداشت می شوند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایران پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روشی آسان و هوشمندانه برای اتصال دو شلنگ هم اندازه به یکدیگر (فیلم) نحوه اتصال راحت و سریع شلنگ به شیر آب (فیلم) چگونه دو شلنگ آب را به شکلی خلاقانه به یکدیگر وصل کنیم؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • طرز پخت خوراک ماهیچه توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • بازگشت شهروندان افغانستانی به وطنشان
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان