Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@13:46:19 GMT

ارتباط مستقیم تصادفات با اختلال خواب رانندگان

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۴۹۶۷

ارتباط مستقیم تصادفات با اختلال خواب رانندگان

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دکتر سید مهدی حسن زاده در سی و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران در ارتباط با موضوع بی خوابی و تصادفات جاده ای منجر به مرگ اظهار داشت: بر اساس اعلام پلیس راهور خواب آلودگی و خستگی دلیل اصلی تصادفات جاده ای منجر به مرگ است البته اکثر این تصادفات در ۳۰ کیلومتری مقصد و رسیدن به شهرهای بزرگ به وقوع می پیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: رانندگان باید هر موقع که احساس خواب آلودگی داشته رانندگی را متوقف و استراحت کنند و پس از اینکه سرحالی لازم را به دست آوردند به رانندگی خود ادامه دهند همچنین به رانندگان توصیه می شود هر دو ساعت یکبار رانندگی را متوقف و استراحت لازم را داشته باشند.

عضو بازنشسته هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: رانندگی پیوسته در ساعت‌های طولانی مدت هنر و شجاعت نبوده و نوعی حماقت به شمار می‌رود. چرا که این مسئله می‌تواند تصادف رانندگی منجر به مرگ به همراه داشته باشد و علاوه بر اینکه فرد جان خود را به خطر می اندازد جان سرنشینان نیز مورد تهدید قرار خواهد گرفت.

این روانپزشک با اشاره به اینکه آمار کشته‌های ناشی از تصادفات جاده ای در کشور ما بالا بوده و این مسئله اولین علت مرگ و میر به ویژه در میان جوانان به شمار می رود، گفت: بی خوابی و اختلالات خواب و مشکلاتی همچون ابتلای راننده به بیماری دوقطبی از جمله موضوعات روانپزشکی بوده که در ارتباط با تصادفات جاده ای است.

حسن زاده ضمن تاکید بر ضرورت تست غربالگری روانپزشکی رانندگان به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی گفت: تصادفات رانندگی تا حدود زیادی قابل پیشگیری بوده و زمانی که راننده اتوبوس و کامیون سلامت روان آنها از جمله مشکلات اختلال خواب و اعتیاد مورد بررسی قرار گیرد قطعا شاهد کاهش آمار تصادفات خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهور گشت‌هایی را برای رانندگان پرخطر در نظر گرفته بود و تست اعتیاد و الکل را برای این رانندگان مورد بررسی قرار می‌داد که این مسئله نتایج موثری را در کاهش تصادفات به همراه داشت که ضرورت دارد هرچه بیشتر این گشت‌ها فعال و اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ریزش سنگ در جاده چالوس

رئیس پلیس راه البرز با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش تندری در این استان از احتمال سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ پیمان کرمی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت افزود: مسافران باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

وی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

کرمی افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی یادآورشد: همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

رئیس پلیس راه البرز تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

دیگر خبرها

  • درباره حجاب به ابعاد دینی، سیاسی و بین‌المللی توجه شود
  • قوانین جدید صدور گواهینامه رانندگی برای سال ۱۴۰۳
  • تجهیز بزرگراه‌های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی
  • ۱۰ دلیل برای بی خوابی در زنان | یک زن چقدر به خواب نیاز دارد؟
  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • یک افسر روسی، مسئول آموزش رانندگان در تهران قدیم!