Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:02:33 GMT

پاپ: ممکن است بعد از دعوت رسمی به کره شمالی بروم

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۵۱۳۱

پاپ: ممکن است بعد از دعوت رسمی به کره شمالی بروم

پکن- ایرنا- 'پاپ فرانسیس' رهبر کاتولیک های جهان ابراز تمایل خود را برای سفر به کره شمالی در صورت دعوت رسمی اعلام کرد و گفت: قطعا به چنین دعوتی از سوی کره شمالی پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، پاپ این سخنان را روز پنجشنبه در دیدار با 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی در واتیکان که دعوت شفاهی 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی را به وی ابلاغ کرده بود اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'یون یونگ چان' مشاور ارشد مطبوعاتی رییس جمهوری کره جنوبی امروز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: پاپ در این دیدار گفته است اگر از من برای سفر به کره شمالی دعوت رسمی به عمل آید به طور قاطعانه به آن دعوت پاسخ خواهم داد.
'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی از پاپ پرسیده است ایا او می تواند به 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی بگوید که برای پاپ یک دعوتنامه رسمی ارسال کند پاپ نیز گفته است که دعوت شفاهی رهبر کره شمالی کافی است اما دعوت رسمی بهتر است.
'مون جائه این' در جریان سفر خود به اروپا در روزهای 17 و 18 اکتبر (25 و 26 مهر) توقف کوتاهی هم در واتیکان داشت و پیام رهبر کره شمالی را به پاپ تحویل داد.
'پاپ فرانسیس' رهبر کاتولیک‌های جهان پیشتر و همزمان با نشست نخست سران دو کره در اردیبهشت ماه امسال در روستای مرزی 'پانمونجوم' در پیامی از رهبران دو کشور کره جنوبی و شمالی به خاطر «تعهد شجاعانه» آنها به صلح و پیشرفت به سوی غیر اتمی شدن شبه جزیره کره ستایش کرده بود.
اگر چنین سفری انجام شود نخستین سفر پاپ به کره شمالی خواهد بود.
کلیسای کاتولیک های کره جنوبی نیز ضمن استقبال از این دعوت، اظهار امیدواری کرده است این سفر باعث بهبود روابط کره شمالی و واتیکان شود.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاپ فرانسيس كره شمالي كيم جونگ اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۵۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت امروز احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و به ویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.
طی امروز و فردا وزش باد در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.
تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود و در این مدت استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.
بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۲ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • پیش بینی روند افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
  • هیات اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟