Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدشبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: به منظور توسعه کشت کلزا، مزرعه pvs کلزا (مقایسه ارقام) با ۲۵ رقم در ۵ هکتار از اراضی زراعی بخش مرکزی شهرستان میاندورود اجرا شد.

وی با اشاره به اهمیت کشت کلزا و برنامه جهاد کشاورزی برای افزایش تولید روغن خوراکی مورد نیاز مردم با توسعه کشت دانه‌های روغنی با محوریت کلزا، افزود: بر این اساس اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام p.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

v.s کلزا با ۲۵ رقم در این شهرستان اجرا شد.

موسوی با بیان اینکه مزارع PVS، نقشه راهبردی کشت کلزا در سال‌های آینده است، گفت: از اهداف این طرح، معرفی ارقام جدید کلزا به کشاورزان، شناسایی مناسب‌ترین رقم در مناطق مختلف و بررسی سازگاری ارقام جدید وارداتی کلزا در منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود افزود: ارقام کشت شده کلزا در این شهرستان، در بخش مرکزی این شهرستان انجام شده است که کشاورزان و کارشناسان علاقمند می‌توانند با هماهنگی کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی، ضمن بازدید از مزارع فوق در مراحل مختلف رشدی، اطلاعات لازم را در خصوص این ارقام را بدست آورند.

کشت محصولات پاییزه در ۳۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی آمل

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به آغاز کشت پاییزه در این شهرستان، گفت: تاکنون سه هزار و ۵۰۶ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به زیر کشت انواع محصولات پاییزه رفته است.

وی افزود: دانه‌های روغنی، علوفه و سبزی و صیفی عمده‌ترین محصولات پاییزی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: بیشترین سطح زیرکشت پاییزه این شهرستان، با حدود یک هزار و ۸۵۰ هکتار مربوط به کشت علوفه بوده، یک هزار و ۴۲۵ هکتار نیز به کشت سبزی و صیفی و ۲۳۱ هکتار به کشت کلزا اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/آ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۵۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار باغچه‌های سلامت خانگی را راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم دانست.

محمد شجعی کلاتی در حاشیه ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در روستای اسجیل این شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح تلاش می‌شود فرهنگ تغذیه سالم و بهبود وضعیت آن در بین زنان روستایی و گنجاندن سبزی و صیفی در برنامه غذایی را ترویج دهیم.

 سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار تصریح کرد: در واقع باغچه‌های کوچک خانگی در منازل روستایی راهی برای دستیابی به غذای سالم است.

شجعی با بیان اینکه در برخی از سایت‌های آموزشی با اعطای بذر سالم از سوی جهاد کشاورزی شهرستان گلبهار، فراگیران مورد تشویق قرار می‌گیرند، افزود: توان‌افزایی زنان روستایی در توسعه پایدار منطقه یکی از دغدغه‌های جدی جهاد کشاورزی شهرستان گلبهار است.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار در ادامه از هزینه‌بر بودن فرآیند دریافت گواهی استاندارد برای محصولات کشاورزی و غیراقتصادی بودن آن در سطوح کشت کوچک که امکان اجرا برای همه ذینفعان طرح میسر نیست، خبر داد.

وی در همین خصوص افزود: برای تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از دینفعان، فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از نهاده‌های شیمیایی، آموزش و ترویج هر چه بیشتر فرایند مدیریت منابع پایه، بهبود تغذیه خانوار روستایی، حفاظت از محیط‌زیست و در نهایت دستیابی به محصولات سالم‌تر و بهبود کسب و کارهای سبز روستایی، طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به بازدید از مزارع گندم، جو، کلزا و گلخانه‌های سطح شهرستان گلبهار اشاره و اظهار کرد: با هدف بررسی روند فعالیت شبکه مراقبت و بررسی وضعیت گلخانه‌های شهرستان این بازدیدها انجام می‌شود.

وی گفت: سطح زیر کشت کلزا حدود ۱۵۰ هکتار، سطح زیر کشت غلات حدود ۱۰ هزار هکتار و سطح گلخانه‌های شهرستان حدود ۳۲ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت