Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی هم اندیشی زیارت اربعین،روابط میان فرهنگی و همزیستی اجتماعی گفت: اربعین،ترسیم ائتلاف شیعیان و ارادتمندان و عاشقان در مسیر ارزش هاست.

به گزارش ایسنا، سید مجید امامی ظهر امروز در هم اندیشی زیارت اربعین،روابط میان فرهنگی و همزیستی اجتماعی در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم عنوان کرد: در زیارت اربعین ظرفیت های ارزشمندی نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اربعین،ترسیم ائتلاف شیعیان و ارادتمندان و عاشقان در مسیر ارزش هاست و حاوی پیام های مهم دینی و تبلغی و فرهنگی و پژوهشی است.این حرکت بزرگ فرصت مهمی برای نخبگان و مبلغان و پژوهشگران به شمار می رود تا ابعاد مختلف آن را بررسی کنند.باید نگاهی تخصصی و علمی و فرهنگی و معنوی و جهانی به زیارت اربعین داشت و اجازه نداد دشمن با برنامه ریزی های خود این فرصت ارزشمند را به تهدید تبدیل کند.ایران و عراق دو کشور دوست و برادرند که دارای سابقه همزیستی اجتماعی و فرهنگی هستند و گسترش تعاملات ایران و عراق در بستر اربعین ظرفیت های مهمی در تعاملات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی فراروی دو کشور قرار می دهد.

وی گفت:بصیرت‌افزایی نسبت به اربعین و شکوه و عظمت این حرکت معنوی اهمیت زیادی دارد و هم اندیشی امروز با برگزاری چهار پنل تخصصی در صدد تبیین جایگاه این رویداد بزرگ در روابط دو کشور است تا هیچ هجمه ای نتواند اثر منفی بر روابط مسالمت آمیز ایران و عراق بگذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اربعین 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، ظهر امروز به وقت محلی در دیدار خانم «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، با بیان اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روندی رو به رشد و ارتقا داشته است، اراده سران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها را باعث بی‌اثر شدن تلاش‌های برخی کشور‌ها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد.

رئیس جمهور تبادل ظرفیت‌های متنوع متقابل را زمینه تأمین منافع دو ملت و افزایش قدرت دو کشور دانست و با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود. ایالت پنجاب و شهر لاهور صرفاً یک منطقه فرهنگی نیست، بلکه به سرعت در حال پیشرفت است و امیدوارم در دوره مدیریت سرکارعالی در این منطقه شاهد شتاب بیشتر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن باشیم.

رئیسی شخصیت مرحوم اقبال لاهوری را در بین ایرانیان شناخته شده و محترم توصیف کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی فرهنگی و فرهنگ‌دوست از مرحوم اقبال لاهوری تحت عنوان ستاره آسمان شرق یاد کرده‌اند. همچنین دلدادگی و علاقه مردم پاکستان به امام رضا (ع) کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

در این دیدار خانم «مریم نواز شریف» نیز با ابراز تشکر و خرسندی از سفر دکتر رئیسی به ایالت پنجاب و حضور در مزار مرحوم اقبال لاهوری و نیز حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال ۱۸۶۴ تأسیس شده است، گفت که تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهد گرفت.

در این دیدار دو طرف با توجه به پیشینه فرهنگی مشترک و توجه به زبان فارسی در پاکستان، برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان توافق کردند و رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد برای تمهید زمینه‌ها و مقدمات این مسئله با مسئولان پاکستانی مربوطه همکاری لازم را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • مریم نواز شریف: تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهم گرفت
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • ترسیم «چشم انداز» اقتصاد ایران در ۱۴۰۳
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد