Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران از تامین واکسن‌های لازم در استان برای واکسیناسیون دام‌ها در برابر بیماری تب برفکی و دیگر بیماری‌ها خبر داد.

وی افزود: درحال حاضر اجرای مرحله سراسری واکسیناسیون تب برفکی خیلی مهم است و درسراسر استان به فرمانداران این موضوع تاکید شده و نیز واکسن به اندازه کافی درشرکت‌های پخش وجود دارد و دراختیار دامداران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: دامداران فعال به صورت صنعتی خودشان واکسن را تهیه و اجرا می‌کنند و برای دام‌های روستایی دامدار تنها بهای واکسن حدود ۳ هزار تومان را پرداخت می‌کند و هزینه تردد واجرای واکسیناسیون را دامپزشکی تامین خواهد کرد.

رضوانی افزود: درحال حاضر واکسن به اندازه کافی درشرکت پخش وجودارد وهیج گونه نگرانی برای واکسن نیست ودهیاران ودامداران همکاری کنند و واکسن به اندازه کافی دراختیار ان‌ها قرارخواهد گرفت.

وی گفت: چند سال کذشته با همکاری جهاد کشاورزی، آموزش چهره به چهره برای دامداران انجام شد و هم اکنون هم برای آموزش واکسیناسیون با همکاری دهیاران و دامداران منطقه و روستا آمادگی کامل وجود دارد.

رضوانی درباره شروع فصل پاییز ومشکلات پرندگان خانگی وپرنده‌های مهاجر افزود: با ورود پرندگان مهاجر، احتمال شیوع بیماری آنفولانزای مرغی وجود دارد؛ بر این اساس، ممنوعیت شکار و صید و بهره برداری از پرندگان مهاجر را توصیه می‌کنیم ضمن اینکه پروانه‌ای برای شکار این پرندگان صادر نخواهد شد.

هشدار دامپزشکی مازندران به مرغداران

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: اگر مرغداران ضوابط و مقررات و امنیت زیستی و قرنطینه‌ای را در واحد‌های پرورش مدیریت نکنند به علت وضع خاص آب و هوایی این فصل، شاهد بروز موج جدیدی از بیماری‌های تنفسی و تلفات زیاد طیور در مرغداری‌های استان خواهیم بود.

وی افزود: با کاهش دما، سرد شدن هوا و همچنین شروع فصل مهاجرت پرندگان آبزی که به عنوان مخازن بیماری آنفلوآنزا است شرایط برای فعالیت بیشتر عوامل ویروسی و باکتریائی نیز فراهم می‌شود.

رضوانی گفت: رعایت ضدعفونی و جلوگیری از تردد افراد غیرمسئول به محل مرغداری و اخذ گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی برای جوجه، مرغ و نهاده‌های خوراک، استفاده از تهویه مناسب و کلیه مقررات بهداشتی می‌تواند در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با توصیه به مرغداران برای پیشگیری از بروز این بیماری افزود: مرغداران با رعایت کامل اصول بهداشتی در مدیریت مرغداری، در صورت مشاهده نشانه‌های بیماری و تلفات غیرعادی در جمعیت طیور، به مسئولین فنی بهداشتی خود و یا به ادارات دامپزشکی به منظور انجام اقدامات فوری اطلاع دهند.

وی از مرغداران مازندرانی خواست تا با بیمه کردن واحد و پرندگان خود از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی علاوه بر تضمین سرمایه خود، برای حفظ این سرمایه ایجاد شده در استان تلاش کنند.
انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران از برخورد قاطع دامپزشکی در نظارت‌های بهداشتی خبر داد و گفت: بیماری‌های دامی سال‌گذشته ۶۴ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور کاظمی، اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی مازندران در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماری دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل ورود پیدا کرده و در قالب طرح نظارت از مزرعه تا سفره نظارت بر مراکز تولیدی تا مرکز نگهداری و عرضه انجام می‌شود.

وی افزود: کاهش 64 درصدی بیماری‌های دامی و طیور در استان را داریم و با مدیریت بیماری‌های دامی و طیور اقدامات متعددی انجام شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران، تصریح کرد: از اقدامات دامپزشکی انجام واکسیناسیون، ویزیت و درمان دام، سم پاشی جایگاه و اماکن دامی، برپایی دوره آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار بوده است.

وی گفت: با وجود درگیری استان در سال های گذشته به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته گزارشی از بیماری آنفولانزای طیور در استان نداشتیم.

آقاپور کاظمی به نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی اشاره کرد و گفت: نظارت‌های بهداشتی از واردات نهاده‌های دامی آغاز می‌شود و شامل تولید خوراک دام تا زمان رسیدن فرآورده های خام دامی بر سفره مردم است.

وی افزود: این نظارت‌ها در طول سال به صورت طرح تشدید نظارت بهداشتی اجرا شده که در نتیجه آن از ورود 10 هزار و 500 تن نهاده فاسد به کشور جلوگیری شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران عنوان کرد: همکاران دامپزشکی مقابل تخلفات بهداشتی در مراکز فروش و نگهداری، سردخانه و غیره با جدیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: با نظارت در عرضه دارو  دامپزشکی از قاچاق بیش از 11 هزار قلم دارو جلوگیری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ هزار واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین در خوشاب
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان
  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • واکسیناسیون رایگان بیش از ۴۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین در مه ولات
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان