Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی قائمی پیش از ظهر پنج شنبه در اولین همایش روسای مجمع شوراهای اسلامی شهرستان های اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان و مبارکه اظهار کرد: اگر قرار است کار جمعی صورت بگیرد چه جمعی بهتر از نمایندگان مردم در شورای شهرستان ها که این افراد می توانند مسیر دوگانه ای را طی کنند و مسائلی که در اداره شهرستان ها وجود دارد را به مسئولین انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از از ابتدای ریاست محسن مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان افراد زیادی از خشک شدن زاینده رود گله داشتند، گفت: آب مایه حیات است که در زندگی، صنعت و کشاورزی تاثیر زیادی دارد و استاندار اصفهان در اوایل فعالیت خود در استانداری آب را مهم ترین معضل در اصفهان دانست و ۶۰ درصد از زمان خود را برای حل مشکلاتی آبی گذاشت.

مشاور عالی استاندار اصفهان ادامه داد: نباید تنها به حرف زدن متکی بود و هیچ کاری انجام نداد، ما باید بتوانیم با همکاری یکدیگر و مطالعات علمی و اجتماعی به احیای زاینده رود کمک کنیم.

مسئولین باید تنها در حوزه کاری خود  فعالیت داشته باشند

وی با اشاره به اینکه هرکسی در حوزه کاری خود فعالیت مناسب انجام دهد، گفت:‌ بعضی از مسئولین وظایف کاری خود را به خوبی انجام نمی دهند و به فکر زنده کردن زاینده رود ۳۴۰ کیلومتری هستند با اینکه اگر تنها به فکر کار خود باشند و وظایف خود باشند احیای زاینده رود روند بهتری را پیش خواهد گرفت.

قائمی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب را باید در زندگی آورد، تصریح کرد: باید در زندگی، کشاورزی و صنعت، صرفه جویی آب را در نظر بگیریم و صنعت حق ندارد به هر مقدار که خواست از آب زاینده رود استفاده کند و باید به سمت تکنولوژی های پیشرفته ای رفت که کمتر از آب استفاده کنند.

بار بیماری ها با ریزگردهای گاوخونی به شهرها منتقل می شود

وی اظهار کرد: اگر تالاب گاوخونی روز به روز خشک تر شود، ریز گردهایی را وارد شهرها می کند که بیماری های زیادی را همراه خود خواهد داشت و اگر سازمان ها وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند،‌ مردم از عدم اقدام استانداری شاکی خواهند شد.

مشاور عالی استاندار اصفهان با اشاره به کاهش حجم زاینده رود گفت:‌ با وجود کم آبی های موجود نمی توان به کشاورز گفت که کشت خود را قطع کند بلکه باید مناطق بالادست و پایین دست با یکدیگر متحد رفتار کنند و نباید از آب استفاده بیش از حدی داشته باشند.

تعطیلی بیش از ۶۰ درصد از مدارس استان اصفهان به دلیل فرونشست زمین

وی با بیان اینکه در حال نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی هستیم، اظهار کرد: آب برای ما بسیار مهم است و روایاتی همچون کربلا را برای ما یادآور می شود پس زمانی که آب کم است برای همه کم است و همه باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

قائمی اضافه کرد:‌ آب باید عادلانه بین همه تقسیم شود و این نشانه ضعف است که شهر بزرگی همچون اصفهان از داشتن رودخانه زاینده رود محروم باشد.

وی افزود: باید با کمترین آبی که میشود رودخانهع را جاری کرد و گرنه نبود زاینده رود  به صنعت، کشاورزی و فضای سبز آسیب جدی وارد می کند.

مشاور عالی استاندار اصفهان از فرونشست ۶۰ درصد از مدارس و تعطیلی آنها خبر داد و گفت:‌ اگر به فکر زاینده رود نباشیم به زودی این مشکل برای منازل و دیگر ساختمان های ما به وجود خواهد آمد و از مدیران سازمان های میراث فرهنگی، محیط زیست، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی تشکر میکنم بابت همکاری هایی که  در این زمینه با ما داشته اند و امیدوارم تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند تا به جاری شدن زاینده رود بیانجامد.

کد خبر 4434238

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری اصفهان تالاب گاوخونی تعطیلی مدارس ریزگرد زاینده رود شهرداری اصفهان طرح بازچرخانی آب در زاینده رود فرونشست زمین اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر یاسوج خبرگزاری مهر مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مجلس شورای اسلامی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق‌شدگی در کانال آب ساعت ۱۵:۲۹ امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه افزود: این حادثه در روستای قاسم‌آباد تیران رخ داده بود.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: یک کودک شش ساله بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

کد خبر 750913

دیگر خبرها

  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • نشست زمین برای چهارمین بار در خیابان شهیدان کاظمی + عکس
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور