Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون خاصی برای حضور یا عدم حضور بانوان در اماکن و ورزشگاه های کشور وجود ندارد.

بهمن طاهرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مساله در همه نقاط جهان قابل رویت بوده اما با توجه به اینکه نظام ما نظامی ارزشی است بنابراین همواره باید درصدد انطباق مسایل با موازین اخلاقی و شرعی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: رعایت موازین اخلاقی همیشه از سوی دولت و مجلس مورد توجه بوده اما به نظر می رسد که با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی برروی برخی مسایل در حوزه های فرهنگ، سیاست، اقتصاد و امور اجتماعی که بحث اخلاق به نوعی در همه آنها دخیل بوده، کار و شفاف سازی نشده است.
عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در رابطه با برخی مسایل اجتماعی مانند کمیت و کیفیت حضور بانوان در میادین و اماکن ورزشی نیز در گذشته باید تصمیم گیری های اساسی از سوی برخی نهادها صورت می گرفت تا پس از گذشت 40 سال در فکر حضور و یا عدم حضور این قشر و فضاسازی ها در این خصوص نباشیم.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعتقاد دارم اگر مسئولان توجیهی برای حضور یا عدم حضور بانوان در چنین مکان هایی دارند باید آن را به صورت ضابطه مند درآورند، به عنوان مثال برای حضور بانوان در اماکن ورزشی جایگاه های خاصی در نظر گرفته شود.
وی تاکید کرد: در حوزه شرعی نیز کسانی که در علوم حوزوی هستند باید نظر دهند و اینکه اگر شرایط چنین حضوری وجود داشت آن را تشریح و تبیین کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و دولت می توانند به این مساله ورود پیدا کنند، اظهار داشت: چنین مسایلی می تواند به صورت طرح یا لایحه به صحن علنی مجلس نیز ورود پیدا کند.
دادستان کل کشور روز گذشته از حضور بانوان در ورزشگاه ها انتقاد کرده و گفته بود قانونی برای حضور بانوان در ورزشگاه های کشور وجود ندارد.
8054*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی مجلس قانون حضور زنان در ورزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم شهر اصفهان سعی کردیم رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان محقق شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه کسانی که در این حوضه فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم؛ کار در نهاد شورا مسئولیتی است که فراتر از جایگاه آن، گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات شهروندان و تجلی اراده آن‌ها در حکمرانی و مشارکت در اداره شهر است.

وی افزود: با توجه به اینکه به دلیل مشغله زیاد سایر کمیسیون‌ها، بر مسائل مربوط به بانوان کمتر تمرکز می‌شد، در کمیسیون خانواده رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان پیگیری شد، همچنین سعی کردیم بتوانیم در زمینه‌های تفریح کارهای بهتری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل بیشترین برنامه‌ریزی در شورای ششم انجام شده است، چراکه هوای اصفهان آلوده است و باید برای افزایش زیست‌پذیری آن تا تحقق شهر زندگی تلاش می‌کردیم.

کلاهدوزان بیان کرد: یکی از دستاوردهای شورای ششم اصفهان تشکیل کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان است که برای نخستین‌بار شکل گرفت و امیدواریم به اهداف مدنظر برسیم.

وی با اشاره به بهترین روز کاری خود در طول فعالیت شورای اسلامی شهر عنوان کرد: زمانی که ۱۰۰ اتوبوس هم‌زمان باهم وارد خطوط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان شد و همه راننده‌ها و اتوبوس‌ها در کنار هم قرار داشتند، صحنه زیبایی را ایفا کردند و خاطره‌ای خوش در ذهن من نقش بست.

کد خبر 747889

دیگر خبرها

  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم