Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سامانه هوشمند قطع اضطراری آب هنگام زلزله برای نخستین بار روی مخزن ۱۰ آبفای استان تهران و با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افتتاح شد.

به‌گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سامانه هوشمند قطع اضطراری آب هنگام زلزله برای نخستین بار روی مخزن ۱۰ آبفای استان تهران و با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه به روش ابداعی انسداد از داخل عمل می‌کند که بخش انسداد و بدنه اصلی درون مخزن قرار دارد و قابلیت دارد که در شرایط مخرب محیطی، مخزن دارای دوام و مقاومت کافی باشد؛ بخش هیدرولیک سامانه درون اتاقکی روی سقف مخزن قرار دارد و بخش هوشمند که شامل شتاب‌سنج زلزله با الگوریتم کاملاً بومی، ابداعی و سامانه اطلاع‌رسانی و فرمان است، امواج اولیه زلزله را رصد می‌کند و پس از تشخیص زلزله با ارسال نشانه هشدار و پیامک، آن را به مراکز مدیریت بحران و تله مترینگ اطلاع می‌دهد و در صورت نیاز خروجی مخزن را به طور خودکار قطع می‌کند.

سامانه هوشمند قطع اضطراری آب دارای قدرت تشخیص، اطلاع‌رسانی و قابلیت دستور و کنترل از راه دور است و در شرایط بدون برق نیز قادر به انجام عملیات قطع اضطراری خودکار است.

این سامانه با برنامه‌ریزی مدیریت بحران آبفای استان تهران و در قالب پروژه تحقیقاتی اجرا شده و هم‌اکنون آماده تولید صنعتی و انبوه بر اساس نیاز کشور است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سامانه هوشمند زلزله قطع آب مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با صدور حکمی، سیاوش میرحاجی را به‌عنوان مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب کرد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی در جریان سفر میدانی خود به عسلویه، مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌ها را در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب کرد.

وی در آیین معرفی سیاوش میرحاجی به‌عنوان نماینده بخش حاکمیت در این منطقه، بر اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از سوی شرکت‌های پتروشیمی تاکید و آن را الزام‌آور دانست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه تمامی هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی باید به‌صورت منسجم و یکپارچه بر اجرای قوانین و دستورالعمل‌های موجود پایبند و متعهد باشند، بیان کرد: واحدهای ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل پتروشیمی‌ها باید به فناوری‌ها و تجهیزات روز مجهز شوند و ملزوم‌های خود را برای استفاده در شرایط احتمالی بحران در اختیار داشته باشند.

شاهمیرزایی گفت: باید سطح منطقه در مدیریت بحران همواره بالا باشد تا در رویارویی با شرایط اضطراری و بحران بتوان با آمادگی کامل هماهنگی‌های لازم را در تمام زمینه‌های اجرایی معمول کرد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده در مسیر تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی تصریح کرد: هم‌زمان با تلاش برای رسیدن به برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید همه جوانب را همسو با توسعه مورد توجه قرار داد.

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • طرح نور هوشمند می‌شود