Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی جهانی ظهر پنجشنبه در کارگاه آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی ۴ نظام اساسی مشترک دارند که شامل بیمه بیکاری، روابط کار، نظام بازنشستگی و حوادث ناشی از کار است، اظهار داشت: معتقدیم بیکاری فقط یک مقوله اقتصادی نیست، زیر ساخت اجتماعی دارد و متاثر از مقوله های سیاسی نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای اثربخشی در این حوزه باید همگرایی ایجاد شود، تصریح کرد؛ آمارها در استان نشان می دهد که موفقیت چشمگیری داشته ایم و آمار بیمه بیکاری ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ تا را حفظ و کاهش داده ایم.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه شرایط استان ویژه است، بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار نفر جمعیت فعال در استان داریم که بیش از ۴۰ درصد این جامعه آماری فاقد شغل معنی دار است و نظام بیمه ای برای آن ها نیست، افزود: بیکاری موضعی، بیکاری مبتنی بر دستمزد و ... را داریم، متغیرهای حوزه بیکاری چند بعدی هستند.

جهانی با اشاره به اینکه در حوزه توزیع کارگاهی مقرری بگیران بیمه بیکاری، ۴۰ درصد شامل کارگاه های بالای ۱۰ نفر و ۶۰ درصد شامل کارگاه های زیر ۱۰ نفر و صنفی است، گفت: فراوانی بیمه بیکاری عمدتا مربوط به کارگاه های صنفی مشمول حمایت دولت است و این موضوع نیازمند به بررسی دقیق و عمیق است.

وی با بیان اینکه متوسط سابقه مقرری بگیران لرستان ۳ سال سابقه بیمه ای است، تصریح کرد: مقوله فرهنگی وجود دارد و تفکر این است که افراد زودتر به خدمات زودرس و حمایت ها برسند؛ در بازنشستگی می بینیم که ۱۷ سال متوسط سابقه افراد است، ۶ هزار مستمری بگیر بازمانده فوتی ها داریم که ۲ تا ۲.۵ سال سابقه بیمه ای داشته اند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه رابطه بیمه شده و مستمری بگیر در لرستان ۴ به یک است، این آمار در برخی شهرهای ما ۲ به یک شده است، افزود: در بحث درمان ماهانه ۱۳۰ میلیارد تومان پرداخت می کنیم و در بخش مستمری نیز ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت می شود. حفظ سازمان تامین اجتماعی مهم و اساسی است چراکه یک سوم جمعیت استان را تحت پوشش خود دارد.

جهانی با اشاره به لزوم توسعه نگرش به پویایی و تحرک در جامعه اظهار داشت: عملا جامعه ما دنبال کسالت است، دنبال عدم پویایی است؛ این در حالی است هر جامعه ای که تحرک اجتماعی دارد آفت و مشکلات کمتری دارد.

وی ادامه داد: در تحلیل ها نگران نیستیم و خوشحالیم از اینکه بحران هایی که ممکن است استان های برجسته و توسعه یافته داشته باشند را به هیچ وجه نداریم چون در فرآیندی چندساله اکثر کارگاه های ما تعطیل شده اند و بدون شک دیگر بحران کارگری نداریم.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان یادآور شد: استان های برجسته متاثر از شرایط تحریم دچار مشکل شدند؛ حفظ وضعیت کنونی استان نیز نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

کد خبر 4434250

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد سازمان تامین اجتماعی علی جهانی اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی کرمانشاه گرگان بوشهر یاسوج خبرگزاری مهر مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مجلس شورای اسلامی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

ستاد بحران زرند اعلام کرد، آموزش حضوری مدارس این شهرستان به دلیل صدور هشدار قرمز هواشناسی فردا (چهارشنبه) تعطیل است.

به گزارش ایرنا و بنا به نظر ستاد بحران با دستور فرماندار این شهرستان به اداره آموزش و پرورش به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه مدارس مقاطع مختلف این شهرستان تعطیل است.

وی از شهروندان خواست در روزهای فردا چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها خودداری کندد.

همچنین ریس ستاد بحران شهرستان زرند از اعلام آمادگی تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمت رسان طی این مدت در زرند خبر داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد کلیه مدارس هرمزگان فردا دایر خواهد بود

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید