Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارشاد همدان با بیان اینکه فعالیت کانون‌های مساجد ترویج مبانی دینی در قالب هنر است گفت: فضاسازی مساجد و اجرای برنامه‌های نو و جذاب در آن مشوقی برای جذب نسل جوان به سمت مساجد است. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا درویش نژاد بعد از ظهر امروز در همایش اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت "آسمانی ها" و همچنین بزرگداشت 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در مورد کانونها اظهار داشت: مسجد نقطه اتصال همه خوبی هاست و نقش‌ها و کارکردهای مختلفی دارد که مردان بزرگی چون شهید صیاد شیرازی، از مساجد رشد یافته و به درجات کمال دنیوی و اخروی رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویش نژاد با بیان اینکه فلسفه ایجاد مسجد از صدر اسلام تاکنون فقط برای اقامه نماز نیست چراکه هدف از ایجاد مسجد نقطه اتصال خوبی‌هاست عنوان کرد: فضاسازی مساجد و اجرای برنامه‌های نو و جذاب در آن مشوقی برای جذب نسل جوان به سمت مساجد است و کانونهای مساجد نیز بر مبنای دین و ارزش‌های دینی فعالیت‌های متنوعی دارند.

مدیرکل ارشاد همدان با بیان اینکه باید مبانی دینی را کاربردی کنیم، گفت: فعالیت کانونهای مساجد ترویج مبانی دینی در قالب هنر است و درب همه مساجد باید نه فقط برای ادای نماز واجب بلکه برای ایجاد فضای اندیشه باز باشد و کانون های مساجد از این زاویه مهم هستند که می‌توانند موجب ایجاد یک جریانی باشند که این جریان هیچگاه پایانی ندارند.

وی بیان کرد: نگاه ما به مساجد باید نگاه علمی و بلند فرهنگی باشد چراکه اگر امروز بیش از 1300 سال از واقعه کربلا می‌گذرد اما همچنان نقش قیام امام حسین(ع) و اربعین همواره وجود دارد برای این است که این جریان فکری در جامعه به تثبیت رسیده است.

درویش نژاد با اشاره به قانون جذب گفت: جذب مفهوم بلند عقلانی و دینی است که در حوزه مسجد کاربرد فراوانی دارد چرا که پیامبراکرم (ص) که پیامبر مهربانی و خوبی‌هاست مفاهیم دینی، فکری و عقلانی را کاربردی کردند که خود همان قانون جذب خوبی‌ها است.

وی با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین یک حرکت عاشقانه بین مردم و امام حسین (ع) است؛ در این حرکت انسجامی وجود دارد که به تقویت پایه‌های نظام کمک می‌کند. مراسم اربعین علاوه بر اینکه یک فرهنگ است؛ یک جریان سیاسی عقلایی کلان، فارغ از هرگونه جهت‌گیری جناحی هم محسوب می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد همدان نیز در این همایش اظهار داشت: سعی کردیم در فضایی به دور از تنش و مسائل سیاسی فعالیت کنیم.

هادی فیض منش بیان کرد: 600 کانون را در استان به ثبت رساندیم که 120 هزار نفر عضو دارد و 6 میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مساجد وجود دارد.

وی عنوان کرد: استان همدان 5 سال متوالی رتبه برتر کانونها در کشور را به خود اختصاص داد. در فضای کنونی جامعه بچه های مسجدی در امان تر هستند و هر چه بهتر در کانونهای فرهنگی مساجد کار شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد همدان گفت: فلسفه مسجد هنرمندانه است و این هنر از ظاهر و ساختمان مساجد گرفته تا اقدامات درون آن مشخص است و مدیران کانونها باید به این نکته به خوبی توجه کنند تا موفق شوند.

انتهای پیام/ن

R41405/P1361/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت که در محل دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های برنامه‌های این دهه، استفاده از ظرفیت مردمی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها است، گفت: بی‌شک با برخورداری از مشارکت مردمی می‌توان در برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، همه دستگاه‌ها باید از حداکثر توان خود استفاده کرده و هم‌افزایی در برگزاری این برنامه‌ها را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهند، افزود: یکی از تأکیدات ما به برگزارکنندگان برنامه‌های دهه کرامت این است که از انجام کارهای موازی به جد اجتناب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل کمیته اجرایی و عملیاتی ستاد دهه کرامت یکی از ضروریات برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود، اظهار کرد: معتقدیم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت باید رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط و شادی در مردم شود، به همین خاطر هر چقدر مشارکت مردم در برگزاری این برنامه‌ها بیشتر باشد، به همان میزان نشاط به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله خاتمی همچنین به نقش ارزنده دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک، دستگاه‌های فرهنگی باید به واسطه بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، در برگزاری این برنامه‌ها پیشگام بوده و نقش حمایتی خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان در برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت استفاده کرد، افزود: یکی از رویکردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در برگزاری چنین برنامه‌هایی، مردمی کردن این برنامه‌ها است.

محسن اسلامی از فعال بودن ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، قادر است برنامه‌ها و جشن‌های امسال دهه کرامت را در مساجد روستایی استان نیز برگزار کند.

کد خبر 6087634

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد