Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@09:35:27 GMT

معلمان در بخش معیشت با مشکلات جدی روبرو هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۶۰۸۱

معلمان در بخش معیشت با مشکلات جدی روبرو هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر گفت: فرهنگیان و معلمان در بخش معیشت، منزلت اجتماعی و سلامت، با مشکلات جدی روبرو هستند .

به گزارش ایلنا، صادق علی بیکی پنجشنبه در نشست با همکاران اداری آموزش و پرورش شهرستان بهشهر اظهار کرد: در جامعه ای که معلمان آن جامعه با مشکل معیشتی و دغدغه های مختلف اقتصادی روبرو باشند؛ بارقه های امید برای رسیدن به توسعه کمرنگ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معلمان در آموزش و پرورش نقش محوری بر عهده دارند؛ افزود: نقش معلمان در جامعه نقش هدایتگری است و باید جامعه معلم را بعنوان مهمترین عنصر توسعه جامعه کشف و برای رفع دغدغه های آنان تلاش کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر گفت: مسوولیت هایی که در اختیار ما نهاده شده است؛ فرصت هایی برای خدمتگزاری و نعمتی است که باید بری رفاه حال مردم و خدمت به آنان استفاده شود.

علی بیکی مهمتزین وظیفه در هر شغلی را افزایش کارکردها دانست و بیان داشت: معلمان و فرهنگیان هم باید به توسعه کارکردهای خود و اخلاص در عمل توجه کنند؛ چرا که ماندگاری ما در گرو اخلاص ما در عمل است.

وی با اشاره به اینکه هنوز در جامعه ما آموزش و پرورش را بعنوان زیرساخت توسعه نمی دانند؛ اضافه کرد: باید جامعه، آموزش و پرورش را در فرآیند توسعه پیدا کند و باید همگان دغدغه این نهاد را داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر گفت: در جامعه ای که معلمان بعنوان اصلی ترین عنصر توسعه جامعه دغدغه داشته باشند؛ بارقه های امید برای رسیدن به توسعه کمرنگ خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرستان جامعه معلم معلمان راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت:هم اکنون از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند. - اخبار اجتماعی -

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از 1.2 است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به 1.4 برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • تقی آزاد ارمکی : رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • معلمان فارس فاتح بلندترین قله فارس
  • زنگ سلامت در ۳۰۰۰مدرسه کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد