Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@13:12:04 GMT

هواوي گران‌ترين گوشي جهان را عرضه مي‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۶۱۸۵

هواوي گران‌ترين گوشي جهان را عرضه مي‌کند

خبرگزاري آريا - شرکت هواوي مدتي است که به يکي از سه بازيگر اصلي گوشي‌هاي هوشمند تبديل شده است اين شرکت که هم اکنون شرکت سامسونگ را پشت سر گذاشته است سعي دارد با تکنولوژي‌هاي جديد خود ثابت کند حتي از اپل هم در حال پيشي گرفتن است.
شرکت هواوي مدتي است که به يکي از سه بازيگر اصلي گوشي‌هاي هوشمند تبديل شده است اين شرکت که هم اکنون شرکت سامسونگ را پشت سر گذاشته است سعي دارد با تکنولوژي‌هاي جديد خود ثابت کند حتي از اپل هم در حال پيشي گرفتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته با توجه به ذهنيت بازار که اين شرکت را سازنده گوشي‌هاي ارزان قيمت مي‌داند، تغيير اين نگرش سال‌ها طول خواهد کشيد. اما حالا اين شرکت با معرفي گوشي گران قيمت «ميت 20 پورشه ديزاين» در نسخه فول با قيمت دو هزار 95 يورو، يک گوشي با قيمتي بيش از گران‌ترين گوشي اپل که مدل «10 اس مکس» است و قيمت 1600 يورويي دارد، عرضه کرده است.
شرکت هواوي در مراسم معرفي محصولات جديد خود در لندن مدعي شد چندين مرز فني را در گوشي‌هاي هوشمند جابه‌جا کرده است. اين شرکت در اين مراسم تمرکز اصلي خود را بر معرفي پرچمدار جديد خود ميت 20 و مقايسه آن با دو گوشي آيفون 10 اس مکس و سامسونگ نوت 9 گذاشته بود.
البته هم اکنون بر اساس بررسي سايت‌هاي مستقل مشخص شده گوشي‌هاي ساخته شده اين شرکت از نظر دوربين از رقيبان خود پيشي گرفته‌اند.
ميت 20
اولين محصول جديد اين شرکت ميت 20 و ميت 20 پرو هستند. تفاوت اصلي اين گوشي‌ها با نسل قبلي که ميت 10 است در پردازنده آن‌ها قرار دارد. اين شرکت چيني مدتي است که از پردازنده ساخت خود با نام کرين استفاده مي‌کند. در ميت 10 اين شرکت از کرين 970 استفاده کرده بود حال آنکه در ميت 20 از کرين 980 استفاده شده است.
هواوي ادعا مي‌کند کرين 980 قوي‌ترين پردازنده موبايل در جهان است. فعلا به‌طور مستقل نمي‌توان اين ادعا را تاييد کرد. اين شرکت گفته است ميت 20 نسبت به ميت 10 از نظر عملکرد 40 درصد بهبود پيدا کرده است.
در اين تراشه دو واحد پردازش عصبي وجود دارد و سبب شده اين گوشي‌ها از نظر هوش مصنوعي بسيار قدرتمندتر از قبل باشند.
در ميت 20 از نمايشگر 6.53 اينچي و در مدل پرو از نمايشگر 6.39 اينچي استفاده شده که نسبت تصوير نمايشگر مدل معمولي 18.7:9 و نسبت تصوير نمايشگر هواوي ميت 20 پرو 19.5:9 است.
در مدل پرو، نمايشگر از نوع اولد و داراي رزولوشن 1440 در 3120 و در مدل معمولي نمايشگر از نوع ال‌سي‌دي با رزولوشن 1080 در 2160 است. هواوي در مدل پرو از حسگر اثر انگشت زير نمايشگر استفاده کرده ولي حسگر اثر انگشت مدل معمولي در پشت اين گوشي قرار دارد. از طرفي بريدگي نمايشگر اين دو گوشي متفاوت است. بريدگي نمايشگر ميت 20 کوچک و دايره‌اي است اما بريدگي نمايشگر مدل پرو به دليل اينکه داراي سيستم تشخيص چهره است، بزرگ‌تر و عريض‌تر طراحي شده است. ميت 20 داراي جک هدفون و مدل پرو فاقد اين خصوصيت است. مدل پرو ضد آب است اما مدل معمولي چنين خصوصيتي ندارد.
هواوي ميت 20 داراي 4 يا 6 گيگابايت حافظه رم و 128 گيگابايت حافظه داخلي است. هواوي ميت 20 پرو هم مجهز به 6 گيگابايت حافظه رم و 128 گيگابايت حافظه داخلي است. براي افزايش حافظه اين دو گوشي از نسل جديدي از کارت‌هاي حافظه تحت عنوان «نانو اس‌دي» استفاده شده که کوچک‌تر از کارت‌هاي حافظه «ميکرو اس‌دي» است.
در گوشي ميت 20 پرو با استفاده از قابليت‌هاي جديد هوش مصنوعي و اسکن سه‌بعدي مي‌توان با عکس برداري اجسام مختلف را به صورت سه‌بعدي تبديل کرد و اين اشکال را در سيستم‌هاي واقعيت افزوده استفاده کرد.
نقطه قوت اين گوشي‌ها نسبت به رقباي خود در اپل و سامسونگ دوربين آن‌هاست.
دوربين اين گوشي در مدل ميت 20 پرو داراي سنسوري بزرگتر نسبت به آيفون 10 اس و نوت 9 است. اين بزرگي سنسور سبب مي‌شود گوشي بتواند در فضاي کم‌نورتر عکس بهتري بگيرد در حالي که حساسيت دوربين‌هاي اپل و سامسونگ روي ايزو 6400 کار مي‌کند. حداکثر ايزو اين گوشي اندکي بيش از 100 هزار است. از طرفي با استفاده از قابليت سوپر اچ دي آر، عکس‌هاي اين گوشي در تراز‌هاي نوري مختلف عملکرد بهتري نسبت به رقبا دارد. اين گوشي مي‌تواند در فيلم‌برداري يا عکس برداري، با هوش مصنوعي خود، رنگ سوژه را حفظ و رنگ پشت سوژه را سياه سفيد کند. هوش مصنوعي اين گوشي توانايي شناسايي افراد مختلف را دارد و مي‌تواند غذا‌ها را تشخيص داده و حتي ميزان کالري آن‌ها را محاسبه کند.
در پشت ميت 20 پرو سنسور 40 مگاپيکسلي رنگي با لنز 27 ميلي‌متري اف 1.8، سنسور 20 مگاپيکسلي با لنز اولترا وايد 16 ميلي‌متري اف 2.2 و سنسور 8 مگاپيکسلي با لنز تله‌فوتو 80 ميلي‌متري اف 2.4 با زوم اپتيکال سه‌برابري قرار دارد.
هواوي ادعا مي‌کند با اين ترکيب مي‌توان از عکس‌هايي با زاويه باز تا عکس‌هايي با زاويه بسته‌تر را ثبت کرد. اين شرکت براي ادعاي خود سه عکس مختلف را که با سه دوربين در شرايط يکسان گرفته شده‌اند، نشان داد. در يکي که با ميت 20 پرو گرفته شده عکس يک ساختمان در لندن به‌طور کامل ثبت شده بود اما دو تصوير ديگر که با آيفون 10 اس مکس و سامسونگ نوت 9 گرفته شده، ساختمان نصفه ثبت شده بودند.
ميت 20 هم از دوربين اصلي 12 مگاپيکسلي، 16 مگاپيکسلي مجهز به لنز اولتراوايد و دوربين 8 مگاپيکسلي مجهز به لنز تله‌فوتو استفاده مي‌کند. با استفاده از لنز اولترا وايد، مي‌توان از فاصله‌ي 2.5 سانتي‌متري از سوژه‌ عکس‌ ماکرو گرفت.
اين شرکت در اين بخش هم تصاويري از دو گوشي آيفون ده اس و نوت 9 را نشان داد که در اين فاصله، عکس‌هاي ماتي گرفته بودند.
هواوي همچنين در آزمايش ديگري بين سه گوشي ميت 20 پرو، آيفون 10 اس مکس و نوت 9، نشان داد که قدرت جي پي اس گوشي ميت20 پرو از دو گوشي ديگر بيشتر است. در يک آزمايش، کاربري با هر سه گوشي در خيابان‌هايي با آسمان‌خراش‌هاي بلند حرکت مي‌کند و بر اساس آنچه اين شرکت نشان داد عملکرد ميت 20 پرو بهتر بود. در زمينه قدرت آنتن دهي، سرعت اينترنت و واي فاي هم اين شرکت ادعا‌هاي مشابهي را مطرح کرد و آزمايش‌ها و نمودارهاي ديگري را نشان داد.
در زمينه باتري سري جديد گوشي‌هاي اين شرکت مجهز به باتري 4200 ميلي‌آمپر ساعتي شده‌اند که با يک فناوري جديد طي نيم ساعت تا 75 درصد شارژ مي‌شود.
اين شرکت همچنين فناوري جديدي را معرفي کرد که در صورت اجازه کاربران دو گوشي با نزديک شدن به هم شروع به شارژ شدن گوشي کم شارژتر، مي‌کنند.
گوشي ديگري که اين شرکت معرفي کرد محصول ميت 20 ايکس است.گوشي که مي‌توان آن‌را بزرگ ترين گوشي جهان دانست حتي بزرگتر از نوت 9 و آيفون 10 اس مکس. اين گوشي داراي صفحه نمايش 7.2 اينچي است. در اين گوشي مانند سري نوت مي‌توان از قلم استفاده کرد از طرفي اين محصول از يک باتري 5000 ميلي‌آمپر ساعتي استفاده مي‌کند که در صورت بازي مداوم مي‌تواند تا شش و نيم ساعت کار کند. اين گوشي از يک گيم‌پد فيزيکي هم استفاده مي‌کند.
در گوشي‌هاي سري جديد ميت 20 از روش جديدي براي خنک شدن پردازنده استفاده شده است که اين شرکت ادعا مي‌کند در ميان شرکت‌هاي رقيب بهترين است. اين شرکت با استفاده از ترکيب اتاقک بخار و لايه‌هاي مختلفي از‌هادي‌ها سعي در افزايش راندمان حرارتي گوشي‌هاي جديد خود داشته است.
محصول «ميت 20 پورشه ديزاين» ديگر گوشي اين شرکت است که به همراه مرکز طراحي پورشه ساخته شده است. استفاده از چرم، لوکس‌تر بودن و داشتن بالاترين قدرت در سخت افزار از جمله خصوصيت‌هاي اين گوشي است. اين محصول داراي بالاترين رم در خانواده ميت 20 است و 8 گيگابايت رم دارد. نمونه پورشه ديزاين با هشت گيگابايت رم و 256 گيگابايت حافظه داخلي 1700 يورو و نمونه هشت گيگابايت رم و 512 گيگابايت حافظه داخلي دو هزار 95 يورو قيمت دارد.
ميت 20 ايکس با شش گيگابايت حافظه رم و 128 گيگابايت حافظه داخلي 899 يورو قيمت دارد. ميت 20 معمولي با چهار گيگابايت رم و 128 گيگابايت حافظه داخلي 799 يورو و با شش گيگابايت رم و 128 گيگابايت حافظه داخلي 849 يورو قيمت دارد. ميت بيست پرو هم با شش گيگابايت رم و 128 گيگابايت حافظه داخلي هزار و 49 يورو قيمت دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه

محمد بهمن مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : پیوستن شرکت‌های کرمانشاهی به بازار بورس کشور، یک فرآیند چندین مرحله‌ای و چندین ساله است که با پیگیری‌های استاندار، معاون اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برای استان کرمانشاه به یک فرآیند با بازده زمانی کوتاه تبدیل شد و توانستیم با بازار سرمایه ارتباط برقرار کنیم چرا که طی ۱۵ سال گذشته هیچ شرکتی در سازمان بورس پذیرش نشده است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، شرکت ذوب آهن بیستون به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی در سازمان بورس مورد پذیرش، درج نماد و معارفه قرار گرفت و تنها عرضه این شرکت باقی‌مانده که ان‌شاءالله با ارائه مجوز عرضه سهام از سازمان بورس، عرضه این سهام آغاز خواهد شد.

بهمن با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه در بازار بورس، اذعان کرد: در استان کرمانشاه یک شرکت دانش‌بنیان برای بازار بورس پذیرش شده که در حال طی مراحل درج نماد هستیم و این شرکت هم در فصل بهار عرضه خواهد شد؛ در آخرین روز‌های سال گذشته، پذیرش شرکت مانیزان در سازمان بورس صورت گرفت که از طرف سازمان این شرکت پذیرش شد و اکنون در حال رفع شروطی هستیم که فروش اوراق بهادار تهران برای این شرکت در نظر گرفته شده و پس از رفع این شروط، نماد آن درج و عرضه خواهد شد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه ابراز کرد: اتفاق خوب دیگری که برای استان کرمانشاه و کشور در سال ۱۴۰۲ افتاد، این بود که اولین سهام پروژه کشور در بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پذیره‌نویسی شد و این بازار برای پذیره نویسی شرکت بیواتانول کرمانشاه یا همان سوخت سبز زاگرس ایجاد شد و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پذیره‌نویسی آن انجام شده است.

بهمن از پیگیری شرکت‌های بیشتر برای ورود به بازار بورس خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که در سال جاری تعداد شرکت‌های مشمول بورس شده را در بازار بورس افزایش دهیم و در این راستا در حال مذاکره و بررسی شرایط دو عدد از شرکت‌های استان برای پذیرش در بازار بورس هستیم؛ علاوه بر این یک شرکت‌پروژه دیگر را هم پیگیری می‌کنیم تا پذیره‌نویسی آن در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای انجام شود.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در رابطه با تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس خاطرنشان کرد: یکی از منابعی که معمولاً واحد‌های صنعتی و تولیدی برای گسترش فعالیت و افزایش ظرفیت تولیداتشان استفاده می‌کنند تسهیلات بانکی است، لذا با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تسهیلات بانکی محدود شده، شرکت‌ها می‌توانند با پذیرش سهام خود در بازار سرمایه و عرضه، تأمین مالی مورد نیاز خود را از بازار بورس انجام دهند و از مابقی مشوق‌های بازار سرمایه به نفع خودشان استفاده کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئله با توجه به حضور شرکت‌ها در بازار بورس و سرمایه‌گذاری، تأمین مالی لازم است که به راحتی انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به تسهیلات ندارند و حتی با این امتیاز می‌توانند پروژه‌های جدیدی اجرا کرده و در فاز توسعه شرکت مشکل نداشته باشند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در مورد آمار شرکت‌های بورسی کرمانشاه اذعان کرد: با وجود سه شرکت و سهام پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۲ اضافه شد، تعداد شرکت‌های بورسی استان کرمانشاه از سه به هفت شرکت افزایش پیدا کرد و دو شرکت دیگر نیز در بازار فرابورس داریم که جمعا تعداد شرکت‌ها پروژه‌های استان در بورس و فرابورس از ۵ مورد به ۹ مورد افزایش پیدا کرد است.

بهمن با اشاره به میزان معاملات استان کرمانشاه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ارزش معاملاتی که توسط مردم استان کرمانشاه صورت گرفته است حدودا ۵ هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۶۰ درصد فروش سهام و ۴۰ درصد خرید سهام بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • گوشی Moto G85 5G به زودی عرضه می‌شود
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • پوکو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم