Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بی احتیاطی و سهل انگاری های مردم از عمده دلایل وقوع سرقت هاست و دارندگان خودروها باید نکات ایمنی را جدی تر بگیرند.

سرهنگ جعفر رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سارقان خودروها با مشاهده کوچکترین روزنه، وسوسه شده و با استفاده از این فرصت، مرتکب سرقت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: پارک وسایط نقلیه در مکان های خلوت و تاریک، فرصت بسیار خوبی برای سارقان است که متاسفانه برخی رانندگان به این موضوع اهمیت نمی دهند و در واقع با این کار دست سارقان را برای سرقت ساده و بی دردسر باز می گذارند.
رحمتی، تصریح کرد: وجود لاستیک های نو، روشن گذاشتن خودرو، قراردادن سوئیچ بر روی خودرو، باز گذاشتن درب ها و پائین بودن شیشه ها، نداشتن دزدگیر، قفل فرمان و قفل پدال، بی احتیاطی هنگام ورود به پارکینگ و یا خروج از آن و قرار دادن وسایلی چون گوشی تلفن همراه و وجوه نقد بر روی داشبورد خودرو، می تواند سارقان را تشویق و ترغیب به سرقت کند.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: رانندگان یقین بدانند که صندوق عقب خودرو، محل امن و مطمئن برای گذاشتن مدارک و اشیا باارزش، مدارک شناسایی خودرو و وجوه نقد نیست چراکه سارقان قفل آن را به راحتی گشوده و دست به سرقت می زنند.
رحمتی، افزود: دارندگان خودروهای پراید به ویژه مدل های زیر 85 در نگهداری خودروهای خود اهتمام بیشتری نسبت به سایر وسایط نقلیه داشته باشند که این نوع خودرو طعمه راحتی برای سارقان است.
وی ادامه داد: خودروها باید در مکان هایی که دارای پایش تصویری بوده و یا قابل دید هستند پارک شود تا پلیس بتواند با سرنخ های موجود، سارقان را شناسایی و خودروهای به سرقت رفته را کشف کند.
رحمتی گفت: چند روز قبل، پلیس آگاهی زنجان موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه ای خودرو شد که این متهم در بازجویی ها به سرقت قریب 20 خودرو و بازکردن قطعات 30 دستگاه خودروی دیگر اعتراف کرد.
6084/ 6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس آگاهي خودرو سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان

سرهنگ حسن بژندی گفت: با توجه به وقوع دو فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و همچنین طلا و جواهرات یک شهروند در حوزه بخش آسیمنون، ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی هویت سارقان مسلح که دارای سابقه سرقت و زورگیری بودند را شناسایی کردند.

 وی افزود: در ادامه ماموران پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات و پاسگاه انتظامی بخش آسیمنون با تکمیل اقدامات اطلاعاتی ۳ سارق را شناسایی و طی عملیاتی یکی از آنان را دستگیر کردند که از این متهم یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، گردن بند طلا، یک دستگاه شماره کوب جهت تغییر ارکان موتورسیکلت، مقدار ۵۰۰ متر سیم کابل مخابراتی و لاشه احشام سرقتی کشف شد.

سرهنگ بژندی با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و اعتراف متهم به یازده فقره سرقت گفت: این فرد جهت انجام تحقیقات بیشتر تحت نظر بوده و مراتب دستگیری همدستانش با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان