Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد نمایندگان چین و کره جنوبی در هفته جاری در مورد راه های خلع سلاح هسته ای کره شمالی و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره با یکدیگر گفت و گو و رایزنی می کنند.

به گزارش ایرنا، یونهاپ روز پنجشنبه اعلام کرد 'لی دو هون' نماینده وزارت امور خارجه کره جنوبی در امور کره شمالی قرار است روز جمعه در پکن با 'کونگ خوانیون' همتای چینی خود دیدار و گفت و گو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لی و کنگ هنوز مسئولیت های خود را به عنوان نمایندگان دو کشو در مذاکرات شش جانبه صلح شبه جزیره حفظ کرده اند.
مذاکرات شش جانبه شامل شش کشور کره شمالی، کره جنوبی، چین، ژاپن، روسیه و آمریکا بود که آخرین نشست آن سال 2008 میلادی در پکن برگزار شد.
گفت و گوی مقامات چین و کره جنوبی در شرایطی است که نماینده چین هفته گذشته در مسکو با 'چو سون خویی' معاون وزیر امور خارجه کره شمالی دیدار و گفت و گو کرد، آنها همچنین با حضور نماینده روسیه نیز نشست دیگری برگزار کردند.
وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد نشست 'لی' و 'کنگ' بخشی از همکاری های نزدیک کره جنوبی و چین برای انحلال کامل هسته ای و ایجاد صلح در شبه جزیره کره است.
آنها قصد دارند ضمن بحث های عمیق در مورد پیشرفت روند غیر هسته ای شدن شبه جزیره، اطلاعات نتایج نشست مسکو را هم به اشتراک بگذارند.
'نوه کیو داک' سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز در همین ارتباط به خبرنگاران گفت: چین یک شریک مهم در زمینه پرونده خلع سلاح کره شمالی است بنابراین این مذاکرات بسیار مهم است.
او اضافه کرد 'لی' و 'کونگ' پیشتر نیز در مرداد ماه یکدیگر را در مورد خلع سلاح شبه جزیره کره در پکن ملاقات کرده بودند.
'نوه' در پاسخ به این سئوال آیا نماینده کره جنوبی قصد سفر به مسکو جایی که نماینده آمریکا نیز در مسیر سفر به آن است را دارد یا خیر؟ تصریح کرد 'لی' به مسکو نخواهد رفت.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين كره شمالي كره جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، هواشناسی که پیشتر هشدار سطح زرد صادر کرده بود با بررسی نقشه‌های جدید، اعلام کرد از صبح شنبه در نیمه_جنوبی استان رگبار و رعد و برق و باد لحظه‌ای شدید را شاهد خواهیم بود.
بنابر اعلام کارشناسان هواشناسی، بارش‌ها از شمال و شمال غرب آغاز می‌شود و شدت بارش‌ها در مرکز و جنوب استان خواهد بود
در اسفراین و صفی آباد بارش‌ها به صورت رگباری با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.
وزش باد لحظه­‌ای نسبتا ­شدید، بارش باران، در بعضی از ساعت‌ها رگبار­باران­ و رعدوبرق، در نقاط مستعد با احتمال تگرگ (نیمه جنوبی استان)، مه خواهد بود.
اغلب نقاط بویژه نیمه جنوبی استان شامل شهرستان‌های شیروان، فاروج، اسفراین، بام و صفی آباد، گرمه و جاجرم، و بخش‌هایی از بجنورد
اثر مخاطرات: کاهش­ دید، لغزندگی جاده ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان­آب، سیلابی شدن مسیل­ها، خسارت به سازه ­های موقت. کاهش ۴ تا ۶ درجه ­ای دمای بیشینه روز شنبه را به همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند