Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:09:46 GMT

یاراحمدی، پیشکسوت مجسمه‌ساز درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۶۴۲۴

یاراحمدی، پیشکسوت مجسمه‌ساز درگذشت

تهران - ایرنا - رضا امیر یار احمدی پیشکسوت مجسمه‌ساز شب گذشته 25 مهرماه بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از رییس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران گفت: رضا امیر یار احمدی عضو موسسین و هیات مدیره انجمن مجسمه سازان هنرمندان بود و در حوزه شهری و نمایشگاه‌ها آثار و فعالیت‌هایی خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس مجیدی گفت:یار احمدی در بروجرد به دنیا آمد و بعد از گذراندن تحصیلات مقدماتی در هنرستان هنرهای زیبا (تهران) ادامه تحصیلاتش را در دانشکدۀ هنرهای تزئینی گذراند. این هنرمند جایزه بین‌المللی ارتباطات از یونسکو را در سال 1976دریافت کرد. او همچنین مشاور وزارت مسکن و شهرسازی به مدت 15 سال بوده است.
این هنرمند ساخت ساختمان اجلاس کنفرانس سران، بازسازی ساختمان مجلس شورای ملی در بهارستان و غیره را در کارنامه هنری خود دارد. همچنین نمایشگاه و گالری‌های متعددی در تهران، زوریخ، ژنو، دهلی، پکن، دبی، آنکارا، تویومورایی ژاپن، مکزیکوسیتی، کالاف اسپانیا، مونت کارلو و غیره برگزار کرده و جوایزی چون؛ کسب مقام اول مسابقه بین‌المللی یادبود فاجعه حلبچه،مقام اول بنیان اول مجسمه سازان، تشویق شده از طرف کالاف اسپانیا به عنوان منتخب هیئت داوران و غیره را از آن خود کرده است. همچنین محسن رستم‌بخش، فیلم مستندی براساس زندگی و آثار رضا امیر یاراحمدی ساخت.
رضا امیر یار احمدی در کارنامه کاری خود ساخت پیکره برنزی ابوالقاسم فردوسی، مولانا جلال الدین محمد بلخی،ابونصر فارابی، ابن سینا،سردار مجید بقایی، درخت بسم‌الله مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، کتیبه و نقش برجسته میدان فرمانیه،مجسمه گوزن نشان کارخانجات رنگسازی ایران، مرمت و بازسازی نمای مجلس شورای ملی و بازسازی کلیه مجسمه های مجموعه مجلس را در کارنامه کاری خود دارد.
فراهنگ **1085**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي انجمن هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، سرهنگ زینالی گفت: در جریان بازرسی عوامل فرماندهی انتظامی مراغه از منزلی شخصی در روستای گل‌تپه علاوه بر هزار و ۷۶۰ عدد سکه تاریخی چند قلم اشیای تاریخی نیز کشف شد.

وی اظهار کرد: پس از کشف اشیای تاریخی عوامل یگان حفاظت شهرستان مراغه بلافاصله در محل حاضر شده و طی تفحص یک عدد مجسمه سفالی، مجسمه فلزی تاریخی، کتیبه گچی نقوش‌دار و هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی را کشف و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

سرهنگ زینالی گفت: مردم آذربایجان شرقی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه تهران بزرگ با فرمانده نیروی زمینی ارتش
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • پیشکسوت بسکتبال ایران درگذشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران
  • مجسمه «بکن باوئر» در محوطه آلیانتس آرنا نصب می شود