Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با بیان اینکه جامعه روستایی و عشایری قشر مولد کشور هستند گفت: تاکنون نگاه به این قشر همه‌جانبه و توسعه‌ای نبوده و امکان ماندگاری نسل جدید در روستاها به خوبی فراهم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 انوشیروان محسنی بندپی گفت: در تلاش هستیم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را از  12هزار میلیارد به 17 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی با انتقاد از رویه نظارتی پرداخت های تسهیلات اشتغال روستایی گفت: باید نظارت ها قبل، حین و بعد از پرداخت با جدیت انجام شود تا هدف واقعی ارائه تسهیلات و در نهایت توسعه اشتغال محقق شود.

محسنی بندپی گفت: در صورت ایجاد انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، اصل مبلغ به همراه 24 درصد جریمه ها و همچنین توقف کار و معرفی به دستگاه قضایی به جرم اخلال در نظم اقتصادی کشور علیه فرد خاطی، اعمال می‌شود.

به گفته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس اعلام مرکز آمار و مرکز پژوهش‌های مجلس طی سالیان 93 تا 96 بیش از سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور افزوده‌شده و اکنون اشتغالزایی برای افراد جویای کار، ضرورتی دوچندان دارد.

نماینده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در خراسان شمالی با اشاره به توانمندی های استان در حوزه دامپروری و کشاورزی گفت: این حوزه ها بستر مناسبی برای توسعه اشتغال و حمایت از جامعه روستای و عشایری خراسان شمالی است. 

آقای محسنی بندپی همچنین از آمادگی برای ایجاد اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر در خراسان شمالی خبر داد و افزود: ایجاد مرکز توانبخشی، توسعه بیمارستان تأمین اجتماعی و افزایش سهم بیمه قالیبافان از دیگر برنامه های حمایتی دولت برای این استان است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دولت با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر بیش از 13 و نیم میلیارد دلار برای تهیه بسته های حمایتی شامل 25 قلم کالای اساسی اختصاص داده افزود: این بسته ها با ارز دولتی 4200 تومان تهیه شده و جزئیات آن از جمله جامعه هدف، میزان و نحوه توزیع این بسته ها، یکشنبه آینده در نشست هیات دولت بررسی و اعلام می شود.ا

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه 45 درصد جمعیت خراسان شمالی را روستاییان تشکیل می دهند گفت: افزایش اعتبار برای ماندگاری روستاییان، از پدیده حاشیه نشینی جلوگیری می کند.

 آقای محمدرضا خباز در ادامه از مسئولان دولتی خواست با جدیت بیشتری برای پیگیری مطالبات و تسریع در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی این استان گام بردارند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی نیز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از کاهش میزان صادرات خراسان شمالی و افزایش واردات در سال های اخیر خبر داد. 

علی قربانی همچنین با بیان اینکه طرح توسعه پتروشیمی خراسان در سال 94 در سفر رئیس جمهوری کلنگ خورده خواستار تعیین تکلیف هر چه زودتر این پروژه شد.

 نائب رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس هم گفت: انتظار می رود این کارگروه با انعطاف بیشتری عمل کند و طرح هایی که قابلیت و صرفه اقتصادی ندارد متوقف شود.

هادی قوامی از ارائه طرحی هفته آینده در مجلس برای تداوم مسئولیت استانداران مشمول قانون بازنشستگی خبر داد.

علی اکبری نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم خواستار تعیین تکلیف برخی پروژه های نیمه تمام استان از جمله طرح توسعه پتروشیمی، توسعه زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی استان، جانمایی شهرک های صنعتی در جوار روستاهای توانمند و افزایش مراکز اورژانس شد.

بازدید از شیرخوارگاه غنچه های رضوان و بهره برداری از مرکز بازتوانی معتادان بهبود یافته مرکز استان با هزینه 2 میلیارد و600 میلیون ریال از دیگر برنامه های سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یکروزه به بجنورد بود.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی تسهیلات اشتغال روستایی عشایری خباز پتروشیمی قانون بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است

سید عقیل مرتضوی در گفتگو با خبرنگار جام جم ، با اشاره به اینکه وضعیت آب موجود در سدهای استان مناسب نیست و باید به مدیریت مصرف توجه ویژه داشت، افزود: میزان بارندگی در سال آبی جاری ۳۱ درصد افزایش یافت و طبق آمار ایستگاه‌های این شرکت در سال آبی جاری حدود ۱۸۶ میلی متر بارندگی ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافت. وی ادامه داد: اما میزان بارندگی‌های انجام شده نسبت به دوره آماری بلند مدت روند کاهشی داشته است و از سوی دیگر طبق پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان دمای هوا دو درجه سانتی گراد افزایش خواهد یافت. مرتضوی اظهار کرد: در واقع هر یک درجه افزایش دما، مصارف را به صورت تصاعدی بالا می‌برد و کاهش میزان بارندگی‌ها نسبت به دوره بلند مدت و افزایش دما سبب می‌شود تا مصرف کنندگان در صورت عدم رعایت الگوی مصرف به زحمت بیفتند. وی با بیان اینکه حجم مخازن سدهای استان ۲۲۲ میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: در این موقع از سال در سال گذشته سدهای استان ۵۴ میلیون متر مکعب آب وجود داشت که هم اکنون به ۵۰ میلیون متر مکعب رسیده که با کاهش هفت درصدی مواجه هستیم. به گفته این مقام مسئول، ۵۰ درصد از حجم سد شیرین دره، ۴۶ درصد از حجم سد چندیر، ۴۲ درصد از حجم سد گلول، ۱۱ درصد از حجم سد بیدواز و ۶ درصد از حجم سد بارزو دارای آب است. وی ادامه داد: طی ۲۸ روز گذشته ۱۲ میلیون متر مکعب آب وارد سدهای استان شده‌ که بیشترین آب وارد شده به سد شیرین دره با مقدار ۶ میلیون متر مکعب بوده است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • خراسان شمالی دومین استان کشور در مبارزه با مواد مخدر