Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@17:41:16 GMT

شب فرخی یزدی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۶۶۷۱

شب فرخی یزدی برگزار شد

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، رئیس این سازمان این مراسم گفت: این شاعر یکی از ناب ترین سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی یزد است و توجه به منش این شاعر مردمی و آزادی خواه و گرامیداشت شایسته نام و یاد فرخی یزدی مهم و ضروری است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری نشست های فرهنگی، شناساندن و معرفی مفاخر و مشاهیر استان است تصریح کرد: شاعرانی چون فرخی که تلاش زیادی در راستای حفظ هویت اجتماعی کشور انجام داده‌اند باید گرامی داشته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای شهر یزد هم در این آیین با اشاره به جایگاه شعر در بیان مفاهیم و تفکرات شاعران و روزنامه نگاران آزادی خواه گفت: شعر ابزاری کاربردی و بسیار محرک در عصر فرخی بوده و اکنون نیز این کارایی را دارد.
ونوس عامری با اشاره به نقش فرخی یزدی در حفظ هویت فرهنگی و تاریخ وطن افزود:این ابزار کاربردی و محرک در عصر فرخی یزدی توانسته رویدادهای سیاسی و اجتماعی متعددی را برای مردم به یادگار بگذارد و فرخی به بهترین شکل از این ابزار برای بیان مفاهیم و تفکراتش استفاده کرده است.
علی دهباشی سردبیر مجله بخارا هم فرخی یزدی را شاعری آزادی خواه و عدالت خواه عنوان کرد و گفت: فرخی یزدی به عنوان شاعری متعهد، ایران دوست و عدالت خواه بود که به دفاع از احقاق حقوق مردم برخاست.
یک پژوهشگر کشوری فرخی یزدی را شاعری آزاده دانست که سه مفهوم آزادی، قانون و وطن را با نگاهی متفاوت در اشعار خود پرورانده و آزادگی را با قانون مداری و اهمیت دادن به قانون و عدالت معنا بخشیده است.
بهرام پروین گنابادی تصریح کرد: فرهنگ کاریزی برخوردار از ویژگی‌‌های تعاون، عدالت، وقت شناسی، همکاری، کوشش، مذاکره و قناعت است که تمامی این موارد مبتنی بر قانون به وجود آمده‌اند.
کارگردان مستند فرخی یزدی با نگاهی متفاوت به فرخی، این روزنامه نگار و شاعر آزادی خواه را سیاستمدار و اشعارش را سیاسی ندانست.
هومن ظریف افزود: غزل فرخی یزدی نوعی شکوائیه از مشکلات سیاسی و اجتماعی وبی‌عدالتی‌های عصر خود است که با اشعار سیاسی تفاوت دارد.
حسین مسرت پژوهشگر یزدی و نویسنده کتاب پیشوای آزادی نیز با تشریح بخشی از زندگی‌ نامه فرخی یزدی، کتاب پیشوای آزادی را کتابی مبتنی بر زندگی نامه، اشعار، محاکمات و شهادت او عنوان کرد.
این مراسم که با استقبال مردم از سراسر استان برگزار شد و از مستند فرخی یزدی ساخته هومن ظریف و کتاب 'پیشوای آزادی' نوشته حسین مسرت رونمایی شد.
میرزا محمد فرخی یزدی شاعر، روزنامه‌نگار و آزادیخواه صدر مشروطیت در 1268 هجری خورشیدی در یزد دیده به جهان گشود. او در خردسالی به یادگیری ادبیات فارسی و مقدمات عربی پرداخت و دوران تحصیل را در مکتب خانه و مدرسه مرسلین انگلیسی یزد گذارند و در نوجوانی به علت شعرهایی که علیه اولیای مدرسه یزد ‌سرود، از مدرسه اخراج شد.
شعار فرخی یزدی الهام گرفته از آثار سعدی بود.
،2088/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی روابط عمومی سازمان سیاسی و اجتماعی شورای شهر قانون یزد راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۶۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای منافقین فردا برگزار می‌شود

دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان منافقین فردا از سرگرفته می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات 104 نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به‌عنوان یک شخصیت حقوقی، فردا سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار می‌شود.

در ادامه فیلمی از دادگاه‌های سری پیش رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان منافقین را مشاهده می‌کنید:

 

.

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای منافقین فردا برگزار می‌شود
  • فرهنگ برهنگی از مظاهر جاهلیت مدرن/ با سخنرانی، معضل حجاب رفع نمی‌شود 
  • احداث بیش از ۵۲ هزار مترمکعب مخزن آب در شهر کرمانشاه