Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اداره کل راه و ترابری مستقر در شاهرود خدمات حوزه راه را به همه مردم کشور ارائه می‌دهد، گفت: انتقال و جابه‌جایی اداره کل راه و ترابری استان سمنان از شاهرود را نمی‌خواهیم. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، علیرضا محفوظی بعدازظهر امروز در آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و ترابری استان سمنان در سالن شهید بهشتی شهرستان شاهرود اظهار داشت: امروز باید برای توسعه راه‌ها نگاهی شبکه‌ای و شریانی حاکم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حواشی به‌وجود آمده بر سر ادغام ادارات کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی استان سمنان و تشکیل اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان سمنان و با بیان اینکه اداره کل راه و ترابری مستقر در شاهرود خدمات حوزه راه را به همه مردم کشور ارائه می‌دهد افزود: انتقال و جابه‌جایی اداره کل راه و ترابری استان سمنان از شاهرود را نمی‌خواهیم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ادارات کل مرتبط با بخش راه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی باید خدمات خود را به سراسر کشور ارائه دهند عنوان کرد: این رویکرد با توجه به نگاه شریانی و شبکه‌ای موجود در وزارت راه و شهرسازی در پیش گرفته شده است و مدیریت‌های حوزه راه در سراسر کشور در این زمینه به صورت مستمر ارزیابی و نظارت می‌شوند.

محفوظی با بیان اینکه راه و توسعه شبکه‌های حمل‌ونقل زیرساهت‌های مهم در راستای توسعه محسوب می‌شوند؛ بر لزوم توجه پروژه‌های راه در کشور تأکید و اضافه کرد: از این رو باید بت داشتن نگاهی شبکه‌ای و شریانی به حوزه راه، از آن به عنوان بسترساز توسعه کشور بهره برد.

وی عنوان کرد: از این رو اداره کل راه و ترابری در شهرستان شاهرود با اختیارات و اعتبارات کافی باقی می‌ماند تا خدمات توسعه‌ای خود را در این استان ارائه کند.

به گزارش تسنیم، چندی پیش با دستور صریح وزیر راه و ترابری قرار شده بود تا دو اداره کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در مرکز استان سمنان ادغام شده و اداره کل راه و شهرسازی با معرفی مدیرکل جدید ایجاد شود.

پس از آن مردم سمنان با تشکیل کمپین‌های مجازی خواهان تسریع در اجرای قانون از سوی دولت شده و مردم شهرستان شاهرود نیز با تجمعات خیابانی و ایجاد کمپین‌های مجازی توقف این اقدام را خواستار شدند.

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشده و نمایندگان مردم شاهرود و سمنان در مجلس شورای اسلامی نیز وارد عمل شده و همراه مردم حوزه‌های انتخابیه خود هریک «ساز» جداگانه برای خود زدند.

نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه به رئیس‌جمهور خواهان اجرای قانون و استقرار اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان شد؛ اما نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی با اشاره به ایجاد تنش‌‌های اجتماعی ناشی از این اقدام، توقف آن را خواستار شد.

در این میان اما گویا برگ برنده در دستان کاظم جلالی، رئیس شاهرودی مرکز پژوهش‌های مجلس و نماینده بانفوذ فعلی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بود که تا دوره قبلی نمایندگی مردم شاهرود و میامی را در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت.

کاظم جلالی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور توقف ادغام ادارات کل راه و ترابری و مسکن و شهرسازی را خواستار شد.

بالاخره رئیس‌جمهور با درج جمله «هیچ‌گونه تغییری داده نشود» به‌عنوان پی‌نوشت نامه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، دستور توقف انتقال اداره کل راه و ترابری به سمنان را صادر کرد تا این قائله خاتمه یابد.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️حمید آقابیکی مدیر جهاد کشاورزی شاهرود گفت: این گشت مشترک با هدف مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی با حضور کارشناسان امور اراضی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، مسکن و شهرسازی و شهرداری و ماموران انتظامی اجرا شد.
ابراهیم باقری معاون مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت:  پارسال ۴۵۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی در استان سمنان شناسایی شد که ۴۰ درصد این تعداد بر اساس گزارش‌های مردمی بود.
به گفته باقری، پارسال ۱۸۶ مورد حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی استان سمنان اجرا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ این میزان ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.
باقری افزود: پارسال در مجموع هجده و نیم هکتار از اراضی استان سمنان که غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود آزاد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرواز هما در تپال شاهرود+ فیلم
  • شرور گروگان‌گیر در شاهرود دستگیر شد
  • رییس جمهور طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را اجرا کند
  • دستگیری یک گروگان‌گیر در شاهرود
  • دستگیری یک گروگان‌گیر در شاهرود/ انگیزه متهم اختلافات مالی بود
  • دستگیری گروگان گیر در شاهرود
  • تصادف زنجیره‌ای با ۱۱ مصدوم در محور آزادشهر -شاهرود
  • افزون بر ۶ هزار بیمار به اورژانس مراکز درمانی شاهرود مراجعه کردند
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • اسامی برندگان مسابقه زندگی با آیه‌ها استان سمنان