Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان گفت: این نهاد امسال بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مدجویان و نیازمندان در استان ایجاد می کند.

به گزارش ایرنا، سید جواد رضوی پنجشنبه در اولین تشست مجمع کانون خیران کارآفرینی و اشتغال در سالن جلسات کتابخانه مرکزی سمنان، افزود: این سه هزار فرصت شغلی از منابع پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، بند ب تبصره 16، محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و منابع کمیته امداد پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امسال 730 میلیارد ریال و سال گذشته 240 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال مددجویان استان سمنان در نظر گرفته شد که آمار ها حاکی از آن است که اعتبارات بخش اشتغال استان سمنان نسبت به سال گذشته رشد سه و نیم برابری داشته است.
رضوی خاطر نشان کرد: از مجموع اعتبارات اشتغال امسال 520 میلیارد ریال برای اشتغال روستایی و 210 میلیارد ریال برای اشتغال غیر روستایی در نظر گرفته شده است.
وی تشکیل اولین مجمع کانون خیران کارآفرین و اشتغال استان سمنان را گامی مهم در جهت اشتغالزایی و رفع بیکاری دانست و اضافه کرد: این کانون در چارچوب نظام جذب خیران و کارآفرینان و ارتباط آنها با یکدیگر طراحی‌شده است.
به گفته وی، این کانون در 2حوزه مهارت‌آموزی شغلی به مددجویان بر اساس تناسب و نیاز بازار، ساماندهی کسب ‌و کار خرد و حذف آموزش‌هایی که منجر به اشتغال نمی‌شوند فعالیت می کنند.
رضوی، ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توانمندی مددجویان را یکی از راه‌های خودکفایی خانوارهای تحت حمایت عنوان کرد و یادآور شد: این کانون به منظور ایجاد اشتغال برای قشر ضعیف جویای کار جامعه تشکیل شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان این که کارآفرینان راهنما و الگوی مناسب مددجویان جویای شغل است، تصریح کرد: کارآفرینان نخبگان حوزه کسب‌وکار هستند که نیاز بازار، خدمات و کالا آگاهی لازم و تجربه کافی را دارند و باید از این ظرفیت به منظور رفع بیکاری استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، 21 هزار و 210 نفر معادل سه درصد از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد هستند، از این تعداد هشت هزار و 600 خانوار در قالب 13 هزار و 640 نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد اشتغالزايي سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات هرمزگان گفت: امسال مردم مومن هرمزگان بیش از بیست میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کردند.

حمید باسره افزود: زکات‌ها به صورت نقدی و غیر نقدی در ۹۱۰ پایگاه در مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر جمع آوری شد.

وی گفت: زکات جمع آوری شده در هرمزگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی کمیته امداد به حساب نیازمندان واقعی استان که از قبل شناسایی شده بودند، واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: بیشترین فطریه جمع آوری شده در عید فطر امسال به شهرستان‌های پارسیان، بندرعباس و جزیره قشم اختصاص داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد