Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان ضمن تاکید بر افزایش تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات دولت افغانستان و طالبان تصریح کرد که حضور نظامیان خارجی به برقراری ثبات در این کشور کمکی نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، ضمیر کابلوف مسئول بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در افغانستان در گفت‌وگو با «تاس» تجدیدنظر کابل در پیمان امنیتی با آمریکا را بعید دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد روس گفت: تا جایی که ما می‌دانیم پارلمان افغانستان هنوز به بازبینی توافق امنیتی با آمریکا رای نداده است و فقط می‌دانیم نمایندگان پارلمان خواستار این بازبینی هستند.

کابلوف افزود: پیمان امنیتی حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان را تعدیل می‌کند و در عمل هیچ تاثیری در برقراری ثبات در افغانستان ندارد.

وی ادامه داد: با این حال بعید است که طرف افغان تا بازبینی این توافق پیش برود.

نماینده ویژه پوتین با تاکید بر اینکه حضور نظامیان خارجی کمکی به ایجاد ثبات در افغانستان نمی‌کند نیز گفت: به همین دلیل است که عدم توسل به سیاست استفاده از قدرت در برابر مخالفان مسلح را ضروری می‌دانیم، رویکردی که اکنون واشنگتن و شرکای غربی‌اش در حال پیشبرد هستند.

کابلوف تاکید کرد که برای پایان دادن به بحران افغانستان باید تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای آغاز گفت‌وگوهای کابل و طالبان افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان کابلوف بحران افغانستان مخالفان مسلح ضروری واشنگتن طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای گفته است هیأت طالبان در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا اشتراک کرده است.

به گفته این وزارت هیأت طالبان در کنار شرکت در این نشست با مقامات بلند پایه و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز در مورد موضوعات مختلف گفت‌وگو خواهد کرد.

این نشست از روز گذشته در گامبیا آغاز شد و قرار است امروز نیز ادامه یابد.

پیش از این نیز مقامات طالبان از جمله امیرخان متقی از نمایندگان سازمان همکاری اسلامی خواسته بودند تا واقعیت‌‌های موجود در افغانستان را به مقامات کشورهایشان و جامعه بین‌المللی برسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • حاکمیت کنونی افغانستان زمینه بازگشت مهاجران از ایران را فراهم کند
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است