Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@12:45:42 GMT

چین ماه مصنوعی به آسمان می فرستد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۷۱۰۱

چین ماه مصنوعی به آسمان می فرستد

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   شهری در چین تصمیم دارد یک ماه مصنوعی به آسمان بفرستد که تا فاصله ۵۰ مایلی را روشن می کند.این ماهواره روشنایی بخش قرار است در ۲۰۲۰ میلادی در شهر چنگدو واقع در جنوب چین به آسمان ارسال شود. ماهواره مذکور ۸برابر درخشانتر از ماه واقعی است و می تواند نوری در سراسر منطقه منتشر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقامات چینی جزئیات کمی درباره این پروژه منتشر کرده اند اما به گفته آنان ایده اصلی پروژه از یک هنرمند فرانسوی گرفته شده که گردنبندی از آینه ها را در اطراف زمین تصویر کرده بود.

 

وو چونفند  مدیر مرکز علوم و تحقیقات  فناوری سیستم های میکروالکترونیک فضای چنگدو در این باره می گوید: این پروژه به ماه کمک می کند تا آسمان شب را پرنورتر کند. قمر مصنوعی می تواند  فضایی بین ۱۰ تا ۸۰ کیلومتر را روشن کند. فناوری لازم برای اجرای پروژه درحال ساخت است. البته هنوز مشخص نیست این پروژه کارآمدی داشته باشد یا خیر.

 

این درحالی است که برخی از کارشناسان و شهروندان با این پروژه مخالف هستند و معتقدند تاثیرات منفی روی حیوانات و مشاهدات ستاره شناسی خواهد داشت.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ماه مصنوعی چین گوناگون آسمان جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر دریاره گرمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.


در این هشدار آمده است: با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری و حتی وارد منطقه جنگلی نشوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه نوشهر گفت: درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند

سرهنگ محسن مرادی صادق از شهروندان خواست: با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان امداد جنگل به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.


او از مسافران و گردشگران هم خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • چین ۳ فضانورد را به ایستگاه فضایی‌اش می فرستد
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • حسن روشن: استقلال و پرسپولیس هیچ وقت واگذار نمی شوند (فیلم)
  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • حسن روشن: اختلاف خطیر و نکونام؟ نه می‌فهمیم این چه می‌گوید، نه آن! / فیلم
  • ببینید | موتور گلزنی طارمی باز هم روشن شد؛ اضافه شدن یک قربانی جدید به لیست مهدی
  • انعکاس مشکلات اهالی روشن دشت در صفحه شما
  • کانتورینگ صورت برای انواع فرم های صورت
  • مشعل المپیک پاریس روشن شد