Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: مسابقات جهانی ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای روزهای 25 تا 27 آبان ماه به میزبانی شهر اصفهان برگزار می شود.

مجتبی جوهری روز پنجشنبه در حاشیه اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور در اردبیل به خبرنگار ایرنا افزود: برای شرکت در این رقابت ها تاکنون 23 کشور از سراسر جهان اعلام آمادگی کرده اند که آلمان، روسیه، هندوستان، تاجیکستان، افغانستان، اکراین، بلاروس، عراق، لیتوانی، نپال، اوگاندا و زیمباوه از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خاستگاه ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای ایران است، اضافه کرد: برای همین محل فدراسیون جهانی این رشته نیز در تهران بوده و و رییس جهانی آن هم ایرانی است.
او با اشاره به اینکه ایران در ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای در دنیا رتبه اول را دارد، بیان کرد: تاکنون 70 کشوردنیا عضو فدراسیون جهانی این رشته ورزشی شده اند.
جوهری با بیان اینکه امسال برای ساماندهی ورزشکاران اقدام به راه اندازی سامانه ویژه شده است، اضافه کرد: تاکنون حدود 10 هزار ورزشکار در این سامانه ثبت اطلاعات کرده اند و پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 2 برابر افزایش یابد.
وی با تقدیر از تلاش ها و زحمات متولیان ورزش و هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ‌ای استان اردبیل اظهار داشت: اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور در اردبیل با نظم و درسطح بالایی برگزار می شود.
وی بیان کرد: با توجه به وجود زیر ساخت های مناسب و خوب ورزشی در این استان می توان مسابقات بین المللی و جهانی به میزبانی اردبیل برگزار کرد.
اولین دوره مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای قهرمانی امیدهای کشور با شرکت 400 ورزشکار از سراسر کشور در سه رشته تیمی زورخانه ای ، مهارت های فردی و کشتی پهلوانی از روز پنجشنبه 26 مهرماه در ورزشگاه 6 هزار نفری رضازاده اردبیل آغاز شده و به مدت 2 روز برگزار خواهد شد.
6130/6016

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش رييس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ در این مراسم مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای صرفاً یک ورزش نیست بلکه یک مدرسه است که در آن درس‌های اخلاق، جوانمردی، دینداری، ایثار و شهادت آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ بسکتبالیست‌های پاس بندرلنگه سوم ایران شدند
مراسم گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای پنجشنبه شب به میزبانی پایگاه نهم شکاری بندرعباس برگزار شد.
بر اساس تقویم هجری قمری، روز ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نام گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • فیلم| اینجا مشق پهلوانی می‌کنند
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند