Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@01:37:38 GMT

بانوان طلبه یزدی با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۷۲۴۸

بانوان طلبه یزدی با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد عصر امروز در دیدار حجت الاسلام بهجت پور رییس حوزه علمیه خواهران کشور با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: تاکنون 1480 نفر در سطوح دو، سه و چهار حوزه‌ علمیه خواهران در این استان فارغ التحصیل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های صورت گرفته در ارتباط با افزایش توجه به نماز اول وقت در جامعه برگزاری دو دوره یاوران نماز ویژه خواهران در استان یزد بوده است.
فعالیت 885 بانوی مبلغ در استان یزد
کارگر افزود: در حال حاضر 885 نفر بانوی مبلغ در مدارس استان یزد اقدام به پاسخگویی به سوالات شرعی می‌کنند که 714 نفر از آنها در بخش اعتقادات و مشاوره و مابقی در حوزه پاسخگویی به سوالات فعالیت دارند.
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد از اعزام 115 طلبه خواهر به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: هر یک از این بانوان همراه با یک تیم اعزام شده و هیچ اردوی بانوان راهیان نور که به ما اطلاع داده شده بود، بدون مبلغ اعزام نشده‌اند.
کارگر افزود: حدود 900 نفر از مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد هم به اماکن متبرکه، مساجد، بسیج‌ها، ستادهای اقامه نماز، بیمارستان‌ها و مجالس عمومی اعزام شدند که خوشبختانه نتایج خوبی هم به دنبال داشت.
اجرای طرح «پاسخگویی طلاب خواهر به بیماران بیمارستان‌های یزد»
وی از حضور بانوان طلبه در بیمارستان‌های استان یزد خبر داد و گفت: این کار به تازگی شروع شده و طلاب خواهر با حضور در بیمارستان‌ها مسائل شرعی مرتبط با بیماران از جمله طهارت لباس و نحوه نماز خواندن متناسب با وضع جسمی بیمار را به آنها بیان می‌کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یزد ارزیابی صورت گرفته از این اقدام را خوب توصیف کرد و افزود: پس از هر اعزام درخواست‌ها برای اعزام مجدد بانوان طلبه به بیمارستان‌ها انجام می‌شد.
کارگر بیان کرد: علاوه بر بیان مسائل شرعی، بانوان طلبه با ارائه مشاوره‌های مختلف روحیه بیماران حاضر در بیمارستان‌ها را هم بهبود می‌بخشند که این موضوع مورد رضایت بیماران قرار گرفته است.
وی یکی از اصلی‌ترین مشکلات حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد را کمبود فضای آموزشی دانست و عنوان کرد: بیش از نیمی از مراکز حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد استیجاری و امانی است و در این رابطه کمبودهایی هم وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد حوزه علمیه خواهران یزد کمبود فضا دیدار امام جمعه یزد حوزه علمیه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی جودو ایران امروز راهی هنگ کنگ می شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون جودو، سی ودومین دوره مسابقات جودو قهرمانی بزرگسالان آسیا در حالی یکم تا چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به میزبانی کشور هنگ کنگ برگزار خواهد شد که تیم ملی جودو کشورمان با ترکیب ۱۱ جودوکار در بخش مردان و بانوان قرار بود بامداد امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ماه به این رقابت‌ها اعزام شوند، اما با توجه به بارش شدید باران و وقوع سیلابی بی‌سابقه در کشور امارات، تمام پروازهای فرودگاه بین‌المللی دبی لغو شد و پرواز تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان نیز لغو شد.

امابا توجه با زمان باقی مانده تا شروع مسابقات، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو کشورمان با مسؤولان اتحادیه جودو آسیا هماهنگی‌های لازم را جهت حضور در مراسم وزن کشی مسابقات انجام داد و در نهایت بلیط اعزام تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان صادر شد تا جودوکاران کشورمان ساعت ۱۸ امروز پنج شنبه (۳۰ فروردین ماه) از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) ابتدا به فرودگاه دبی سفر خواهند کرد و پس از آن به مقصد هنگ کنگ اعزام خواهند شد.

کد خبر 6081756

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • رئیسی : من یک طلبه هستم؛ برخی از عناوینی که به من می‌دهند برازنده اساتید و دانشمندان است
  • تیم ملی جودو مردان و بانوان ایران امروز راهی هنگ کنگ خواهند شد
  • تیم ملی جودو ایران امروز راهی هنگ کنگ می شود
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • آغازساخت ۵۰ فضای آموزشی در استان
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد