Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و گفت: حتی اگر مرحله دوم تسهیلات روستایی ابلاغ نشود، بانک های عامل باید از محل اعتبارات داخلی خود برای ادامه روند اجرای طرح های اشتغالزایی، تسهیلات پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در چهل و دومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با بیان اینکه عملکرد بانک های عامل در پرداخت تسهیلات روستایی مطلوب بوده اما باید این روند تسریع یابد، از ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی متناسب با ارز نیمایی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برنامه ملی اشتغال روستایی با اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با هدف رونق اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و مرزی در حال اجراست، خطاب به مدیران بانک های عامل طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری گفت: حتی اگر مرحله دوم تسهیلات روستایی ابلاغ نشود، بانک های عامل باید از محل اعتبارات داخلی خود برای ادامه روند اجرای طرح های اشتغالزایی روستایی و جلوگیری از توقف امور، تسهیلات پرداخت کنند.

وی همچنین به دستور کار بودن آموزش و مشاوره به کارفرمایان در طرح اشتغال روستایی اشاره کرد.


محسنی بندپی با اعلام این که پرداخت وام تعاونی های زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان نیاز به وثیقه ندارد، افزود: این صندوق مصوب کرده است که وام های پرداختی به تعاونی های زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان بدون وثیقه و تنها با گرفتن سفته ضمانت شود که این رقم برای مردان تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان است.


وی تصریح کرد: بر نظارت دقیق نحوه هزینه کرد تسهیلات اشتغالزا در مسیر درست تاکید دارم و یادآور می شوم این نظارت ها نباید به پایان کار موکول شود و همچنین برخورد با خاطیان این موضوع باید قانونی و قاطع باشد.

محسنی بندپی اذعان داشت: با توجه به این که توسعه فضای کسب و کار و رونق اشتغال در روستاها به عنوان مولد اصلی کشور با نگاه سنتی همراه بوده است، زمینه ماندگاری جوانان در روستاها فراهم نشده است و در سنوات گذشته تسهیلات اشتغالزا در مسیرهای دیگر هزینه شده است؛ بنابراین با توجه به وجود این مشکلات و شرایط حساس کشور که دشمن همراه با جنگ اقتصادی، جنگ روانی را علیه جمهوری اسلامی برنامه ریزی کرده است باید هماهنگی سه قوه افزایش یابد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره فاز دوم پتروشیمی بجنورد هم اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی فرهنگیان کشور برای سرمایه گذاری در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.


محسنی بندپی افزود: پیشنهاد بنده به مسئولان و نمایندگان استان برگزاری نشستی مشترک با نمایندگان این شرکت ها برای ترغیب سرمایه گذاری و هم چنین بررسی و حل مشکلات فنی، اقتصادی و تجهیزاتی پتروشیمی است.

وی با اشاره به درخواست استان مبنی بر اجرای مصوبات نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: برای شهرستان های بالای 50 هزار نفر اورژانس اجتماعی حداکثر تا سه هفته آینده راه اندازی خواهد شد و برای تامین اعتبار مرکز توانبخشی هم اعلام آمادگی می کنم.


محمدرضا خباز، استاندار خراسان شمالی هم در این نشست خطاب به سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خواستار اجرای فاز ۲ پتروشیمی بجنورد و ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی هستیم.


وی افزود: در ابتدای ورودم به استان خواستار تشکیل گروه نظارت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان شدم تا نحوه هزینه کرد تسهیلات اشتغالزا در مسیر درست مورد ارزیابی قرار بگیرد.

خباز افزود: افزون بر 45 درصد جمعیت خراسان شمالی را روستاییان تشکییل می دهند که نقطه قوتی برای استان است و بنده اعتقاد دارم یک تومان هزینه امروز ما در مناطق روستایی برای ایجاد اشتغال موجب جلوگیری از هزینه های ده برابری برای حل مشکلات حاشیه نشینی شهری در آینده خواهد شد.

وی بر حل مشکلات پتروشیمی بجنورد و اجرای فاز 2 آن تاکید کرد و گفت: مطابق صحبت هایی که با مدیران پتروشیمی بجنورد داشتم، دو شرکت سهامدار شامل مجموعه های وابسته به وزارتخانه های آموزش و پرورش و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسات هیئت مدیره مخالف افزایش سرمایه و اجرای طرح هستند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: با هدف حل این مشکل دیدارهایی جداگانه با وزیران وزارتخانه های متبوع داشتم که مقرر شد تا نمایندگان آن ها در هیئت مدیره پتروشیمی با افزایش سرمایه و اجرای فاز دوم موافقت کنند و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستاریم مقدمات اجرای این طرح را فراهم کند.

دکتر خباز خاطرنشان کرد: سهم خراسان شمالی از تسهیلات طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری حدود 370 میلیارد تومان بوده که 70 درصد آن یعنی 263 میلیارد تومان به استان ابلاغ و افزون بر 131 میلیارد تومان آن یعنی 50 درصد سهم ابلاغ شده به بانک ها تخصیص یافته است لذا خواستار ابلاغ و تخصیص باقیمانده آن هستیم.

وی تاکید کرد:  در روند بررسی طرح های اشتغال روستایی باید افراد به طور کامل توجیه شوند و اگر طرحی توجیه اقتصادی ندارد در همان ابتدای کار به فرد اعلام شود.

 


 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین کانون های مساجد پیاده روی اربعین سوگواره علمدار کربلا اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون مساجد شیراز تسهیلات اشتغالزایی محسنی بندپی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد

ضرغام حیدریه در نشست با مدیرصندوق کارآفرینی امید استان بوشهر اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال استان برای تحقق شعار سال نهایت توان خود را به کار می‌گیرد.

وی افزود: حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان جزو اولویت‌های استان است و بویژه برای رفع موانع تولید و تقویت بازار مصرف تولیدات استان، از تمام ظرفیت استان بهره برداری می‌کنیم.

مدیر کل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی استان، مساله مهمی است که در کنار تقویت صنایع بسته بندی و تبدیلی، موجبات بهبود اشتغال نیز می‌شود.

حیدریه تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و با بازپرداخت طولانی مدت برای کارآفرینان استان از راهکار‌های مهم در یکسال اخیر بوده که توفیقات خوبی نیز داشته ایم.

وی از پرداخت ۴۶۷ فقره تسهیلات اشتغال کم بهره به میزان ۱۸ هزار میلیارد ریال در سال گذشته توسط صندوق کارآفرینی و امید استان خبر داد.

وی اضافه کرد: با این میزان اعتبار در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، خدمات و راه‌اندازی مجدد واحد‌های راکد و نیمه فعال از محل اعتبارات نهضت احیا برای یک هزار و ۷۰۱ نفر در حوزه کسب و کار‌های کوچک فرصت شغلی و اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

حیدریه افزود: از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها در حوزه آبزی پروری شامل پرورش ماهی در قفس و ماهی در استخر، پرورش میگو، پرورش جلبک و در حوزه کشاورزی شامل بسته بندی و فرآوری خرما، گلخانه، بسته بندی و قطعه بندی مرغ و گوشت، پرورش مرغ گوشتی و بلدرچین و شترمرغ و دام سنگین بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • آماده پرداخت ۲۲۳۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی هستیم
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان
  • بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند
  • بانک‌های عامل در مقابل پرداخت تسهیلات مسکن ملی پاسخگو باشند
  • ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجوان بهزیستی زنجان پرداخت شد
  • ۴۶۷ فقره تسهیلات به کارآفرینان استان بوشهر پرداخت شد
  • محقق شدن تعهد اشتغال شهرستان خلخال
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای تعهدات اشتغالزایی هستند