Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-18@23:50:29 GMT

نمایشگاه معرفی و حمایت از کالاهای استاندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۷۴۵۶

‍‍‍‍‍‍

نمایشگاه معرفی و حمایت از کالاهای استاندارد در ساری؛ علی بالویی گزارش می دهد...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: نمایشگاه معرفی حمایت کالا استاندارد ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند

امیرحسین حکمت نیا گفت: توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتاب موجب رونق گردشگری ادبی خواهد بود.

امیرحسین حکمت‌نیا، مسئول میز ملی گردشگری ادبی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: گردشگری همچون دیگر عرصه‌های تخصصی از بخش‌های بسیاری تشکیل شده است و به عنوان یک صنعت شناخت زوایای مختلف آن راهگشا خواهد بود. دانش ما نسبت پدیده‌های نوظهور گردشگری و شناخت همه جانبه از ارکان این حوزه موجب رشد و شکوفایی است. قطعا کتاب‌های تخصصی یکی از ارکانی است که می‌تواند به فعالان حوزه گردشگری ادبی کمک کند تا با آخرین روش‌ها و آموزه‌های این حوزه آشنا شوند.

وی افزود: گردشگری ادبی از زیر مجموعه‌های صنعت گردشگری و یکی از ارکان گردشگری خلاق است که از سال ۲۰۰۰ میلادی به صورت حرفه‌ای وارد صنعت گردشگری شده و پیرامون آن کتاب و مقالات بسیاری به زبان‌های زنده دنیا به رشته تحریر درآمد. در کشور ما نیز در همایشی به مقوله گردشگری ادبی به خوبی پرداخته شد.

نویسنده کتاب «گردشگری ادبی در شیراز» ادامه داد: در این کتاب ظرفیت‌ها، توانمندی‌های و نقاط قوت و ضعف گردشگری ادبی شیراز را بررسی و معرفی کرده‌ام. همچنین پیشنهاداتی برای توسعه گردشگری ادبی شیراز به انضمام مسیر‌های گردشگری ادبی در شهر شیراز را ارائه دادم.

نیازمند حمایت از کتاب‌های تخصصی گردشگری ادبی هستیم

حکمت‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این موضوع که حوزه گردشگری ادبی نیازمند تحقیق و معرفی است، عنوان کرد: حوزه کتاب و نشر می‌تواند با انتشار آثار تخصصی در این زمینه به گردشگری ادبی کمک کند و لازم است که انتشارات تخصصی به حوزه گردشگری ادبی ورود کنند و در زمینه چاپ کتاب، حمایت‌های مطالعاتی دانشگاهی در این رابطه انجام شود.

وی در رابطه با برگزاری سی‌وپنجمین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یک ظرفیت گردشگری ادبی، گفت: نشست‌های تخصصی که در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود می‌تواند یکی از فرصت‌های ترویجی و آموزشی گردشگری ادبی باشد. این ظرفیت در نمایشگاه گردشگری که هر ساله در بهمن ماه برگزار می‌شود اتفاق افتاده و در چهار دوره گذشته نشست‌های تخصگردشگری ادبی را با حضور فعالان حوزه گردشگری ادبی برگزار کردیم.

ترویج رسانه‌ای گردشگری ادبی ضروری است

مسئول میز ملی گردشگری ادبی همچنین پیشنهاد کرد: تقاضا دارم از فعالان حوزه گردشگری ادبی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز نشست‌های تخصصی پیرامون گردشگری ادبی را برگزار کنند و به مفهوم حرفه‌ای گردشگری ادبی، افراد صاحب قلم و اثر این شاخه صنعت گردشگری را در نمایشگاه کتاب توجه رسانه‌ای کنند تا جامعه نسبت به شان و ضرورت گردشگری ادبی آگاه شود. در کنار فعالیت‌هایی که می‌توان در نمایشگاه کتاب انجام داد به طور کلی لازم است که صدا و سیما و دیگر رسانه‌های مکتوب و برخط نیز به معرفی گردشگری ادبی بپردازند.

مشاهیر ادبی ایران نقطه قوت گردشگری ادبی‌اند

حکمت‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود توجه به میراث مکتوب جهانی را حلقه ارتباط نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد بزرگ و مهم در حوزه کتاب با گردشگری ادبی دانست و گفت: مشاهیر ادبی میراث مکتوب ما را شکل داده‌اند مانند سعدی و آثارش و ابوریحان بیرونی و کتاب التفهیم او که راجع به ستاره‌شناسی است و در حافظه جهانی یونسکو ثبت شده است، کتاب مشهور المسالک و الممالک اثر ابراهیم‌ بن محمد اصطخری کتابی پیرامون جغرافیا و تاریخ جهان است و حدود ۱۰ قرن از تالیف آن می‌گذرد. این کتاب‌ها بارها چاپ شده و میراث مکتوب ما در حافظه جهانی به شمار می‌روند. ما باید در معرفی مشاهیری که قلم آنها امروز دارای آوازه میراث جهانی است، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیشتر بکوشیم و در گردشگری ادبی آنها را معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: هر نوع تولید رسانه‌ای اعم از پادکست در حوزه آموزه‌های ادبی و معرفی پیام‌های آثار ادبی می‌تواند به مقوله گردشگری ادبی نیز کمک کند. چه بسا لازم است شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب در اتاق فکر خود پیوست گردشگری نیز لحاظ کند تا گردشگری ادبی به طور تخصصی از طریق نمایشگاه کتاب پیگیری شود. در واقع علاوه بر گردشگری ادبی می‌توان زیرساخت‌های ترویجی سایر حوزه‌های گردشگری را نیز در نمایشگاه کتاب رقم زد.

این مدرس حوزه گردشگری ادامه داد: در بعد گردشگری روایت محور و توسعه گردشگری خلاق و گردشگری ادبی در کشورهای همسایه ما و بازارهای گردشگری اروپایی شکل گرفته است و لازم است کشور ما ایران نیز با ظرفیت‌های بسیار ارزشمند گردشگری ادبی، بازار تثبیت شده‌ای در این رابطه داشته باشد. آمادگی داریم تا در نمایشگاه کتاب تهران چنانچه فرصتی فراهم شود نشست‌های تخصصی گردشگری ادبی را برگزار کنیم و در این مهم نیز از برترین صاحب نظران بهره خواهیم گرفت.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود