Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای انقلاب اسلامی انسان‌های وارسته و اخلاق‌مداری بودند که در نتیجه تقوا و پرهیز از گناه به جایگاه والا و ارزشمند خود دست پیدا کردند و آسمانی شدند.

رفتار شهدای دفاع مقدس در زندگی شخصی طوری بود که به گفته رهبر معظم انقلاب می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان و نوجوانان دوره فعلی باشد و راه روشنی که از فرمایشات اهل‌بیت علیه‌السلام به عنوان راه زندگی خود انتخاب کرده‌ بودند، عامل اصلی عاقبت بخیری و رستگاری آن‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خبر تصویری از دست‌نوشته شهید مجید پازوکی را مشاهده می‌کنید که از سن 11 تا 29 سالگی توسط وی به ثبت رسیده بوده و طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران  فضای مجازی منتشر شده است.

شهید پازوکی در ابتدای این دست‌نوشته جمله «ای کاش برای خدا بود» را نوشته و پس از آن اقدامات و اتفاقات روزمره زندگی خود را ثبت کرده و به عنوان یادداشت‌های شخصی خود نگهداری کرده است.

بر اساس آنچه که در زندگی‌نامه شهید مجید پازوکی که از اعضای گروه تفحص شهدای دفاع مقدس بوده، آمده است، وی در روز اول فروردین ماه سال 1346 به دنیا آمده و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کرده است.

علی رغم مجروح شدن در عملیات‌های مختلفی که شهید پازوکی حضور داشت، اما شهادت قسمت او نشد تا جنگ پایان پیدا کند و در نهایت در جستجوی یاران شهید خود به آن‌ها بپیوندد.

شهید پازوکی بعد از شهادت شهید علی محمودوند به عنوان فرمانده تفحص لشکر ۲۷ محمد رسول الله برگزیده شد و در حین یکی از عملیات‌های تفحص در خوزستان، در ۱۷ مهر ماه سال 1380 بر اثر انفجار در میدان مین به شهادت رسید و به دوستان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود

سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم مدیرکل سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در نشست خبری که در خانه موزه خلبان شهید سرلشکر عباس بابایی که با محوریت تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام والامقام دوران مقدس برگزار شد، گفت: از سال ۸۱ تاکنون ۵۰ نقطه یادمان شهدای گمنام در استان به بهره برداری رسیده که ۲۵ نقطه یادمان شهدای گمنام طی ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۲۵ نقطه دیگر نیز طی سال‌های ۸۱ تا ۱۴۰۰ در قزوین ساخته شده است.

وی تاکید کرد: پیکر مطهر ۲ شهیدی گمنام نیز طی تفحص‌های صورت گرفته سال گذشته به همراه ۲۸ شهید دیگر از مرز شلمچه وارد کشور شده اند.

سرهنگ پاسدار امیری مقدم ضمن اعلام این نکته که برای نخستین مرتبه پیش از تدفین این شهدا یادمان آنان ساخته و آماده شده است، اضافه کرد: یکی از شهدای گمنام ۲۹ ساله حاضر در عملیات خیبر و شهید دیگر ۴۶ ساله در عملیات عاشورای ۲ حضور داشتند.

وی ضمن گرامیداشت سه هزار شهید والامقام استان قزوین، در باب فضیلت شهدا بیان کرد: شهدا در روز قیامت مقام شفاعت دارند و امروز ما میزبان شهدا نیستیم بلکه میهمان سفره رحمتی هستیم که به واسطه شهدا برای ما گسترده می‌شود.

 ۲ شهید گمنام در روز‌های ۱۶ و ۱۹ فروردین ماه جاری به ترتیب در روستای کورانه قزوین و شهرستان آبیک با حضور امت شهید پرور این استان تدفین خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • روایتی از زندگی شهید لشنی از شهدای لرستان
  • یاد یاران، روایتی از زندگی و خاطرات ماندگار شهدای والا مقام
  • تشییع پیکر مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • تولدت مبارک، تاثیرگذارترین دختر ورزش ایران
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می شود
  • طنین نوای قرآن در محلات مازندران/ تغییر سبک زندگی زیر سایه قرآن
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهیدان قربانی در اصفهان