Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: باید زمینه ای فراهم شود که در هر مسجد یک طلبه خواهر حضور داشته باشد و مسائل شرعی را برای بانوان بیان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به تشکیل حدود 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور اظهار داشت: 411 مدرسه علمیه ما تا سطح 2 معادل لیسانس، 55 مدرسه در سطح 3 معادل ارشد و 12 مدرسه هم در سطح 4 حوزه معادل دکتری در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با فعالیت‌های پژوهشی این مرکز خاطرنشان کرد: چند مرکز پژوهشی هم از جمله مرکز تحقیقات زن و خانواده در قم و یک سری مراکز پژوهشی دیگر هم در سایر نقاط کشور فعالیت کردیم.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور استان و شهر یزد را یکی از استان‌های موفق در عرصه حوزه‌های علمیه خواهران دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مرکز استان و دیگر شهرستان‌های یزد مراکز آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران فعال هستند.

بهجت‌پور با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان این مرکز می‌توانند در حوزه‌های دینی و مشاوره خانواده خدمات بسیار خوبی به جامعه ارائه دهند عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) در ارتباط با اهمیت توجه به بانوان در جامعه فرموده‌اند که "خانم‌ها نیمی از جامعه هستند و بر نیمی دیگر تأثیرگذار هستند"، این فرمایش حضرت امام برای ما بسیار الهام‌بخش است.

وی ادامه داد: به‌ویژه در استان یزد با توجه به اینکه رفتارهای تند اجتماعی در این استان به‌میزان بسیار کمتر دیده می‌شود خواهران طلبه می‌توانند اقدامات گسترده‌ای در زمینه ترویج مبانی دینی بین بانوان جامعه داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: اگر در هر مسجد یا مرکز دینی یک مبلغ دینی از بین خواهران داشته باشیم و برای بانوان مراجعه‌کننده به مساجد موارد دینی و اجتماعی و مشاوره‌های لازم را ارائه کنند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه برطرف می‌شود.

بهجت‌پور با یادآوری اینکه قریب به 63 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد گفت: اگر بتوانیم در حدود 30 هزار مسجد کشور بخشی از طلاب را به‌عنوان معینه امام جماعت فعال کنیم قطعاً اقدام بسیار گسترده‌ای در حفظ دیانت مردم انجام شده است.

وی با تذکر اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در نتیجه کم‌توجهی به مسائل دینی است ابراز کرد: در موارد متعددی مشاهده شد که با فعالیت‌های دینی و فرهنگی صورت‌گرفته توسط حوزه‌های علمیه خواهران کشور، آسیب‌های اجتماعی بعضی از نقاط کشور به حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرد.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی کانون های مساجد اربعین پیاده روی اربعین سوگواره علمدار کربلا کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل شیراز عربستان کانون های فرهنگی هنری مساجد اعضای کانون های مساجد توسعه مساجد مساجد کانون های مساجد کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز مشاوره اسلامی سماح گسترده‌تر می‌شوند

مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح از فعالیت ۲۷۰ مشاور در مراکز سماح خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۳ مرکز مشاوره اسلامی سماح در سطح کشور فعالیت دارند. - اخبار فرهنگی -

علی اکبر شورورزی، مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح حوزه‌های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از آغاز به کار 9 مرکز جدید مشاوره اسلامی و اضافه شدن آنها به 24 مرکز مشاوره فعال خبر داد.

شورورزی در این باره توضیح داد: در حال حاضر در مجموع 33 مرکز مشاوره اسلامی سماح در سطح کشور وجود دارند که تعداد 24 مرکز مشاور فعال بوده و 9 مرکز در ماه مبارک رمضان در آستانه آغاز به کار قرار دارند.

مسئول مراکز مشاوره اسلامی سماح حوزه‌های علمیه با بیان اینکه علاوه بر مراکز استان‌ها در برخی شهرستان‌ها نیز مراکزی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: در مجموع 270 مشاور در مراکز سماح خدمات مشاوره اسلامی به مردم ارائه می‌دهند.

احترام ویژه اسلام به عید نوروز ایرانیان

او خاطرنشان کرد: مشاوران این مرکز در زمینه‌های کودک، نوجوان، جوان، مشاوره ازدواج، مسائل خانواده، امور تحصیلی، امور استعداد یابی، درمان معنوی، روان‌شناختی، حقوقی و گفتار درمانی فعالیت دارند و مردم می‌توانند از مشاوره‌های اسلامی در این مرکز بهر‌مند شوند.

شورورزی با بیان اینکه بیشتر مراجعان در زمینه خانواده و روان‌شناختی نیاز به مشاوره دارند و به این مراکز مراجعه می‌کنند، توضیح داد: در میان خانواده‌های طلبه و غیر طلبه برای مشاوره تفاوتی وجود ندارد و افراد از هر قشری می‌توانند از خدمات مراکز سماح بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کردستان فعالیت دارند
  • دولت باید زمینه‌ایی برای سوق دادن سرمایه سرگردان مردم به سمت تولید فراهم آورد
  • بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید فراهم می‌شود
  • مراکز مشاوره اسلامی سماح گسترده‌تر می‌شوند
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن
  • مراجعه ۲۶ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز خدمات جامع سلامت در تعطیلات نوروز
  • زمینه مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم می شود
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند