Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@20:23:29 GMT

پرورش آرتمیا در بوشهر بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۷۷۵۷

پرورش آرتمیا در بوشهر بررسی شد

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این ارتباط در جمع خبرنگاران گفت: در این کارگاه امکان و شیوه پرورش میگوی آب شور به منظور تولید سیست (تخم آرتمیا) و بیوماس این آبزی مورد بررسی قرار گرفت.
عبدالمجید مصلح افزود: با توجه به ضرورت پرورش این آبزی برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش اثرات زیست محیطی مزارع پرورش میگو زمینه انجام این فعالیت توسط اداره کل شیلات و با حمایت و پشتیبانی دانشگاه های خلیج فارس بوشهر و ارومیه بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پژوهشکده دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: آرتمیا از جمله سخت پوستان آبزی است که از سطوح پایین هرم غذایی تغذیه می کند و تولید آن نیز کم هزینه و مقرون به صرفه است.
محمود نفیسی بهابادی افزود: این آبزی که در شرایط نامناسب محیطی مانند شوری بالا به جای زنده زایی تولید سیست می کند از جمله کاندیدا های مناسب برای آبزی پروری در استخر های خاکی جنوب کشور است.
وی ادامه داد: هم اکنون سیست تولید شده توسط این آبزی پس از عمل آوری و بسته بندی، در بازار جهانی بسته به شرایط و کیفیت سیست تولید شده از قرار هر کیلوگرم 60 تا 200 دلار به فروش می رسد.
نفیسی بهابادی بیان کرد: تولید و پرورش این محصول علاوه بر ارز آوری باعث توسعه و اشتغال پایدار می شود.
وی یادآور شد: اکنون سیست مورد نیاز مراکز تکثیر آبزیان در کشور از طریق واردات این محصول تامین می شود.
«آرتمیا» یا میگوی آب شور، موجود ظریف و کوچکی از رده سخت پوستان است که به زندگی در آب های شور عادت دارد موجودی که در صورت تولید می تواند موجب ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی برای صادرات شود.
7212/6043
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی تغذیه خلیج فارس رئیس دانشگاه زیست محیطی واردات راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان ۱۴۰ هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از ۱۸ هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود ۴ هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا ۳ میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کاهش ۷۰ درصدی برداشت

توکلی از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید ۱۲۵ هزار تنی سال قبل کاهش بیش از ۷۰ درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط ۱۴ مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 6090811

دیگر خبرها

  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود