Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:08:55 GMT

امنیت زائران اربعین خط قرمز نیروی انتظامی است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۷۹۲۴

امنیت زائران اربعین خط قرمز نیروی انتظامی است

آبادان - ایرنا - فرمانده قرارگاه اربعین ناجا گفت: نیروی انتظامی برای تسهیل در روند تردد و امنیت زائران در همایش عظیم اربعین حسینی تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفته است.

به گزارش ایرنا محسن فتحی زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مرز بین المللی شلمچه اظهار داشت: اربعین حسینی از جمله بزرگترین عملیات ‌های خدمات ‌رسانی نیروی انتظامی به زائران است که از نظر کمی و کیفی تاثیر به سزایی در داخل و خارج از کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی امنیت زائران اربعین حسینی را خط قرمز نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی مانند سال های گذشته شرایط را برای تسهیل در روند تردد و امنیت زائران در بزرگترین همایش شیعیان فراهم کرده است و تا آخرین روز این خدمات رسانی را با تمام توان انجام خواهد داد.
فرماندار قرارگاه اربعین ناجا گفت: با توجه به شرایط خاص امسال و با استفاده از تجربه سال های گذشته تمهیدات لازم برای برقراری امنیت در مرزها را در نظر گرفتیم و نیروهای تقویتی را در این راستا پیش بینی کردیم.
سردار فتحی زاده تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای زائران اندیشیده شده تا ضمن پذیرایی از آنان در مواکب به آسانی از مرزها عبور کنند.
وی افزود: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده زمینه برای حضور چشمگیر زائران در این راهپیمایی بزرگ فراهم شود.
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا توصیه کرد زائران روادید خود را از مراکز رسمی دریافت کنند. در سطح کشور چند باند صادر کننده ویزای جعلی توسط نیروی انتظامی متلاشی شد.
سردار فتحی زاده افزود: اگر مصادیقی در زمینه سو استفاده و صادر کردن ویزای جعلی به نیروی انتظامی گزارش شود تا حصول نتیجه کامل دنبال و با این افراد برخود قاطع می شود.
وی صدور ویزا در مرزها را تکذیب کرد و گفت: در نقاط صفر مرزی امکان صدور ویزا و گذرنامه وجود ندارد و زائران اربعین باید با در دست داشتن ویزا به مرز مراجعه کنند.
فرمانده قرارگاه اربعین ناجا افزد: طرح های ترافیکی مانند سال های گذشته تقویت شده و در حال اجراست و بنا بر تصمیم شورای تامین کشور، در صورت افزایش بار ترافیکی تردد کامیون ها در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی محدود می شود.
سردار فتحی زاده از زائران خواست مقررات راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند. آن دسته از زائرانی که با خودرو شخصی به مرز مراجعه می کنند، مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و خودرو را در پارکینگ های مشخص شده پارک کنند.
وی با توصیه به زائران اربعین برای خودداری از حمل داروهایی که در آنها مواد روانگردان است افزود: استفاده از داروهایی که به طور مثال دارای کدوئین است در عراق مجاز نیست و زائران از حمل آن به کشور عراق خودداری کنند چرا که حمل این نوع داروها مجازات دارد.
به گزارش ایرنا پایانه مسافری مرزی شلمچه با 40 گذرگاه کنترل گذرنامه ورود و خروج با ظرفیت روزانه 100 هزار نفری به مسافران خدمات رسانی می کند.
13 هزار خادم در450 موکب حسینی در مرز شلمچه در ایام اربعین حسینی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی گذرگاه شلمچه کار خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.
مرزهای شلمچه و چذابه 2 گذرگاه مرزی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
7104/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اربعين 97 نيروي انتظامي آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۷۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، با اشاره به اعزام اولین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)، گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت ماه سال جاری عملیات اعزام زائران حج عمره از سر گرفته شد که پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت ماه عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته تمام پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌پذیرد و بیش از ۵ هزار زائر عمره و خدمه، از طریق فرودگاه‌های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

سردار بنی اسدی فر در خصوص داروهای ممنوعه در کشور عربستان، گفت: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع استکه شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است و زائران مراقب این مسأله باشند.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: همکاران من در فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت تلقی کرده و متقاضی خدمت به زائرین خانه خدا در این ایام است.

کد خبر 6087850

دیگر خبرها

  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • حضور کاپیتان استقلال در دادگاه با شکایت نیروی انتظامی
  • سرگرد اکبر دهقانی فرمانده پاسگاه سی ریز شد