Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، علی اوسط اکبری مقدم در نشست با دهیاران در جریان برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران در روستاها با اشاره به اینکه دهیاران در مقاطع بحرانی نقش بسزایی ایفا می‌کنند افزود: باتوجه به اینکه کشور ایران جزء 10 کشور حادثه‌خیز در دنیاست هرساله شاهد حوادث غیرمترقبه هستیم.

وی با بیان اینکه در استان گیلان علاوه بر برف و سیل، کمبود آب و خشکسالی نیز طی سال‌های اخیر چالش‌هایی را ایجاد کرده است اظهار داشت: دهیاران به عنوان بازوان اجرایی دولت در سطح روستاها به عنوان یک مدیر در مقاطع بحرانی عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مواقع بحرانی را بسیار ضروری دانست و گفت: دهیاران باید بتوانند در حوزه مدیریت بحران از حداقل امکانات موجود بهره بگیرند.

وی با اشاره به اینکه وجود برخی نواقص در امکانات روند خدمات‌رسانی در مقاطع بحرانی را با مشکل مواجه می‌کند افزود: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی صحیح و تعامل بین دستگاه‌های مختلف آسیب‌ به زیرساخت‌ها را کاهش دهیم.

اکبری مقدم با بیان اینکه خدمت به مردم در برهه‌های مختلف بویژه مقاطع بحرانی نیازمند عشق و علاقه است اظهار داشت: دهیاران باید با اهتمامی ویژه برای جلوگیری از بروز مشکلات در مقاطع بحرانی پیش‌بینی‌های لازم را درنظر بگیرند.

وی حضور دهیاران در این دوره‌ آموزشی را به منظور بهره‌گیری از دانش و علم مدیریت بحران عنوان و خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی می‌تواند ذهن شما را متحول کند و امیدواریم از موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی به صورت جدی و کاربردی بهره بگیرید.

در این نشست مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری با قدردانی از تلاش‌های موثر دهیاران در حوزه‌های مختلف گفت: دهیاران در مقاطع بحرانی و بروز سوانح در صف اول خدمات‌رسانی قرار دارند.

سید مازیار سیدنژاد با اشاره به اینکه در سیل اخیر گیلان دهیاران نمونه‌های بارز خدمت خالصانه را به اجراء گذاشتند افزود: در راستای افزایش سطح دانش دهیاران به صورت کاربردی در موضوعات مختلف طی سال جاری دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان همیاری‌شهرداریها و جهاددانشگاهی استان برای دهیاران شهرستان‌های مرکزی، شرق و غرب استان درحال برگزاری است.

در این دوره آموزشی که توسط اداره کل امور روستایی و عشایری استانداری با عنوان مدیریت بحران در روستاها برگزار شد موضوعاتی همچون مدیریت در مواجهه با سیلاب، زلزله، آتش‌سوزی و برف مطرح شد.

در این دوره 300 دهیار از شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، رودبار، آستانه‌اشرفیه، فومن و شفت حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت دولت زلزله سیل عشق و علاقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است

به گزارش خبرگزاری صداسیما مرکز خلیج فارس؛ استاندار هرمزگان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان از جمله شهرداری و هلال احمر برای بارش‌های پیش رو آمادگی کامل داشته باشند.
مهدی دوستی افزود: سالن‌های ورزشی برای استفاده مردم روستا‌های پایین دست سد‌ها و عشایر آمادگی لازم را داشته باشد.
وی گفت: باید تامین سوخت مناطق صعب العبور و جزایر را در دست کار قرار دهیم.
مدیرکل مدریت بحران استانداری هرمزگان هم در این نشست گفت: با توجه به گستردگی این فعالیت با شدت زیاد در نوار ساحلی مانند جزایر و شرق استان مردم باید از تردد غیر ضرور در بستر و حاشیه رودخانه ها، صعود به ارتفاعات و صیادان از تردد دریایی جدا خودداری کنند.
مهرداد حسن زاده افزود: همه تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز استقرار پیدا کرده اند.

بیشتربخوانید:اعلام آمادگی آب منطقه‌ای هرمزگان بدنبال هشدار قرمز هواشناسی
مدیرکل هواشناسی هم در این نشست گفت: این سامانه بارشی از بامداد فردا آغاز و شدت آن در شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان، سیریک، جنوب میناب، جاسک و جزایر خواهد بود.
سعید رنجبر افزود: این سامانه بارشی روز سه شنبه و چهارشنبه در استان فعالیت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جانبازان، سند زنده عزت و ایستادگی در دفاع از امنیت جامعه
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد
  • مدارس سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد
  • آغاز بارش‌ها در جنوب کرمان
  • مدارس این شهر غیرحضوری شد
  • فعالیت غیرحضوری مدارس نیکشهر،مهرستان،زرآباد ودلگان
  • فرهنگ مدیریت زباله در روستاها نهادینه شود
  • نشست مدیریت بحران در استانداری هرمزگان/ بارش‌ها در هرمزگان شدید است
  • آبگیری ۱۱ سازه آبخیزداری شهرستان درمیان
  • دوره طلایی بودجه ایمنی و مدیریت بحران/افزایش تاریخی بودجه ایمنی پایتخت