Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:53:48 GMT

کنسولگری و سفارتخانه آمریکا در قدس ادغام می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۸۴۸۰

کنسولگری و سفارتخانه آمریکا در قدس ادغام می شود

تهران- ایرنا- در ادامه سیاست های ضد اسلامی - فلسطینی دولت ترامپ پس از انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس، واشنگتن کنسولگری خود در این شهر را با ساختمان سفارت ادغام می کند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن کنسولگری خود در قدس و سفارت این کشور در فلسطین اشغالی را که به این شهر منتقل شده، در یک ماموریت دیپلماتیک واحد ادغام می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تصمیم در حالی است که کنسولگری آمریکا در قدس برای خدمات دهی به فلسطینیان در نظر گرفته شده بود و سفارتخانه جدید این کشور در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس منتقل شده است.
پمپئو در این باره گفت: این تصمیم در جهت تلاش های جهانی ما برای ارتقای کارآیی و اثربخشی اقداماتمان بوده و نشان دهنده تغییری در سیاست های ایالات متحده در قبال اورشلیم (قدس) نیست.
وی افزود که ایالات متحده بخش جدیدی در سفارت رژیم صهیونیستی خود با عنوان واحد امور فلسطین ایجاد می کند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال گذشته اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و دستور انتقال سفارت کشورش در فلسطین اشغالی به این شهر را صادر می کند.
به دنبال این تصمیم ترامپ که مخالفت جهانی در پی داشت، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی در اردیبهشت سال جاری از تل آویو به قدس منتقل شد.
شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل از سوی همه 14 عضو دیگر این شورا محکوم شد اما قطعنامه مربوطه با رای مخالف آمریکا وتو شد.
پس از آن مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع آرا رای به محکومیت این تصمیم و انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس داد.
شبد**9416**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين انتقال سفارت آمريكا دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۳۰ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی +فیلم

منابع خبری لبنان از شلیک ۳۰ فروند موشک از جنوب این کشور به سمت شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش مشرق، شامگاه دوشنبه، ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد از میان این ۳۰ موشک، ۲۰ فروند به سمت شهر اشغالی «صفد» (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شده است و حدود ۱۵ فروند به این شهر اشغالی اصابت کرده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل گزارش داد در پی اصابت این موشک‌ها، صدای آژیر هشدار در مناطق الجلیل علیا و الجلیل غربی شنیده شده است.

به گزارش این شبکه صهیونیستی، حدود ۳۰ موشک به منطقه الجلیل علیه اصابت کرده است.

دیگر خبرها

  • فیلم/ ۲۰۰ روز مقاومت در شمال فلسطین اشغالی به روایت حزب‌الله
  • فیلم| ۲۰۰ روز مقاومت در شمال فلسطین اشغالی
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • فیلم| لحظۀ اصابت پهپادهای حزب‌الله به سواحل عکا و پایگاه شراگا در فلسطین اشغالی
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی +فیلم
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • حمله به کنسولگری ما حماقت بزرگی بود/ صهیونیست‌ها به دنبال تغییر در صحنه درگیری در منطقه بودند
  • آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد