Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@00:54:35 GMT

بهترین مرجع تربیت کودک آموزه های قرآنی است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۸۵۰۸

بهترین مرجع تربیت کودک آموزه های قرآنی است

به گزارش خبرنگار مهر، کلثوم غفاری، شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از مسابقه نقاشی کودکان با موضوع حمایت از حقوق کودکان اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای آشنایی کودکان، مربیان و والدین با مفاد پیمان‌نامه کنوانسیون حقوق کودک انجام شد و با تکیه‌بر برخی مفاد آن نقاشی‌ها و تصورات خود را روی کاغذ آوردند.

کلثوم غفاری افزود: با این برنامه قصد داشتیم تا شور و هیجان ایجاد کرده و گامی در راستای آشنایی با حقوق کودکان در جامعه برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، مسائل مربوط به حقوق کودک چیزی نیست که از معاهدات بین‌المللی و کنوانسیون‌ها بیاموزیم، هرچند بخشی از تعهدات ما را نیز شامل می‌شود اما همه ما به‌خوبی می‌دانیم که آنچه در رابطه با حقوق کودک در آئین اسلام آمده در هیچ جای جهان و هیچ معاهده و کنوانسیونی ذکر نشده است.

غفاری با اشاره به برخی حقوق کودکان در اسلام گفت: اگر این موارد را رعایت کنیم می‌توان تربیت صحیحی داشت و با این تربیت صحیح دنیای بهتری هم داشته باشیم.

وی افزود: در همه دنیا مسائل و مشکلاتی که کودکان را آزار می‌دهد مانند بد سرپرستی و بی‌سرپرستی، اعتیاد والدین، تغذیه نامناسب، آوارگی ناشی از جنگ و مواردی ازاین‌دست وجود دارد اما گاهی رنج کودکان مشکل سنتی آزار و اذیت و گاهی مشکل مدرن است که توجه به این موضوع جزو وظایفی است که نباید به آن بی‌توجه بود.

غفاری تصریح کرد: توجه به مسائل کودکان به برای پاسخگویی به دنیای بیرون و تعهد به کنوانسیون‌های بین‌المللی بلکه برای پاسخگویی به خداوند و وجدان خود به‌عنوان یک مسلمان واجب و ضروری است.

کد خبر 4434419

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری گلستان حقوق کودکان گرگان اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی گرگان کرمانشاه بوشهر یاسوج خبرگزاری مهر مشهد شهرکرد شیراز خرم آباد مجلس شورای اسلامی مرز مهران سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مرجع بهداشت منطقه است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها ودانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بیمارستان قلب تهران، اظهار کرد: خوشبختانه برنامه‌های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور جا افتاده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری‌ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور حنان بلخی رییس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) در ایران و بازدید وی از مراکز بهداشتی در سفر به استان اصفهان، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشور‌های منطقه، برنامه داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در بازدید حنان بلخی از مراکز بهداشتی در استان اصفهان، آمار‌های این استان با بیش از پنج میلیون جمعیت تحت پوشش، مورد توجه وی قرار گرفت، زیرا از حد و نُرم منطقه امرو بالاتر بود.

 فرشیدی یادآور شد: ۱۶ مرکز تحقیقاتی حوزه بهداشت مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند که با توجه به حضور رییس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در ایران، زمینه همکاری این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی با امرو بیشتر فراهم شده است و مراکز شبکه بهداشت باید به تقویت مراکز تحقیق و توسعه خود بپردازند، زیرا بهترین فیلد برای پژوهش در حوزه سلامت، حوزه بهداشت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عملیات موفقیت آمیز نیرو‌های مسلح پرافتخار کشور در فلسطین اشغالی را مورد تقدیر قرار داد و تاثیرات مثبت ابعاد مختلف عملیات وعده صادق بر معادلات منطقه و جهان را مثبت و نویدبخش ارزیابی کرد و خواستار توجه جهانی به مظلومیت مردم غزه و لزوم رسیدگی به بهداشت و سلامت آنان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • این افراد معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • کودکی در قرن بیست‌ویکم | ببینید
  • این درد را در سنین رشد کودکان را جدی بگیرید
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • رسانه ملی در پیوند قشرهای مختلف با آموزه‌های اسلامی در نوروز خوش درخشید
  • شهرستان رزن در حوزه آب نیاز به توجه ویژه دارد