Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت مدعی شد ایران یک بازیگر مسئول بین‌المللی نیست.

نیکی هیلی در نشست روز پنج‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل که موضوع آن درباره مسائل خاورمیانه بود، بار دیگر ایران را محور اصلی سخنان خود قرار داد و با تکرار اتهامات همیشگی خود علیه تهران مدعی شد: «برخی هنوز دچار این سوء‌تفاهم هستند که ایران یک بازیگر مسئول در عرصه بین‌المللی است و به قوانین جهان متمدن پایبند است، در حالی که موارد بسیار زیادی از رفتارهای ایران در تعارض با این باور است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه برای توجیه تحریم‌های غیرقانونی اخیر آمریکا علیه 20 شرکت و نهاد ایرانی، بخش عظیمی از سخنان خود را به تکرار ادعاهای بی‌اساس همیشگی مقامات آمریکا علیه ایران اختصاص داد و تهران را  به تلاش برای «گسترش نفوذ و قدرت خود از طریق زور»  و «نقض حقوق‌بشر» متهم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روزسه شنبه (24 مهرماه) ۲۰ بانک و شرکت ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.بر اساس اعلام این وزارتخانه، بانک‌های ملت، مهر اقتصاد، سینا و پارسیان به همراه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، تراکتورسازی ایران، گروه بهمن و چندین شرکت دیگر به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.

وب‌سایت آمریکایی بلومبرگ با انتشار خبر تحریم شرکتها و بانکهای ایرانی نوشت دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا بدون اینکه دلیل مشخصی برای این اقدام خود اعلام کند، دسترسی این بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی به نظام مالی آمریکا را ممنوع کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با ادعای اینکه «تحریمهای آمریکا علیه ایران عمیق و گسترده است» تکرار کرد هر شرکت یا شخصی که با ایران روابط تجاری داشته باشد در معرض تحریمهای واشنگتن قرار خواهد گرفت.

نیکی هیلی همچنین افزود: «آمریکا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا جریان سرازیرشدن سرمایه‌های بین‌المللی به خزانه ایران را متوقف کند».

آمریکا ۱۸ اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده بازگردانده می‌شوند. واشنگتن همچنین تهدید کرد هر کشوری که تحریم‌ها علیه ایران را نقض کند، با پیامدهای آن روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم سازمان ملل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۸۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست الجزائر در خصوص کشف گور‌های دسته‌جمعی در روز سه شنبه تشمیل جلسه دهد.

الجزایر از دی ماه سال گذشته برای یک دوره ۲ ساله به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات مستقل بین المللی در مورد کشف اخیر گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شد.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، خواستار اجازه فوری به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شده بود.

به گفته سازمان امدادرسانی غزه تاکنون ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در مناطق مختلف غزه به خصوص در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس کشف شده است.

به گفته این سازمان، تعدادی از شهدا با دستان بسته به شهادت رسیده که نشان از اعدام میدانی آن‌ها دارد. همچنین شواهدی از زنده به گور کردن تعدادی از شهدا نیز به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است