Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار خوی گفت: پروتکل همکاری امنیتی، تجاری و فرهنگی استان وان ترکیه و شهرستان خوی با حضور والی وان و فرماندار خوی، در فرمانداری خوی امضاء شد. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوی، محمد عابدی امشب در پنجاه و دومین جلسه کمیته فرعی امنیتی خوی و وان ترکیه که در فرمانداری خوی برگزار شد اظهار داشت: سالیان زیاد است که دو ملت ایران و ترکیه در هم‌جواری خود از زندگی صمیمانه‌ای باهم برخوردار هستند و نیز این تعامل در کنار هم‌سالیان سال ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جلسه طی سه روز در فضای صمیمی و دوستانه در فرمانداری خوی برگزار شد که بر این اساس همکاری درزمینه مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان‌یافته، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرمجاز به تفاهم قابل قبولی دست‌یافته شده است.

عابدی با اشاره رفع مشکلات مرز رازی و کاپی کوی گفت: ترویج و سهولت در جذب و تردد توریست و نیز افزایش تبادلات تجاری مابین دو کشور در بازارچه مشترک مرزی از تفاهمات صورت گرفته در این جلسه بوده و همچنین رفع مشکلات پایانه مرزی رازی و کاپی کوی ترکیه، موردبررسی قرارگرفته و نیز برای برطرف کردن مشکلات تصمیمات لازم اخذشد.

در این جلسه والی وان ترکیه اظهار داشت: این تفاهم‌نامه سبب خیروبرکت بین مردم دو کشور می‌شود و نیز در این جلسه برای رفع مشکلات مرزی، نتایج خوبی حاصل شد.

وی افزود: برای مبارزه با دشمنان مشترک دو کشور از قبیل داعش، پ ک ک و پژاک به تبادل اطلاعات و انجام عملیات مشترک مرزی تأکید و راهکارهای مناسب بررسی و به توافق رسیده شد.

والی وان ترکیه تصریح کرد: با مدرنیزه کردن دروازه مرز رازی و کاپی کوی ترکیه، افزایش مبادلات تجاری، فرهنگی، توریسم بیشتر می‌شود و همچنین شهرداری و اعضای شورای شهر خوی و وان در دیدار باهم به توافق مناسب دست یافتند و بنابراین این انتظار می‌روند که در سایر دیدارهای مابین مقامات دو شهر از شهرداران این دو شهر برای همکاری بیشتر، از شهرداران دعوت به عمل آید.

مراد زور لو او غلو بیان داشت: ایران در اتمام ساخت پایانه مسافری مرز رازی جدی است و نیز کشور ترکیه هم در تلاش است تا به‌زودی پایانه مسافری مرز کاپی کوی را به‌پایان رسانده و با اتمام این دو پایانه، سبب شکوفایی در منطقه شود و همچنین مشکلات موجود در مرز رازی و کاپی کوی موردبررسی قرار می‌گیرد و در اسرع وقت این مشکلات کاهش می‌یابد.

در پایان جلسه والی وان ترکیه و فرماندار خوی به امضای پروتکل همکاری پرداختند.

انتهای پیام/ش

R41361/P1377/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند

جلسه رفع موانع تولید استان کرمان با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان با موضوع رفع مشکلات کارخانه واگن‌سازی زرند در محل این کارخانه برگزار شد.
امیر حسن زاده در جمع کارکنان کارخانه گفت: مجموعه‌های تولیدی در استان کرمان برای ما مهم است، بنابراین کارگروه رفع موانع تولید را در کارخانه واگن‌سازی زرند برگزار کردیم تا فضا را به‌شکل میدانی ببینیم و به رفع مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون فاصله ای که بین عملکرد و فعالیت واگن سازی زرند با دیگر صنایع استان داشتیم کمترشده و با استقرار تعدادی از مدیران واگن‌سازی در استان کرمان که در تهران فعال بودتد، شاهد نزدیک‌تر شدن این مجموعه به فعالیت صنعتی هستیم.

حسن زاده بیان کرد: وقتی تشکیلات یک مجموعه صنعتی مرتبط با کرمان در تهران باشد دیگر در کرمان استان دیده نمی‌شود، زیرا وقتی کاری در کف کارخانه است باید مدیران هم در استان باشند تا امورات پیشرفت داشته باشد. 

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: نیاز به خرید واگن در استان وجود دارد اما هنوز فرهنگ خرید واگن از تولیدات داخلی استان جا نیفتاده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در چهاربرج + فیلم و تصاویر
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی