Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: مراجعه کنندگان به این نهاد در نیمه اول امسال 2.3 برابر شده و 10 هزار خانواده جدید زیر پوشش قرار گرفتند.

حبیب الله آسوده روز پنجشنبه در هشتمین نشست اعضای شورای اسلامی استان خراسان رضوی افزود: با این حال بودجه امسال کمیته امداد خراسان رضوی افزایش نیافت و مبلغ 230 میلیارد ریال باقی ماند، این در حالی است که این نهاد در شهریور ماه امسال 330 میلیارد ریال کمک رسانی معیشتی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: برآورد کمیته امداد خراسان رضوی تا پایان سال هزینه چهار هزار میلیارد ریال برای 133 هزار خانوار معیشت بگیر و 70 هزار خانواده خدمتی است، علاوه برآن هزینه های مربوط به درمان، اهدای نوشت افزار و سایر خدمات برای مددجویان بر این مبلغ افزوده می شود.
وی گفت: تعهد امسال کمیته امداد استان ساخت سه هزار و 200 واحد مسکونی در روستاها و هزار و 500 واحد مسکونی در شهرها برای مددجویان است و پارسال نیز هزار و 300 واحد مسکونی در روستاها توسط این نهاد ساخته شد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی افزود: هیچ مبلغی از انفاق، زکات و صدقه مردم از استان خارج نمی شود و همه آنها صرف محرومان استان می گردد.
وی از شهرداری ها خواست عوارض شهری بویژه هزینه های مربوط به صدور پروانه ساخت را برای مددجویان و خانواده های مستضعف رایگان در نظر بگیرند.
وی اظهار داشت: کمیته امداد خراسان رضوی برای اولین بار در کشور ششمین دوره استارتاپی را در سبزوار، تربت حیدریه و چند شهر دیگر استان اجرا کرد و پارسال 11 درصد از فرصت های شغلی ایجاد شده متعلق به این نهاد بود.
آسوده با بیان اینکه وام های خوداشتغالی کمیته امداد منجر به کسب و کار بسیار مطلوب برای مددجویان شده است گفت: امسال از محل طرح مشاغل روستایی، هزار و 260 میلیارد ریال تسهیلات به این نهاد اختصاص یافت که تاکنون برای 140 میلیارد ریال پرونده تشکیل شده و متقاضیان برای دریافت به بانکها معرفی شده اند.
وی افزود: از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها در سفر اخیر رئیس جمهوری به استان، هزار میلیارد ریال توافق نامه برای کمیته امداد امضا شد اما هنوز این مبلغ تخصیص پیدا نکرده است، امسال هم هزار میلیارد ریال از محل تبصره 16 قانون بودجه به کمیته امداد اختصاص یافت که تاکنون 30 درصد آن جذب شده است.
وی اظهار داشت: بانکها باید مددجویان این نهاد را برای ضامن در قبال دریافت تسهیلات، یاری کنند یا شرایط صندوق بیمه ضمانت را برای وام های کوچک تسهیل نمایند.
آسوده گفت: تا ابتدای مهرماه امسال برای تسهیلات کارگشایی خرد 10 تا 50 میلیون ریالی هیچ یک از مددجویان پشت نوبت نمانده و این نهاد تسهیلات 20 میلیونی مددجویان را ضمانت کرده است.
وی با بیان اینکه در حال راه اندازی مدلی از دهکده فرش با بکارگیری مدددجویان قالیباف استان هستیم، افزود: کمیته امداد هر فرش تولیدی از سوی خانواده های مددجو را خریداری کرده و حتی مواد اولیه قالی بافی را تامین می کند.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد تسهيلات اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مشهد مقدس افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور در مراسم افتتاح  زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد  که در مشهد برگزار شد با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این پروژه با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بختیاری با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال 1401 میزبان 14 هزار 161 زائر و 105 گروه اردویی بود، اضافه کرد: این عدد در سال 1402 به 18 هزار و 63 مددجو افزایش یافت که با افتتاح مجموعه شماره 2 کرامت باید برای میزبانی از 40 هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد، خدمت به مددجویان را افتخار همه امدادگران در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: باید همان‌گونه که برای فرزندان خود قدم برمی‌داریم برای این عزیزان هم قدم برداریم و همه عوامل کمیته امداد باید عزت و کرامت مددجویان را مدنظر داشته باشند.

بختیاری با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش 50 درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت 2 سالانه 20 هزار مددجو را پذیرا خواهد بود گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی