Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید با حضور جمعی از خیران کشور، خانواده‌های شهدا و چند تن از مسؤولان استان قم صبح امروز در مجتمع امام خمینی (ره) واقع در میدان جهاد برگزار شد.

سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ضمن اشاره به جایگاه والای خانواده‌های شهدا در جامعه ایرانی عنوان کرد: خانواده‌های شهدا می‌توانند نقش بسیار مهمی در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی و غارتگری هویتی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خانواده‌های شهدا را در خط مقدم مقابله با هجمه‌های فرهنگی علیه کشور دانست و گفت: در راه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران که انقلابی فرهگی است، خون‎های زیادی ریخته شده است و شهدای زیادی تقدیم شده است، از این رو وضعیت نامناسب فرهنگی که امروز گریبانگیر کشور شده است قابل قبول نیست.



*حسینیه‌های شهدا فعالیت خود را محدود به ایام محرم نکنند

اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این همایش ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش که بستری برای گردهمایی خیران کشور فراهم آورده‌اند گفت: حدود ۳۰۰ نفر از جمعیت خیران کشور از کارکنان اداره‌کل‌های مختلف در قم هستند.

وی افزود: در طول دوران‌های مختلف و در میان ملل گوناگون بعضی مکان‌ها به دلیل دارا بودن شرایطی خاص، ممتاز بوده‌اند و برخی نیز مانند مسجدالحرام، قبور مطهر ائمه اطهار (ع) و مساجد دارای قداست هستند؛ در مورد حسینیه‌های شهدا نیز همینگونه است چرا که حسینیه‌ها محل تربیت شهدا و عروج انسان‌های پاک و خالص است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: ۱۰۸۸ حسینیه شهید در سراسر کشور محل ترویج فرهنگ عاشورایی، تبلیغ منش انسانی و تربیت انسان‌های پاک است.

یارنسب اذعان کرد: هر حسینیه شهید در کشور به تناسب ظرفیت خود باید فعال باشد و نباید فقط به برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم اکتفا کند.

وی افزود: امروزه بسیاری از حسینیه‌های شهدا در کشور علاوه بر فعالیت پرشور در ایام محرم، در سایر ایام سال نیز با برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام، اخلاق، حلقه‌های عقیدتی و ... به فعالیت‌های خود تداوم می‌بخشند و به این صورت در راستای رشد فرهنگی کشور قدم بر می‌دارند.

گروه مدیحه سرایی «قمر بنی هاشم» که متشکل از چند تن از جانبازان شریف استان قم است در ادامه این همایش به اجرای برنامه در وصف کربلا و مدح امام حسین (ع) و شهدا پرداختند.



*ضرورت افزایش همفکری مدیران حسینیه‌های شهدا

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مناسبت برگزاری همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهدا در سراسر کشور را ایام اربعین شهادت امام حسین (ع) دانست و اضافه کرد: قیام و رفتار امام حسین (ع) را باید تا ابد در حافظه تاریخ به ثبت رساند، تحقق این مسئله در گرو تلاش‌های نظام‌مند و بی‌وقفه است.

وی با بیان اینکه بن مایه انقلاب اسلامی ایران قیام امام حسین (ع) و فرهنگ جهاد و شهادت بوده است افزود: اکنون نیز برای حفظ و اعتلای انقلاب اسلامی ایران به فرهنگ عاشورایی نیاز است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اذعان کرد: پیام کربلا و عاشورا با جانفشانی اهل‌بیت (ع) و مشقت شیعیان دلداده در گرو مکتب امام حسین (ع) تا به امروز حفظ و منتشر شده است و شهدا همواره یکه‌تازان این عرصه بوده‌اند.

کاویانی‌راد ادامه داد: تهدیدات بر ضد ایران جدی است، ولی توکل ملت ایران هم کم نیست.

وی بیان کرد: یک دنیا بسیج شده‌اند تا درب حسینیه‌های شهدا در ایران را ببندند، این همه هجمه به حسینه‌های شهدا و حرکت بزرگ پیاده‌روی اربعین به این خاطر است که حسینیه‌ها و برنامه پیاده‌روی اربعین مراکز ترویج فرهنگ مقاومت، شهادت و مقابله با استکبار هستند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: فرهنگ شهادت ارزشمند است، ولی اگر از زبان بستگان شهدا نشر پیدا کند مؤثرتر و نافذتر است.

کاویانی‌راد عنوان کرد: تداوم گردهمایی مدیران و شورای فکری حسینیه‌های شهدای سراسر کشور به منظور همفکری و تبادل نظر آنان در راستای پیشبرد هرچه بهتر و گسترده‌تر و اثربخشی هر چه بیشتر برنامه‌های حسینیه‌های شهدا در سراسر کشور امری ضروری است.

وی ادامه داد: حسینیه‌های شهدا و هیأت‌های مذهبی باید فعالیت‌های خود را به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه سوق دهند چرا که آمار‌های فعلی از وقوع آسیب‌های اجتماعی در کشور زیبنده یک جامعه حسینی نیست.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اذعان کرد: مردمی بودن حسینیه‌های شهدا، عدم وابستگی آن‌ها و همچنین استمرار فعالیت‌های آن‌ها در طول ایام سال از لازمه‌های پیشرفت حسینیه‌ها و افزایش ضریب تأثیرگذاری آن‌ها بر جامعه است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۹۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، سید محمدرضا سیدالنگی شهردار گرگان در این دیدار که حجت‌الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان نیز حضور داشت، گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارائه کرد. همچنین شهردار گرگان با توجه به بودجه دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سالجاری، برنامه‌های سال ۱۴۰۳ را با رویکرد محله‌محوری، رفع محرومیت، رونق صنعت ساخت و ساز و ... تشریح کرد. در ادامه نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز با تشکر از اقدامات فرهنگی و مذهبی انجام شده در این شهر تاکید کرد: هرچند اقدامات خوبی در این حوزه‌ها با جلب مشارکت مردم انجام شده اما کافی نیست و می‌طلبد که مدیران شهری در کنار سایر بخش‌ها، توجه ویژه‌ای هم به امورات فرهنگی داشته باشند. آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با اشاره به احادیث و روایات، به برخی ویژگی‌های یک شهر مطلوب اشاره کرد و گفت: مدیران شهری در همه امورات مرتبط با شهر سه اصل " نظم"، " نظافت" و " زیبایی" را مدنظر قرار دهند چراکه رعایت این اصول رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت. گفتنی است " عیسی مهری" رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز برخی اقدامات مدیریت شهری در راستای محرومیت زدایی و همچنین پیش‌بینی برخی مشوق‌ها را در این زمینه، مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • دید و بازدید نوروزی جمعی از مدیران قمی با خانواده‌های شهدا
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • مؤسسه نان و ارزاق بهشتی جهت کمک به نیازمندان افتتاح شد
  • افتتاح مؤسسه «نان و ارزاق بهشتی» برای کمک به نیازمندان با مشارکت سازمان ثبت اسناد
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • فعالیت زندانیان در ۱۰۰۰ واحد تولیدی + فیلم
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان
  • خسروپناه: نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردم هستیم
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی
  • ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی و تربیتی جهت کاهش وقوع جرم