Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ سومین دوره بازیهای المپیک جوانان در حالی در بوینس آیرس آرژانتین خاتمه یافت که کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با کسب 7 مدال طلا،3نقره و 4برنز و صعود 17 پله ای نسبت به دوره قبل در رده هفتم این بازیها جای گرفت.

کاروان ورزشی کشورمان در حالی با 49 ورزشکار در 17 رشته ورزشی شمشیر بازی(1)،دوومیدانی(3)،بسکتبال سه نفره(4)، تکواندو(6)، بوکس(1) ،کشتی آزاد و فرنگی(4)، وزنه برداری(2)،سوار کاری (1)،کاراته (5)،جودو(2)،شنا(1)،قایقرانی رویین و کانو(3)،تنیس روی میز (1)،ژیمناستیک(1)،تیراندازی(2)، فوتسال(10) و تیراندازی باکمان(2 ورزشکار) عازم بوینس آیرس آرژانتین شده بود که در اولین دوره بازیهای المپیک جوانان 2010 که در سنگاپور برگزار شده بود با 2 طلا،‌ 2 نقره و 1 مدال برنز در رده بیست و ششم و در دومین دوره بازی‌های المپیک جوانان 2014 که در نانجینگ چین برگزار شده بود با 3 طلا و 3 مدال برنز در رده بیست و چهارم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کاروان ورزشی کشورمان در سومین دوره بازیهای المپیک جوانان ضمن کسب رکورد تاریخی مجموع 14 مدال برای نخستین بار در رشته ژیمناستیک و کاراته(نخستین حضور) موفق به کسب مدال شد و نکته قابل توجه آنکه با 17 پله صعود نسبت به دوره قبل که در رده بیست و چهارم مدال آوری قرار گرفته بود در این دوره از بازیها در رده هفتم رنکینگ مدل آوری و بالاتر از آمریکا جای گرفت.

مدال آوران کاوران ورزشی ایران در سومین دوره بازیهای المپیک جوانان:

مدال طلا:

علی اشکوریان تکواندو طلا

محمدعلی خسروی تکواندو طلا

یلدا ولی نژاد تکواندو طلا

امیر ده بزرگی کشتی فرنگی طلا

محمد نصرتی کشتی فرنگی طلا

علیرضا یوسفی وزنه برداری طلا

نوید محمدی کاراته طلا

مدال نقره:

کیمیا همتی تکواندو نقره

محمد کریمی کشتی آزاد نقره

امیر حسین زارع کشتی آزاد نقره

مدال برنز:

رضا بهلول زاده ژیمناستیک برنز

فاطمه خنک دار کاراته برنز

مبینا حیدری کاراته برنز

نگین آلوتی کاراته برنز

انتهای پیام/

جایگاه هفتمی ایران در المپیک جوانان آرژانتین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک جوانان اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌های آرام انتخابی المپیک؛ آقامیرزایی برنز گرفت، پنجمی کانو دونفره ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک امروز جمعه در توکیو ژاپن در حال پیگیری است.    تیم قایق رانی آب‌های آرام با ۶ ورزشکار و ۴ مربی در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک حضور دارد.   علی آقامیرزایی در فینال کایاک ۲۰۰ متر مردان در رقابت با حریفانی از هنگ‌کنگ، قزاقستان، کره، عراق، ازبکستان، قرقزستان، سنگاپور و تایلند با زمان ۳۹.۰۵۳ ثانیه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و به مدال برنز ۲۰۰ متر کایاک دست یافت. در این رقابت نمایندگان کره و ازبکستان اول و دوم شدند.   عادل مجللی و کیا اسکندانی در فینال کانوی ۵۰۰ متر مردان در رقابت با حریفانی از فیلیپین، ژاپن، تایلند، ازبکستان، قزاقستان، هند، چین‌تایپه و کره با زمان ۱:۴۹.۰۷۶ دقیقه به عنوان قایق پنجم از خط عبور کردند. در این رقابت نمایندگان قزاقستان، ژاپن و ازبکستان اول تا سوم شدند.   گفتنی است شرایط جوی و آب‌هوایی پیست مسابقات، امروز باد شدید است.   در ادامه رقابت‌ها ملی پوشان کشورمان به مصاف رقیبان خود می‌روند.

دیگر خبرها

  • اهدای مدال ملیکا رسولی کاراته باز زنجانی به علی دایی (فیلم)
  • کسب مدال برنز کاراته کای قمی
  • مدال برنز ملی‌پوش کایاک ایران در قهرمانی آسیا
  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • آب‌های آرام انتخابی المپیک؛ آقامیرزایی برنز گرفت، پنجمی کانو دونفره ایران
  • حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک
  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • نایب قهرمانی کاراته کا‌های مازندران با ۵ مدال در انتخابی تیم ملی بزرگسالان