Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@08:22:24 GMT

عراق|نقشه داعش برای هدف قرار دادن بیجی نقش بر آب شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۹۴۶۰

عراق|نقشه داعش برای هدف قرار دادن بیجی نقش بر آب شد

نیروهای حشد شعبی عراق موفق شدند نقشه گروه تروریستی داعش برای هدف قرار دادن بیجی در استان صلاح‌الدین را ناکام بگذارند. ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، نیروهای حشد شعبی عراق روز پنجشنبه نقشه تروریست‌های داعشی برای هدف قرار دادن شهرستان بیجی در استان صلاح الدین را ناکام گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، نیروهای گردان 31 حشد شعبی با همکاری فرماندهی عملیات صلاح الدین و پلیس بیجی، عملیاتی امنیتی را در منطقه "البوجواری" از توابع شهرستان بیجی انجام دادند که در پی آن چندین مکان اقامت تروریست‌های داعشی که قصد انجام عملیات تروریستی در این شهرستان را داشتند، کشف شد.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراق نوزدهم آذرماه سال 1396، رسماً آزادی کامل خاک این کشور از سیطره داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد. در همان روز، حشد شعبی از پایان عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و سیطره کامل بر مرزهای مشترک با سوریه خبر داد.

نیروهای عراقی همچنان به عملیات پاکسازی کامل مناطق این کشور از لوث بقایای گروه تروریستی داعش در این کشور ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است

وزیر کشور عراق از سیطره نیروهای این کشور بر پایگاه‌های مرزی تروریست‌های تجزیه‌طلب خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق امروز-شنبه- در اظهاراتی گفت: اجازه نمی‌دهیم که حزب کارگران کردستان دلیلی برای هدف قرار دادن خاک عراق باشد.

وی در گفت‌وگو با شبکه العربیه تاکید کرد: نیروهای عراقی کنترل پایگاه‌های مرزی که تحت سلطه نیروهای مخالف ایران(تروریست‌های تجزیه‌طلب) بودند را در دست گرفتند.

وزیر کشور عراق همچنین با اشاره به اینکه سلاح اکنون در انحصار دولت است خاطرنشان کرد که روند ثبت سلاح سبک و خرید سلاح سنگین آغاز شده است.

پیش از این «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با گلایه سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اینکه توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق تا کنون به صورت کامل از سوی بغداد اجرایی نشده است، گفت: در سفر اخیری که مشاور امنیت ملی عراق به تهران داشت و مقام امنیتی اقلیم کردستان عراق نیز وی را همراهی می‌کرد در خصوص آخرین وضعیت اجرای توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق رایزنی و گفت‌وگو شد و طرف عراقی گزارشی از اقدامات انجام شده در ارتباط با اجرای این توافق به طرف ایرانی ارائه کرد و در این خصوص رایزنی و گفت‌وگو انجام شد.

وی با بیان اینکه همچنین طرف ایرانی نیز یافته‌ها و دیدگاه‌های خود را ارائه کرد تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط عراقی با همکاری مقام‌های اقلیم کردستان عراق تا الان گام‌های موثری را در مسیر اجرای توافقنامه مذکور و استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرزهای مشترک و برچیدن مقر گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی داشته و گزارش آن را به طرف ایرانی ارائه کرده است.

این دیپلمات ارشد در ادامه گفت: کمیته مشترکی نیز در این خصوص شکل گرفته است که البته از قبل کمیته مشترک داشتیم و امیدواریم با درک صحیحی که مقامات دولت عراق و اقلیم کردستان عراق از انتظارات به حق ایران دارند و در پرتو مناسبات دوستانه، برادرانه و سازنده بین ایران و عراق و همکاری‌های خوب از سوی اقلیم کردستان عراق گام‌های لازم برای اجرای کامل توافقنامه امنیتی برداشته شود و همانطور که اشاره کردم این موضوع در چارچوب کار کمیته مشترک ادامه دارد و ما انتظار داریم که دولت عراق به تعهدات و مسئولیت‌های خود مبتنی بر روابط برادرانه‌ای که بین دو کشور وجود دارد عمل کند.

پیش‌تر سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در دیدار خود با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، ضمن تشکر از پیگیری و دستور قاطع دولت عراق برای خلع سلاح و دور کردن گروه‌های مسلح ضدانقلاب گفت: انتظار می‌رود تکمیل فرایند خلع سلاح‌های این گروه‌ها با جدیت پیگیری شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • شروع به کار مجدد عملیات تصویربرداری هوایی در سازمان نقشه‌برداری
  • افشاگری مقام عالیرتبه امنیتی؛ آنچه از اهداف داعش نگفتند تا مردم نگران نشوند | جزئیات نقشه ضدانقلاب برای انفجار در روز انتخابات | وضعیت ۲۷ شهرستان...
  • افشای نقشه داعش علیه ایران از زبان معاون وزیر /ماجرای اخلال در روند انتخابات با تخریب فیبر نوری چه بود؟
  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • استقرار نیروهای حشد شعبی عراق در شرق استان صلاح‌الدین
  • عراق: پایگاه‌های گروه‌های مخالف ایران در کنترل نیروهای عراقی است
  • نابودی منابع مالی تشکیلات داعش در عراق
  • استقرار حشد الشعبی در دیالی عراق
  • شناسایی و نابودی منابع مالی تشکیلات تروریستی داعش در عراق
  • استقرار حشد شعبی در دیالی برای خنثی کردن عملیات داعشی‌ها